Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Openbare ruimte

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Openbare ruimte

    Al tien keer komen kijken. Vind deze foto dus niks hebben. Beetje rommelig allemaal. Die paal staat in de weg, auto's op de achtergrond, grijze foto in 't algemeen.
    Zonder weer een nutteloze discusie uit te lokken, 't is natuurlijk altijd de emotie van de fotograaf die het beeld goed moet vinden. Dus wie zijn wij...
    Niet mijn ding Plaatwerker
    Running is a way of living..

    Comment


    • #17
      Re: Openbare ruimte

      Waar deze foto genomen is weet ik niet. Je kan er alles over denken en een mening over hebben en iedereen is daar vrij in. Volgens mij laat deze foto iets zien van hoe er geleefd wordt in deze wijk of omgeving en dat vind ik het fijne aan deze foto al zou ik er enkele meer van deze omgeving willen zien. Heb er wel vele keren opnieuw naar zitten kijken en zie er toch een beeld van in hoe in deze straat geleefd wordt door de was aan de overkant van de straat buiten te hangen en een schommel aan een boom vast te maken. Er is zeker nog meer van dit verder te zien in deze straat.

      Comment


      • #18
        Re: Openbare ruimte

        Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
        Al tien keer komen kijken. Vind deze foto dus niks hebben. Beetje rommelig allemaal. Die paal staat in de weg, auto's op de achtergrond, grijze foto in 't algemeen.
        Zonder weer een nutteloze discusie uit te lokken, 't is natuurlijk altijd de emotie van de fotograaf die het beeld goed moet vinden. Dus wie zijn wij...
        Niet mijn ding Plaatwerker
        Toch leuk hoor dat je al tien keer bent komen kijken en als je dit leest is het al de elfde.
        Er moet toch iets zijn voor jou met deze foto.
        Weet je al wat het is?
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #19
          Re: Openbare ruimte

          Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
          Al tien keer komen kijken. Vind deze foto dus niks hebben. Beetje rommelig allemaal. Die paal staat in de weg, auto's op de achtergrond, grijze foto in 't algemeen.
          Zonder weer een nutteloze discusie uit te lokken...
          Niet mijn ding Plaatwerker
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.
          -----
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Openbare ruimte

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.
            -----
            Ook dat zal nog komen Bouk.
            Maar pas na de kerst en heel zorgvuldig voor beide aspecten.
            Nu naar het Groninger land.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #21
              Re: Openbare ruimte

              Heel simpel plaatwerker, er zijn dus mensen hun huis kwijtgeraakt wat voor reden dan ook.
              Die mensen zitten tussen wal en schip gemeente/ instantie die ze niet willen helpen.
              Dat riep jouw foto op bij mij.

              Dat verhaal hoort dus bij jouw foto.
              Ze zeggen niet voor niks een foto zegt meer dan 1000 woorden.
              Daarmee zul je het moeten doen.

              De rest is al gezegd door mijn voorgangers.

              ohjaaaa

              nog een tip helderheid aanpassen +51 contrast +5 dan ziet hij er beter uit mijn mening dan he.

              Vrolijk kerstfeest
              Last edited by jessey; 24 december 2012, 11:16.

              Comment


              • #22
                Re: Openbare ruimte

                Heb de vorige reacties niet gelezen, maar dat is er eentje dat me niks zegt.
                Sorry.
                Groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Openbare ruimte

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                  ... Mag voor mij wat meer contrast hebben. ...
                  Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
                  goed gezien mooi vast gelegd, van mij mag er wat meer contrast in
                  Ik heb een update geplaatst en ik vraag mij af of deze overeenstemt
                  met de behoefte aan meer contrast. Zo niet, dan heb ik toch geleerd
                  dat een bewerkingsonderdeel in mijn workflow nadere afwerking behoeft.

                  Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                  ... nog een tip helderheid aanpassen +51 contrast +5 dan ziet hij er beter uit mijn mening dan he.
                  Ook dat heb ik onderzocht maar met de toegenomen helderheid ging
                  voor mij net weer een stuk detaillering verloren.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Heb de vorige reacties niet gelezen, maar dat is er eentje dat me niks zegt.
                  Sorry.
                  Groetjes
                  Ook voor deze reactie mijn dank.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Openbare ruimte

                    Ik vind dit een goede foto.

                    Grijs? Ja, dat zal wel, straatbeeld op een grauwe dag.
                    "Die paal staat in de weg, auto's op de achtergrond"... STRAATfoto, en op straat vind je dus verlichtingspalen en auto's. Haal die weg, en je hebt een onrealistische foto.

                    Mijn vader had in zijn doka een spreuk hangen uit de jaren '60: "Er is meer nodig dan een telelens om de wereld te zien zoals ze is". Dit, waarde BDers, is zeker van toepassing op straatfotografie. Vandaag is het zo makkelijk om een foto te manipuleren, dat sommigen het normaal vinden om bv een straatbeeld, iets uit het leven gegrepen, te manipuleren en aan te passen, zodat het meer in de smaak valt, meer of minder choqueert... Het napalm-meisje had er wellicht beter opgestaan met een atoompaddenstoel op de achtergrond, of weet ik veel. Niet dus.
                    D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                    Comment


                    • #25
                      Re: Openbare ruimte

                      update is veel beter.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #26
                        Re: Openbare ruimte

                        Ja de update is beter. Deze keer werd met .... gewassen, witter dan wit is die was nu.

                        Comment

                        Working...
                        X