Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snowy night

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Snowy night

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
    te laat dan voor iets goed van te maken
    1) Niet waar. Er is geen lichtbron direct zichtbaar in beeld, dus je kan zonder risico op overbelichte vlekken deze foto zodanig lang belichten dat het een daglichtopname lijkt.

2) Gaat het niet om het effect dat de fotograaf wil bereiken? Een lichtere opname zou wellicht de sfeer kapot maken die de TS wou laten zien.

Dus voor mij: houden zo.

Comment

Als je de opname in RAW nog hebt kan je deze nog wat oplichten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Als je de opname in RAW nog hebt kan je deze nog wat oplichten.
        Een JPEG kan je ook nog oplichten hoor. Maar de vraag blijft of de TS dat wel wil. Als hij deze opname bewust zo gemaakt heeft, wie zijn wij dan om die sfeer kapot te maken door er wat licht tegen aan te gooien?

Comment

Ik heb even gekeken in PS naar niveau en daar zag je duidelijk dat de foto onderbelicht is. Dus schuiver gebruiken. Maar inderdaad, de foto wordt dan heel wat klaarder, dus probeerde ik de foto te verdonkeren door middelste schuiver te verschuiven. En ja hoor je krijgt een heel ander beeld. Ik heb ook de kleurzeem aangepast.
          Nou een donkere warme avondlicht komt tevoorschijn. Vandaar dat bruinachtig schijnsel op oorspronkelijk foto.
          Nu wie het donkere wil behouden, nou die behoudt het dan maar zo, maar het ander verscholen beeld is volgens mij wel toffer en levendiger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonteintje Bekijk bericht
            Dit is de grenzen van de fotografie aftasten.
            hoezo?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
              hoezo?
              Waarschijnlijk aftasten hoe ver je kan gaan vooraleer je een totaal zwarte hebt .
              Ik denk eraan van er eens eentje te plaatsen volledig in de kleur van de achtergrond van BD classic, kwestie van eens af te tasten in de andere richting.
              Ik vrees echter "dat dit op BD nauwelijks begrepen / gesmaakt zal worden" om een citaat te gebruiken .
              Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Waarschijnlijk aftasten hoe ver je kan gaan vooraleer je een totaal zwarte hebt .
                Ik denk eraan van er eens eentje te plaatsen volledig in de kleur van de achtergrond van BD classic, kwestie van eens af te tasten in de andere richting.
                Ik vrees echter "dat dit op BD nauwelijks begrepen / gesmaakt zal worden" om een citaat te gebruiken .
                Groetjes
                Zoals http://forum.belgiumdigital.com/f66/...ml#post3104246 ?
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Bedankt voor de uiteenlopende reacties... Deze foto werd genomen in het kader van een opdracht. Moest 's nachts een foto nemen in complete duisternis dus zonder externe lichtbronnen. Oplichten is zeker niet de bedoeling, vind de sfeer in de foto geslaagd.

Comment

donker, maar mooi!
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                    X