Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hofstade beach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hofstade beach

    Het strand ligt er eenzaam en verlaten bij...
    Bedankt voor het kijken en de commentaren.
    Mvg,
    Kvole



    UPDATE





    f/9.0 - 1/80 sec - iso 100 - 24 mm - statief
    Last edited by kvole; 28 december 2012, 08:23.
    Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

  • #2
    Re: Hofstade beach

    Ziet er wat HDR-achtig uit, of is het HDR ?
    Al het witte heeft wel een blauwe zweem, misschien die er eens proberen uit te halen.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Hofstade beach

      Leuke foto hebben ze het water ververst? ik woon op 1km van dit domein en op jouw foto lijkt het water wel mooi helder... ik heb het daarentegen nog nooit zo gezien.
      Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

      Comment


      • #4
        Re: Hofstade beach

        Bij de vorige drie had ik nog mijn twijfels, maar nu ben ik zeker.

        De bewerking(en) die je toepast op je foto's vind ik niet mooi. Ik weet niet wat het is dat je juist doet, maar ik vind de foto's er altijd zo raar uitzien.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Hofstade beach

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          .......

          De bewerking(en) die je toepast op je foto's vind ik niet mooi. Ik weet niet wat het is dat je juist doet, maar ik vind de foto's er altijd zo raar uitzien.
          en ga mee.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Hofstade beach

            Het is nu ook niet echt mijn ding.
            Waarom zo bewerken, misschien de originele foto eens posten?

            Comment


            • #7
              Re: Hofstade beach

              De inspanning kan beter in de scherpte worden gestoken dan in het kader.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Hofstade beach

                Update geplaatst.
                De eetste was inderdaad een lichte HDR - bewerking.
                De update is de gewone belichte foto bewerkt.
                Hopelijk beter ,??
                Mvg,
                Kvole
                Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

                Comment


                • #9
                  Re: Hofstade beach

                  Dit is inderdaad een stuk beter. Ik ben nochtans niet tegen HDR, maar het moet passen bij zowel het onderwerp als de foto zelf...

                  Grtz,
                  Nick
                  Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hofstade beach

                    [QUOTE=stiffmijster;3751390]Dit is inderdaad een stuk beter. Ik ben nochtans niet tegen HDR, maar het moet passen bij zowel het onderwerp als de foto zelf...

                    Je hebt volkomen gelijk, in de avondcursus hebben ze me nochtans gezegd, voor landschappen steeds 3 foto's nemen +2 , 0 , -2 belicht, dit kan nooit kwaad..(om nog meer uit de foto te halen),
                    Dus in deze situatie was het eigenlijk niet nodig ??
                    Mvg,
                    Kvole
                    Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hofstade beach

                      [QUOTE=kvole;3751554]
                      Oorspronkelijk geplaatst door stiffmijster Bekijk bericht
                      Dit is inderdaad een stuk beter. Ik ben nochtans niet tegen HDR, maar het moet passen bij zowel het onderwerp als de foto zelf...

                      Je hebt volkomen gelijk, in de avondcursus hebben ze me nochtans gezegd, voor landschappen steeds 3 foto's nemen +2 , 0 , -2 belicht, dit kan nooit kwaad..(om nog meer uit de foto te halen),
                      Dus in deze situatie was het eigenlijk niet nodig ??
                      Mvg,
                      Kvole
                      Raar, ik heb wel geen (avond)cursus gevolgd, maar ik heb me altijd laten vertellen dat hdr in, laat het me natuurfoto's/landschappen noemen, heel moeilijk is, omdat er praktisch altijd een, zij het weliswaar soms heel kleine, beweging is tussen de foto's onderling. Bvb. de wind in bladeren, gras, water.......
                      Maar zoals reeds geschreven, ik heb wel geen les gevolgd, dus ik weet niet wat ze daar vertellen. Misschien kunnen andere lesvolgers hier ook hun duit in het zakje doen zodat we eventueel wat bijleren ?
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hofstade beach

                        Ik zou in ieder geval de 3 foto's niet tot 1 foto verwerken, dat zal misschien ook wel het rare gevoel verklaren die ik bij deze foto had.

                        Maar, het is nooit slecht om aan bracketing te doen. Soms is het landschap nogal moeilijk te beoordelen omdat je heel heldere stukken hebt en ook stukken die in de schaduw liggen. Als je dan automatisch drie foto's laat maken met verschillende belichting, dan kun je uit die drie foto's deze kiezen die van belichting het beste is.

                        Ik heb het op deze manier zelf nog niet zo dikwijls gedaan, maar ik heb deze tip ook wel al eens eerder gelezen. Maar bij een landschap, zou ik toch nooit een HDR proberen. De bomen gaan er dan toch altijd wel heel vreemd uitzien daar de takken continu in beweging zijn door de wind. Of... je zou moeten wachten tot op een dag dat de wind echt helemaal stil is.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hofstade beach

                          Ik doe dat nooit, maar ja, kan ze ook niet samenvoegen ben daar nog niet slim genoeg voor. Maar zou het ook nooit doen denk ik bij landschappen...
                          Toch zeker niet standaard. Ik zou toch een proberen gewoon een foto te nemen, neem er 3 zoals je gewend bent en dan eens ene die goed zou moeten zijn zo.
                          Vind dit ook tè, en is jammer van je mooie landschap die je eigenlijk voor niets genomen hebt...
                          facebook
                          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hofstade beach

                            heb ik ook eens geprobeerd om Hdr's van landschappen te maken (wegens de mooie lucht enzo) tijdens een lesmoment in Damme.
                            Toch niet echt gelukt die hdr's, wegens de bezwaren die Djivan hier reeds omnoemde
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hofstade beach

                              Ik mis hier scherpte ...
                              Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                              Comment

                              Working...
                              X