Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jacuzzi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• jacuzzi

Grijs weer, dan maar de natuurkrachten eens op de plaat proberen te leggen:

f11 - 1/50 - ISO 100 - TV voorkeur

de originele en een update (enkel grijs zonder de roest terug te brengen, de roest was enkel om eens mijn photoshop wat uit te oefenen...)

beter?
    (enkel voor wat betreft de sluitertijd en het water, ik weet dat het beter kan mbt contrast en zo, maar deze foto enkel mbt de sluitertijd)

groetjes,
    Yoeri
    Last edited by YoeriV; 21 december 2012, 22:04.

Re: jacuzzi

Ik heb vooral vragen naar de sluitertijd: te snel? te traag? Heeft het de kracht voldoende weer of moet er meer of minder 'mistig' effect op?
    thx

Comment

vind de opname te veel verscherpt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ja plaatst eens een minder verscherpte versie. Ik vind het wel ferm en goed gedachte. Ik hoor het water al. Toen ik voor de eerste keer in Rotterdam vertoefde en langs de havens liep, kon ik er gefascineerd naar dat klotsende water, kijken en in het begin 'schrok' ik daar zelfs van dat geluid en vond het zelfs wat 'akelig', het trok je aan en tegelijkertijd stootte het je af. Opvallende geluiden, die ik in mijn stadje eigenlijk nooit hoor. Nu wil ik er altijd langslopen en een tijdje ernaar blijven kijken en luisteren. Stom dat ze die benelux trein hebben afgeschaft. Die freyatrein vind ik eigenlijk niet aantrekkelijk.

Comment

Je maakt een foto voor de speciale weergave van het water en tegelijk voeg je veel contrast en scherpte toe ???
          Plaats eens de originele, denk veel mooier.
          Photography is an art of observation.

Comment

Hm, beetje rare foto vind ik. Teveel verscherpt idd, maar 'k weet het zo niet.
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Hmm, vreemd. Ik heb er niets aan verscherpt.
              Wat ik wel heb gedaan: Het was echt van dat grijs-groen water en lelijke kleuren --> omzetting naar Z/W en wel wat contrast toegevoegd voor de kade. Dan vond ik hem te grijs en heb ik een kopie van de layer (in kleur) gemaakt, masker erover en het roest van de kade en trap terug laten zien. Dat is alles. Zou dat kunnen door de twee layers of door een teveel aan contrast of door een te klein diafragma?

@Loeky: je moet daarvoor niet zo ver gaan hoor. Deze is gewoon getrokken aan de sluis in Zwevegem (Kortrijk)

Ik zal straks eens de originele versie plaatsen en ook eens proberen om de foto te soften ipv verscherpen.

Comment

Het was druk op het werk, vandaar de late update.
                Er moet inderdaad iets misgelopen zijn. Ik heb niet specifiek verscherpt, maar het zal wel aan een of andere bewerking liggen door de extra lagen of zo, ik weet het niet.
                In ieder geval ik heb de originele en een update (enkel grijs zonder aanpassing contrast (voor mij nu te uitgebleekt) en zonder de roest terug te brengen, de roest was enkel om eens mijn photoshop wat uit te oefenen...) geplaatst

Comment

Zegt mij eerlijk gezegd niet zo veel.
                  Als ik toch zou moeten kiezen dan ga ik voor de originele.
                  De eerste is er over qua verscherping, de zw/w versie vind ik persoonlijk niet zo mooi.
                  Groetjes

Comment

Working...
                  X