Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ieper 11/11/2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ieper 11/11/2012

    Ieper 11/11/2012






  • #2
    Re: Ieper 11/11/2012

    1 vind ik heel speicaal!
    mss rechts en bovenaan iets afdoen §tot dat die donkere waas weg is, en tot aan de 'fringeltjes' van die vlag.
    de weerspiegeling in z'n helm alleen zou ook al heel speciaal geweest zijn!
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Ieper 11/11/2012

      1. gewoon 2/3 formaat rechtstaand maken, en die witte vlek rechts weghalen, zodat de aandacht helemaal naar de spiegeling in de helm gaat.
      2. ik mis iets... interactie ? heeft hij de bloemen vast ? die ogen dicht maakt het enerzijds intens, anderzijds... heb ik iets van waarom ?
      3. rare camerainstellingen. Te groot diafragma, te korte sluitertijd en te hoge isowaardes gecombineerd, waardoor enkel het achterste oog en de pijp erlangs scherp oogt.
      Let ook op de witbalans... het hemd is blauw ipv wit. ook uw ander foto's hebben een lichte blauwzweem.
      Last edited by vedeka; 2 januari 2013, 23:46.

      Comment


      • #4
        Re: Ieper 11/11/2012

        Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        1 vind ik heel speicaal!
        mss rechts en bovenaan iets afdoen §tot dat die donkere waas weg is, en tot aan de 'fringeltjes' van die vlag.
        de weerspiegeling in z'n helm alleen zou ook al heel speciaal geweest zijn!
        update foto 1

        Comment


        • #5
          Re: Ieper 11/11/2012

          Foto 1 mooi gedaan.
          En voor mij moet er zeker niet meer aan gesneden worden. Geef maar maar foto uit eerste post.
          Bij de uitsnede mis ik dat kleine heerlijke streepje licht links op de schouderriem, alsook wat kijkruimte rechts.
          Foto 2 vind ik persoonlijk ook heel mooi wat betreft lichtverdeling op het gelaat van de man.
          deka
          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

          Comment


          • #6
            Re: Ieper 11/11/2012

            ga voor de update van de eerste opname.
            (maar 3 opnamen per topic incl de updates..?)
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Ieper 11/11/2012

              3 heel mooie foto's.

              De eerste is wel heel speciaal dankzij de reflectie in de helm.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: Ieper 11/11/2012

                Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
                1. gewoon 2/3 formaat rechtstaand maken, en die witte vlek rechts weghalen, zodat de aandacht helemaal naar de spiegeling in de helm gaat.
                2. ik mis iets... interactie ? heeft hij de bloemen vast ? die ogen dicht maakt het enerzijds intens, anderzijds... heb ik iets van waarom ?
                3. rare camerainstellingen. Te groot diafragma, te korte sluitertijd en te hoge isowaardes gecombineerd, waardoor enkel het achterste oog en de pijp erlangs scherp oogt.
                Let ook op de witbalans... het hemd is blauw ipv wit. ook uw ander foto's hebben een lichte blauwzweem.
                foto 1 : de meningen op BD verschillen blijkbaar. zowel de eerst geplaatste als de update hebben zo hun sterke en zwakke punten ( kwestie van persoonlijke voorkeur )

                foto 2 : het is een hulde ter gelegenheid van 11/11 : de man brengt dus een bloemstuk aan ter gedenking van de doden. ik vond die uitdrukking van het gelaat wel bijzonder en heb mij bij de uitsnede daarop geconcentreerd . ik had ook nog een gedeelte van zijn lichaam en de rechterhand kunnen op de foto laten staan, maar dat was een bewuste keuze om dit niet te doen.
                maar als je niet ter plaatse was, kan dergelijke uitsnede inderdaad wel een stuk van het verhaal verbergen.

                foto 3 : je hebt gelijk, de camerainstellingen konden een stuk beter worden ingesteld.

                het licht onder de Menenpoort was niet optimaal ( weinig licht ! ), vandaar de hoge iso .
                statief onmogelijk te gebruiken en flits al helemaal niet.
                de opening op f/4 heb ik ingesteld om een mooie DOF te verkrijgen ( aperture pririty ) . die had hier een iets hogere waarde mogen hebben om meer delen van de piper scherp in beeld te brengen

                MAAR als je dan plots een foto in de richting neemt waar er beduidend meer licht is krijg je een bizarre sluitertijd wat voor de derde foto het geval was,
                en ... dan heb je de keuze : ofwel de foto nemen met de instellingen die op het toestel zijn ingesteld, ofwel het toestel instellen en dus geen foto nemen want de 'piper' is dan al weg .
                je staat tussen het publiek en mag bovendien dat vak niet uit, dus er is geen tweede kans ....
                en dan kom je uiteindelijk tot bizarre waarden qua instellingen
                goed opgemerkt , maar helaas het was dit of niets.

                zoals reeds gesteld, je hebt principieel absoluut gelijk voor wat foto 3 betreft.
                ik heb de omstandigheden hierboven uitgelegd, niet als excuus, maar ter verduidelijking .

                ---------
                met dank aan allen die een comment hebben gegeven .

                Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Ieper 11/11/2012

                  Proficiat mijnheer/mevrouw, met jouw foto's.

                  Er zijn er blijkbaar velen die vergeten dat je
                  a) in de beginnershoek zit
                  b) eigenlijk enkel maar snapshots neemt
                  c) geen tijd hebt om je camera te herinstellen (tussen opeenvolgende fragmenten).
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment

                  Working...
                  X