Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een mooie "Maritieme" vrouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een mooie "Maritieme" vrouw

Tijdens deze barre winteromstandigheden toch even
    deze schone vrouw uit de maritiem gaan fotograferen aan de sluis in Antwerpen.
    (Lengte x Breedte: 366 m X 48 m) - MSC MARIA SAVERIA.

70mm - f/14 - ISO100 - 6 sec.

Re: Een mooie "Maritieme" vrouw

heel mooie plaat, de reling zou van mij weg mogen, zonder te croppen(poetsen)
    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Héél mooie plaat.
      Goed gedaan.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Zou de railing houden. geeft perfect aan dat de foto horizontaal staat.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

wat een mooie meid zeg.
          en goed vastgelegd met een heerlijke omzetting.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

vind hem ook erg goed
            leuk de lichten in de vorm van sterretjes
            FLICKR PHOTOSTREAM
            Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Ik vind dit goed, reling mag er bij.

Comment

Geweldige foto !
                Een deel van onze sector eens heel mooi in beeld gebracht.
                De reling stoort mij absoluut niet, als je die eraf haalt, verlies je een deel van de bulb.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  Zou de railing houden. geeft perfect aan dat de foto horizontaal staat.
                  Inderdaad.

Maar deze reling lijkt ook te verraden dat we hier te maken hebben met
                  een corrigeerbare kussenvormige lensvetekening. Daarnaast verraden de
                  lantaarnpalen dat er ook wat gedaan kan worden aan de verticale perspec-
                  tiefvertekening. Niets moet, maar het kan en het mag.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

als nu de reling al recht moest staan, ok
                    en er zijn er hier bij die niet goed lezen, poetsen en niet croppen, dan blijft de bulb
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Waarom maken we ons druk om een bulb die nauwelijks te zien is ?
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Als je een stok zoekt om te slaan kan je altijd wel wat vinden.
                        En lensvertekening ??? So what??? Het is er nu eenmaal.
                        Als de straffe mensen ( ingenieurs etc... ) bij de grote merken er niets kunnen aan verhelpen, wat zouden wij dan als kleine garnalen ons daarover druk moeten gaan maken.
                        En aangezien perfectie niet bestaat, .....Stel me toch dikwijls de vraag of al de mensen die de perfectie nastreven wel zelf zo perfect zijn in hun werk. Ga daar eens iets nauwkeuriger op toezien.
                        Denk wel dat mensen die iets opstarten er proberen, elk naar zijn mogelijkheden, proberen er het beste van te maken. Niemand gaat opzettelijk ( er zijn uitzonderingen ) een foto plaatsen die volgens haar of hem beter kan. Kennen jullie het " Peter " principe?
                        Last edited by HEYLO; 22 januari 2013, 20:11.
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik vind deze heel knap.
                          Mvg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                            Als je een stok zoekt om te slaan kan je altijd wel wat vinden.
                            En lensvertekening ??? So what??? Het is er nu eenmaal.
                            Als de straffe mensen ( ingenieurs etc... ) bij de grote merken er niets kunnen aan verhelpen, wat zouden wij dan als kleine garnalen ons daarover druk moeten gaan maken.
                            Ik denk dat onze lenzen zo ontzettend zwaar zijn en uit vele componenten/-
                            groepen bestaan omdat die straffe mensen die lensvertekening zoveel als
                            mogelijk is, willen uitbannen. Hardwarematig zal ze dat waarschijnlijk niet
                            lukken. Softwarematig wordt er flink aangewerkt. Mijn gereedschap is bijvoor-
                            beeld DxO (maar er zijn ook andere, misschien minder goede) dat nu reeds
                            voor 10.000 body/lenscombinataties de software heeft gemaakt om de lens-
                            vertekeningen bij alle afstanden en brandpuntsafstanden te corrigeren.

En aangezien perfectie niet bestaat, .....Stel me toch dikwijls de vraag of al de mensen die de perfectie nastreven wel zelf zo perfect zijn in hun werk. Ga daar eens iets nauwkeuriger op toezien.
                            Of perfectie al dan niet bestaat, daarover wil ik niet twisten. Maar aangezien
                            we er allen naar streven (en soms denken dat te hebben bereikt en boos kun-
                            nen worden als iemand daarop af doet) mogen we elkaar helpen die perfectie
                            te bereiken en geven we elkaar (soms tegenstrijdige) adviezen omdat we het
                            allen goed voor hebben. En ja, groot gelijk om toe te zien op de perfectionisten;
                            dat houdt ze scherp.

Denk wel dat mensen die iets opstarten er proberen, elk naar zijn mogelijkheden, proberen er het beste van te maken. Niemand gaat opzettelijk ( er zijn uitzonderingen ) een foto plaatsen die volgens haar of hem beter kan.
                            Helemaal juist. Wellicht daarom proberen zo velen om de mogelijkheden van de
                            ander te vergroten. Het is een leer- en ontwikkelingsproces, ook bij mij.

Kennen jullie het " Peter " principe?
                            In een hiërarchie stijgt elke werknemer tot zijn niveau van incompetentie.
                            (In het oorspronkelijke Engels: In a hierarchy every employee tends to rise to his level of incompetence.")
                            Ik denk dat dit overigens interessante citaat hier op BD niet erg van toepassing is.
                            De competentie neemt hier alleen toe (bij diegenen die willen leren).
                            Van kritiek leer ik.

Comment

Een hele mooie. Heel knap standpunt gekozen.

Groetjes

Comment

Working...
                              X