Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik ga voor de zw/w David, omdat er bij de eerste meer bomen als toren te zien zijn.
De perspectief vertekening stoort me voor één keer zelfs niet, omdat het een toren is. Mocht je die corrigeren dan vrees ik dat er één en ander zou kunnen wringen.
Ik zou gewoon een ietsje ophelderen en dan het contrast weer wat verhogen. Je kan het eens proberen om te zien wat je er dan zelf van vindt hé.
Groetje
Bedankt voor de comments! Ik kreeg die toren tussen de bomen erg moeilijk scherp. De camera wilde voortdurend die boom links scherp stellen. Sukkel daar nog mee om iets uit te kiezen en scherp te stellen.
Bedankt voor de comments! Ik kreeg die toren tussen de bomen erg moeilijk scherp. De camera wilde voortdurend die boom links scherp stellen. Sukkel daar nog mee om iets uit te kiezen en scherp te stellen.
Een enkel scherpstelpunt selecteren of manueel focussen dan heb je dat probleem niet.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
De Z/W mag er van mij gerust zijn. De kracht zit er volgens mij toch een beetje in, dat mijn nieuwsgierigheid geprikkeld word.
Waarom staat daar zo'n torentje in een bos? Waar is het voor gebruikt? Bovendien , vraag me niet waarom, gaat er ook een soort dreiging van uit.
Inspiratie genoeg voor mijn fantasie.
Alleen jammer dat de lucht uitgebrand is.(behalve de linkerbovenhoek)
Groeten,
Johan
Bedankt voor de comments! Wat wil dat juist zeggen "een uitgebrande lucht"? Dat het gewoon wit is?
Inderdaad. Daar zit geen informatie meer in. Eigenlijk witter dan wit. De "licht range" loop van 0(zwart) tot 250(wit). En daar zit je net overheen.
Misschien is het handig om de highlight-alert functie op je camera te gebruiken. Dan flikkert het overbelichte deel,op je display, ten teken dat je hebt overbelicht. En dat is helaas met fotobewerking niet meer te redden.
Bij Z/W valt het niet zo snel op. Maar in dit geval wel, omdat het uiterste linkerbovenhoekje nog wel binnen de range zit.
Groeten,
Johan
Comment