Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update Mariette in actie.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Update Mariette in actie.

@ Plaatwerker. Ik heb nog eerst enkele reacties afgewacht en me originele foto met de andere vergeleken. De foto dat ik genomen had is redelijk onderbelicht geweest en genomen in RAW (NEF). Daarom ook een sluitertijd van 1/5000 met is 200. Op het strand een foto nemen met zonlicht is niet altijd gemakkelijk daarom gekozen voor deze instelling. Het kleur van het nat hard zand bij laag water is in het echt het zelfde als op de foto wat op u foto redelijk grijs overkomt. De kleuren van de hond zijn zoals ze zijn in werkelijkheid dus moet ik hem niet donkerder maken vind ik. Ook ik zie een blauwzweem boven op de kop van de hond op uw bewerking. Op het moment dat de foto genomen is was er een harde laagstaande zon van rechts en maakt de kleuren van de hond zoals ze zijn. Op u w bewerking is er van de zon bijna niets meer te bemerken.
    Alvast bedankt dat je de foto heb willen beoordelen en een herbewerking heb willen maken. Ik bewerk me foto's in Lightroom en verder met Photoshop CS6. Dat u met Photoshop Elements werk en ik met CS6 kan ook een verschil uitmaken in de ontwikkeling van de foto. Er zit een prijsverschil in dat 10 x meer is en kan de kwaliteit bij het ontwikkelen sterk een verschil uitmaken.
    Nogmaals ik waardeer je opmerkingen en hoop er in het vervolg nog te mogen ontvangen op foto's die ik hier ga plaatsen en vind het erg leuk om raad te krijgen van iemand die het goed meent en met een kritisch oog de foto's bekijkt. Ik hoop hier nog veel te leren zowel van u als van anderen. Ik trouwen toch in de beginnershoek en dat zal wel nog een hele tijd zo blijven. Van kritiek leer ik en dat kan ik hier vinden op dit forum.

Comment

Dat is een antwoord waarvan ik weer wat kan leren.
      Ik kom daarop terug en zal zeker ook via PB contact opnemen.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

allé, ik zal ook eentje erop zetten...
        PSE 11:
        noiseware
        niveau's - autocontrast
        en verscherping op 30 gezet

en... wat valt er te winnen?
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Dat ziet er zeer goed uit noenkelMi. Aan de rechterzijde terug volop de zon op zijn kopje en links terug de schaduw op haar oog. Iets dat ik geprobeerd heb op te lichten dat ik beter niet had gedaan. Het zand heeft nu ook zijn kleur terug en daar is weinig verschil te zien met mijn foto. Is ook veel scherper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            allé, ik zal ook eentje erop zetten...
            PSE 11:
            noiseware
            niveau's - autocontrast
            en verscherping op 30 gezet

en... wat valt er te winnen?
            Zeg Noenkel, is dat een 'tic nerveux' van jou, dat Noiseware gebruiken?
            Dat programma dient om ruis te verwijderen en mag zeker geen standaard bewerking zijn.
            ISO 200 geeft geen ruis, of er zou bijzonder ingrijpend uitgesneden moeten zijn.

Jouw foto is duidelijk te glad gestreken door die Noiseware. Wat kleuren betreft vind ik 'm goed (lees: warmer), qua details is die van Plaatwerker beter.

Als ik een foto 30% moet verscherpen om 'm goed te krijgen, gaat ie de vuilbak in. Dan is het fout gegaan bij de scherpstelling.
            15% verscherping is bij mij het maximum.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Re: Mariette in actie.

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              ........

Qua kleuren is de eerste duidelijk de beste en met 10% verscherping wordt ie nog beter.
              en mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Re: Mariette in actie.

Ik vind de eerste, originele ook veruit de beste
                de beeldkwaliteit is echter niet optimaal

vind de bewerking van Plaatwerker veel te blauw, die van Rudy Mas dan weer te gelig en in die van noenkelMi is veel verloren gegaan qua detail
                FLICKR PHOTOSTREAM
                Just try to comprehend that which you'll never comprehend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                  Zeg Noenkel, is dat een 'tic nerveux' van jou, dat Noiseware gebruiken?

Als ik een foto 30% moet verscherpen om 'm goed te krijgen, gaat ie de vuilbak in. Dan is het fout gegaan bij de scherpstelling.
                  15% verscherping is bij mij het maximum.
                  mja, dat is eigenlijk wel een beetje een standaardbewerking van mij
                  mss moet ik dat meer achterwege laten

je hebt gelijk dat er minder details in zitten

als ik het zo een beetje begrijp kan je dan tot 500% verscherpen?
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Voor mij de eerste maar een ietsiepietsie verscherpen.
                    Soms moet je ook eens van een foto af kunnen blijven.
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Voor mij de eerste maar een ietsiepietsie verscherpen.
                      Soms moet je ook eens van een foto af kunnen blijven.
                      Groetjes
                      Voor mij ook de eerste.
                      Mvg.

Comment

Working...
                      X