Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Je tekst klopt helemaal met de foto. Mooie sfeer.
Ik vind het wel een beetje jammer dat er wat scherpte/detail ontbreekt.(waar geen verscherpen aan helpt)
Maar dat vind ik een beetje vreemd, want met je lens op 55mm, sluitertijd en diafragma, zou dat toch beter moeten kunnen. Misschien te veel gecropt?
Verder zou het een optie kunnen zijn om een flink stuk van de lucht eraf te halen.
Groeten,
Johan
Scherpte kreeg ik niet beter. Foto is niet gescropt. RAW origineel bewerkt in DPP. Scherpte gaat verloren bij verkleinen naar 900. Niet verkleinde crop naar 900 laat dat zien (zo hieronder). Is hier iets aan te doen?
Zoals ik inderdaad al dacht. De onscherpte zit in de foto, waar geen verscherpen aan helpt.
Misschien opgelet waar de camera op scherp stelde ? Het zou best kunnen dat de camera heeft scherpgesteld op het riet in de voorgrond.
Voor het verkleinen is er op deze site een prachtige werkwijze te zien. Zie Foto's klaar maken voor het forum.
Maar dan moet je uiteraard van te voren GEEN verscherping toepassen. En altijd als laatste stap.
Succes verder en groeten,
Johan
Comment