Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cafe de vrede

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cafe de vrede

    Eentje van enkele maanden terug. Ik heb lang getwijfeld of ik hem we zou laten zien, zelf vind ik hem erg leuk. Ik heb ook een zwart wit versie


    Cafe de vrede

    Lens 18-55mm f/3.5-5.6
    Exposure 0.008 sec (1/125)
    Aperture f/9.0
    ISOSetting 200
    Volledig exif



    Herwerkte versie met behulp van de tips

    Cafe de vrede herwerkt


    Ik ben benieuwd naar jullie opmerkingen .
    Last edited by babysnake; 24 december 2012, 14:39.
    http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

  • #2
    Re: Cafe de vrede

    Beetje teveel verscherpt, je kan de blaadjes en de bakstenen tellen.
    Vind eigenlijk de kleuren mooist, vooral voor de weerspiegeling in de voordeur op de hoek,maar jammer van te felle uitgebrande lucht.
    De lensvervorming is er maar mij stoort het niet...
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: Cafe de vrede

      Uitgebrande lucht
      Het blauw in de lucht is speciaal
      Perspectiefcorrectie doen.
      Teveel verscherpt.
      Sorry maar ik kan er weinig positief over zeggen.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Cafe de vrede

        Je moet je niet excuseren hoor, als ik niet tegen negatieve kritiek kan moet ik ook geen mening vragen toch.
        Ik had de negatieve opmerkingen wel verwacht. ik wist dat ik niet objectief naar de foto keek, daarom dat ik hem plaats natuurlijk.
        Het blauw in de lucht komt hem door de "detail in hoge lichten correctie" om nog erger uitgebrande lucht weg te werken, de zon stond achter het gebouw rechts.
        Daarom ook het perspectief, om in de schaduw van de gebouwen te zitten Hoe ik het kan corrigeren? geen idee.
        Het verscherpte vond ik zelf wel leuk moet ik zeggen
        Bedankt voor de eerlijke kritiek
        Last edited by babysnake; 24 december 2012, 00:03.
        http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

        Comment


        • #5
          Re: Cafe de vrede

          het te scherpe weet je al
          lucht ook
          kwestie van het perspectief: probeer eens het gratis programmaatje ShiftN
          en start eens volledig opnieuw met je foto
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Cafe de vrede

            De fouten zijn hier allemaal al opgenoemd.
            Maar een foto met potentieel, dus wel de moeite om er even aan te werken.

            Comment


            • #7
              Re: Cafe de vrede

              ga ook voor zwart/wit.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Cafe de vrede

                Bedankt voor de opmerkingen. Ik heb een update geplaatst met inachthouding van de tips.

                De lucht is uitgebrand, en dat zal niet meer op te lossen zijn. Ik heb de details in hoge lichten wat minder gedaan. maar op dit punt is de foto niet te redden.
                De naverscherping heb ik ook een pak minder gedaan. (of is het nog te scherp)
                De perpectiefvervorming heb ik ook aangepakt, met het opgegeven programmaatje (bedankt voor de tip) en het ziet er veel beter, hoewel ik de indruk heb dat niet alles even recht is gezet (of zie ik dat verkeerd.

                Ik zal (op een mooie dag) zeker nog eens een foto van het gebouw gaan nemen. Vroeger op de dag zodat de zon niet achter het gebouw staat.
                Last edited by babysnake; 24 december 2012, 15:14.
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment


                • #9
                  Re: Cafe de vrede

                  Mooie update!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cafe de vrede

                    Oorspronkelijk geplaatst door babysnake Bekijk bericht
                    Bedankt voor de opmerkingen. Ik heb een update geplaatst met inachthouding van de tips.

                    De lucht is uitgebrand, en dat zal niet meer op te lossen zijn. Ik heb de details in hoge lichten wat minder gedaan. maar op dit punt is de foto niet te redden.
                    De naverscherping heb ik ook een pak minder gedaan. (of is het nog te scherp)
                    De perpectiefvervorming heb ik ook aangepakt, met het opgegeven programmaatje (bedankt voor de tip) en het ziet er veel beter, hoewel ik de indruk heb dat niet alles even recht is gezet (of zie ik dat verkeerd.

                    Ik zal (op een mooie dag) zeker nog eens een foto van het gebouw gaan nemen. Vroeger op de dag zodat de zon niet achter het gebouw staat.
                    Dit is al een stuk beter.
                    Je hebt de goede ingesteldheid en zal dan ook snel leren, proficiat.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cafe de vrede

                      Awel zie, dat hebde gij nekeer goe gedaan zie met die update.
                      En kwestie dat ge zegt van eens terug te hernemen..dat is de juiste beslissing.
                      Leren uit je fouten is de enige goede manier.
                      Feest maar tijdens de dagen, je hebt het verdiend.
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cafe de vrede

                        beter hé!
                        nu nog een tipje: je instellingen niet op 100% zetten, maar op 90, zodat er nog een heel klein beetje perspectief inzit en dat oogt natuurlijker
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cafe de vrede

                          Uiteraard ben ik hier om bij te leren, en dat is in de twee maanden dat ik hier lid ben al wel goed gelukt hoor, uiteraard kan dat alleen door iets te doe,n met jullie opmerkingen Bedankt voor de complimenten en wensen.

                          Het is zeker beter maar nu ben ik je even kwijt noenkel. Bedoel je de instellingen van SchiftN? Adjust correction wat terugschroeven? Dat werkt hier niet met procenten . Ik had overigens gedacht dat het veel meer moeite ging kosten, maar de foto is aangepast met twee klikken
                          http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cafe de vrede

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            beter hé!
                            nu nog een tipje: je instellingen niet op 100% zetten, maar op 90, zodat er nog een heel klein beetje perspectief inzit en dat oogt natuurlijker
                            Bij het opslaan??? Da's nu wel een rare tip, als je mijn regenboog foto's bekeek... Kwam daardoor, zeker niet doen volgens mij, en zéker niet als je heldere of egale
                            kleuren hebt in je foto!!
                            facebook
                            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cafe de vrede

                              ShiftN: "options - parameter" het 4e dingetje: " amount of correction [%]" daar kan je het veranderen van 100 naar 90 of 80%

                              @ Jill: what the hell are you talking about?
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X