Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tijdens een fri(e)sse wandeling
Collapse
X
-
-
Re: Tijdens een fri(e)sse wandeling
Ik vind het een leuke opbouw met dat tunneltje dat je naar je onderwerp brengt maar dat onderwerp zit helemaal verstopt in het toegelopen zwart, daardoor gaat het (lelijke) dak met de aandacht lopen.
Het gras lijkt ook meer geschilderd dan een foto. Als je de contrasten verminderd en zorgt dat je bootje wel goed belicht is kan je eventueel met een Gradient filter de lucht en voorgrond verdonkeren om overbelichting tegen te gaan.
-
veel verscherpt daarom het gras niet zo mooi heb ik het idee.
waar is dit?Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk berichtik denk dat je hier een verkeerde lichtmeting gedaan hebt
deze is op de tunnel, en moet op de achtergrond liggen
Comment
-
[Bomasien,
Her is een een mooie doorkijk, deze foto is zoals reeds aangehaald te donker op bepaalde plaatsen, ik heb hier enkel maar een aanpassingslaag curves toegevoegd en wat zwarten en hooglichten verplaatst met dit resultaat zie link het kan nog altijd beter dit is nu wat vlug gedaan
http:////lh4.googleusercontent.com/-plTnamdnCnE/ULpnmCF9S3I/AAAAAAAACBU/6_qiuoVtek8/s900/doorkijk%2520bomasien.jpg"
Renée
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk berichtIk vind het een leuke opbouw met dat tunneltje dat je naar je onderwerp brengt maar dat onderwerp zit helemaal verstopt in het toegelopen zwart, daardoor gaat het (lelijke) dak met de aandacht lopen.
Het gras lijkt ook meer geschilderd dan een foto. Als je de contrasten verminderd en zorgt dat je bootje wel goed belicht is kan je eventueel met een Gradient filter de lucht en voorgrond verdonkeren om overbelichting tegen te gaan.
Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk berichtik denk dat je hier een verkeerde lichtmeting gedaan hebt
deze is op de tunnel, en moet op de achtergrond liggen
Oorspronkelijk geplaatst door Sportsterpeke Bekijk berichtveel verscherpt daarom het gras niet zo mooi heb ik het idee.
waar is dit?
Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk berichtIk dacht aan een matrix lichtmeting die eigenlijk geen weg kan met de felle zon en de donkere schaduw, centrum gericht of zelfs punt meting op het bootje had beter geweest. maar het lijkt mij ook wel een zeer moeilijke licht situatie.
Oorspronkelijk geplaatst door Neirynck Renée Bekijk bericht[Bomasien,
Her is een een mooie doorkijk, deze foto is zoals reeds aangehaald te donker op bepaalde plaatsen, ik heb hier enkel maar een aanpassingslaag curves toegevoegd en wat zwarten en hooglichten verplaatst met dit resultaat zie link het kan nog altijd beter dit is nu wat vlug gedaan
http:////lh4.googleusercontent.com/-plTnamdnCnE/ULpnmCF9S3I/AAAAAAAACBU/6_qiuoVtek8/s900/doorkijk%2520bomasien.jpg"
Dank nu update geplaatst!
Renéevriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Niet één van de makkelijkste onderwerpen hé Sien, een tunnel(tje) met donkere muren en heldere muren, dan weer een helder doorkijkje.
Dit was er eentje geweest om eens met bracketing een drietal foto's te nemen met verschillende belichtingen om achteraf samen te voegen.
Ik vind de originele niet goed en zelfs de up ook nog niet echt goed, misschien eens opnieuw proberen vanaf deze die uit het bakske kwam ? Of is deze ook niet echt goed ?
PS Logeerden jullie in Sloten (Sleat) ? Wij hebben daar tijdens verschillende fietsvakanties gelogeerd in Pension Stedswâl (tegen het kerkje aangebouwd).
Maar in Sloten alleen al schiet je makkelijk een kaartje vol hé, dus ik verwacht er nog enkele van je, maar dan betere .
Groetjes
Comment
-
groot verschil; update laat de mooie details zienThe future brings my best photo. Time is on my side.
Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/
Comment
-
Ik vind je update al een stuk beter, veel meer detail in wat je ons eigenlijk wou tonen, en misschien is er niet meer uit te halen zonder verschillende foto's te combineren.
Comment
-
-
ik zal reageren met (blijkbaar) mijn klassieker:
voor mij iets tussen de 2 graag
Comment
Comment