Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Goed gebruik van het statief, maar het licht mocht een stopje minder, zodat alle detail er nog in zou zitten.
Bovendien VEEL TE VEEL VERSCHERPT bij de nabewerking. De snorharen krijgen zelfs een karteling, wat niet zou mogen bij een foto van meer dan 500 kB.
Een statief heb ik wel nog niet. Het was op de 'snipermethode' : plat op de buik, adem inhouden en op het kloppen van de hartslag afdrukken.
Dat verscherpen had ik ook gezien, maar heb ik niet gedaan. Ik heb het al met een andere foto ook voorgehad. Het komt na het toevoegen van iets meer contrast en de levels aan te passen Daardoor kreeg ik het uitgebrande iets meer weg (nog niet helemaal). Maar dat heeft blijkbaar als nevenwerking ook dat hij overscherp wordt. Ik moet fotoshop nog onder de knie krijgen. Misschien met een bewerking om te soften ipv verscherpen, ik zal het eens uitpluizen...
Comment