Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn Pandatjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn Pandatjes

    De reden waarom ik een fototoestel kocht is mijn aquarium. dus bij deze eens ééntje van mijn vissen Gemaakt met mijn nieuwe lens. Een Tamron AF 90mm f/2.8 SP Di macro


    Corydoras panda by Rat Babysnake, on Flickr

    Exposure 0.01 sec (1/100)
    Aperture f/3.5
    ISO Speed 800
    alle info

    Update verscherpt en ontruisd


    Corydoras panda update by Rat Babysnake, on Flickr
    Last edited by babysnake; 13 januari 2013, 21:15. Reden: update geplaatst
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

  • #2
    Re: Mijn Pandatjes

    ik vind dit een mooie opname,alleen enkele bleke puntjes wegpoetsen en het ruis eruit halen.
    grts
    __________________________________________________ _
    Sony A580 en wat glas.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn Pandatjes

      Volg voorganger. Ze staat er erg mooi op. Kijk uit naar nog meer.g

      Comment


      • #4
        Re: Mijn Pandatjes

        knap gedaan, onder msch iets meer plaats geven
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: Mijn Pandatjes

          mist toch nog wat scherpte:
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Mijn Pandatjes

            Dank jullie

            Ik heb een update geplaatst. Ik heb nog wat na verscherpt (misschien te veel) en ik heb hem door Noisware gehaald. Vreemd genoeg zijn de kleuren wat verbleekt na het ontruisen, terwijl ik daar niets aan heb aangepast.

            De bleke puntjes zitten op het glas (of zweefvuil in het water) vrees ik, hoe goed je de ruit ook kuist voor je met het fototoestel aan de slag gaat, elk vuiltje wordt afgestraft. Ik zou geen idee hebben hoe ik dat weggepoetst krijg.

            Meer plaats onderaan is in dit geval geen optie, omdat het beestje vlak tegen het raam ligt, vlak onder zijn snorhaar begint een zwarte omlijsting, als ik de kans had had ik zeker meer plaats gelaten.

            De scherpe zou inderdaad nog meer op het oog mogen liggen, helaas is dat niet gemakkelijk. Nu ligt de scherpte inderdaad op zijn pantser net voor de rugvin. De meeste van mijn foto's (van vissen) zijn toch minder scherp en durf ik hier gewoonweg niet te tonen. Maar we blijven oefenen.
            http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

            Comment


            • #7
              Re: Mijn Pandatjes

              update is iets beter, alhoewel ik toch meer voor de iets fellere kleuren van de 1e ga
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Mijn Pandatjes

                Ik ben het met je eens, maar helaas heb ik aan de kleurtjes niets veranderd
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn Pandatjes

                  Door glas en water is het wel een hele opgave om alles scherp te krijgen, persoonlijk vind ik dat je hier al een mooi resultaat hebt behaald.
                  Renée

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn Pandatjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                    Ik ben het met je eens, maar helaas heb ik aan de kleurtjes niets veranderd
                    Wen er maar aan dat jouw wijze van ontruisen invoed heeft op de kleuren.
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn Pandatjes

                      dank jullie wel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Wen er maar aan dat jouw wijze van ontruisen invoed heeft op de kleuren.
                      Ik had het bij eerdere foto's niet opgemerkt
                      Heb je ook een beter alternatief? Want dan heb ik liever wat ruis dan kleurverlies. De betaalde versie van dit programma is me trouwens wat te duur.
                      http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn Pandatjes

                        Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                        dank jullie wel



                        Ik had het bij eerdere foto's niet opgemerkt
                        Heb je ook een beter alternatief? Want dan heb ik liever wat ruis dan kleurverlies. De betaalde versie van dit programma is me trouwens wat te duur.
                        Hobbies kosten geld. Ik heb wel een alternatief (Dxo) en dat kost geld. Accepteer de ruis maar.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mijn Pandatjes

                          Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                          dank jullie wel



                          Ik had het bij eerdere foto's niet opgemerkt
                          Heb je ook een beter alternatief? Want dan heb ik liever wat ruis dan kleurverlies. De betaalde versie van dit programma is me trouwens wat te duur.
                          Met Noiseware Pro zal je gegarandeerd geen kleurverlies hebben en als plugin voor PS kost het nu ook niet zóveel (dacht een 75 dollar of iets in die buurt).
                          Dus de prijs van enkele mooie visjes in Poisson d'Or (heb ook een bak staan, dus ken ik een beetje de prijzen )
                          Groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mijn Pandatjes

                            Tja, zal de ruis toch nog maar een tijdje voor lief nemen.

                            Hebben jullie dat ook niet, dat hobby's steeds meer geld kosten dan je zou willen? En fotografie is dan nog niet mijn duurste hobby . Het zijn altijd die kleine bedragen die steeds de doodstreek geven (hoewel ik 75dolar al geen klein bedrag meer noem) voor de grote uitgaven heb je gewikt en gewogen en eventueel gespaard, als ik telkens als ik iets van 50€ zag dacht van"een hobby kost nu 1maal geld, dit is niet zo veel" dan zou ik rap failliet zijn denk ik

                            Het aquarium is mijn grootste hobby.
                            Er staan inderdaad nog wat visjes op de lijst om aangeschaft te worden, mijn bak is op de moment nogal onderbevolkt, en een school van 40 visjes (kegelvlekjes) zal snel aangeschaft worden, later komt er nog een school bij van een stuk of 10 bij, (keizertetra's of glasmeervallen daar ben ik nog niet uit), die 75dollar gaat niet voldoende zijn vrees ik.
                            http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mijn Pandatjes

                              Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                              Tja, zal de ruis toch nog maar een tijdje voor lief nemen.

                              Hebben jullie dat ook niet, dat hobby's steeds meer geld kosten dan je zou willen? En fotografie is dan nog niet mijn duurste hobby . Het zijn altijd die kleine bedragen die steeds de doodstreek geven (hoewel ik 75dolar al geen klein bedrag meer noem) voor de grote uitgaven heb je gewikt en gewogen en eventueel gespaard, als ik telkens als ik iets van 50€ zag dacht van"een hobby kost nu 1maal geld, dit is niet zo veel" dan zou ik rap failliet zijn denk ik

                              Het aquarium is mijn grootste hobby.
                              Er staan inderdaad nog wat visjes op de lijst om aangeschaft te worden, mijn bak is op de moment nogal onderbevolkt, en een school van 40 visjes (kegelvlekjes) zal snel aangeschaft worden, later komt er nog een school bij van een stuk of 10 bij, (keizertetra's of glasmeervallen daar ben ik nog niet uit), die 75dollar gaat niet voldoende zijn vrees ik.
                              Off topic, maar als ik lees 40 kegelvlekbarbelen in een aquarium, dan hoop ik dat U een immens grote bak heeft hoor ?
                              Nu misschien onderbevolkt, maar straks overbevolkt, met alle nefaste gevolgen van dien.
                              Maar als het je hoofdhobby is, dan zul je dit wel weten zeker.

                              Comment

                              Working...
                              X