Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een Hemels Wolkje + update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een Hemels Wolkje + update

Hier een tweede van Bodie, een spookstadje in Californië. Ooit druk, nu helemaal verlaten.
    Het hele stadje is nu een Staatspark in een "bevroren staat van verval", en dit kerkje was voor mij de klapper.
    Ik heb nog een zwaarder bewerkte versie, die ik zeker ook leuk vond, maar ik hou het eerst even bij deze.
    Deze is zo goed als onbewerkt (alleen even aan het histogram getrokken, als ik het goed heb). Wat vinden jullie ervan ?

Exif:
    Exposure: 1/200s
    Aperture: f/8.0
    Focal Length: 18mm
    ISO Speed: 200

Update met perspectiefcorrectie, hopelijk is het me een beetje gelukt ?

Ik moet zeggen dat ik toch van die perspectiefvertekening hou, en dat de eerste mijn favoriet blijft.
    Maar misschien heb ik de perspectiefcorrectie niet helemaal goed ?
    Last edited by MadHatter; 30 november 2012, 16:02.

Re: Een Hemels Wolkje

mooie kleuren
    krachtig plaatje

Comment

vallen die gebouwen in 't echt ook om?
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt, beiden!

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        Haha, eigenlijk scheelt het niet veel
        Nee, ik ben me bewust van de perspectiefvertekening, maar ik heb 'm met opzet zo laag op de grond en met gekanteld fototoestel genomen.
        Dus die perspectiefvertekening is wel een beetje de bedoeling. Als je wilt, trek ik hem wel eens recht (heb ik zelf nog niet geprobeerd),
        maar het is wel met die bedoeling genomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          Misschien wel.
          Het rozetvenster staat in het midden van de foto en daardoor is er perspectivische
          vertekening omdat de camera omhoog gericht werd. Als je dat wil corrigeren zal je
          de foto eerst nog (ongeveer) recht moeten zetten. Misschien daarvoor het stukje weg
          voor het kerkje gebruiken. Maar dan nog krijg je het niet allemaal recht. Ik vermoed
          ook nog een kussenvormige lensvertekening. Exif ontbreekt in de foto zodat het laatste
          niet met zekerheid kan worden vastgesteld.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oh, de exif zit er niet meer in ? Hier is een linkje naar de volledige exif, en ik zet de belangrijkste dingen bij de originele post.
            Hoe kun je daar trouwens aan zien of er sprake is van kussenvormige lensvertekening ? Aan de gebruikte lens ?
            Sowieso is een foto bijzonder lastig recht te trekken als je het fototoestel kantelt. Maar zoals gezegd, hoeft dat ook niet van mij .

Maar dat hij niet recht staat (horizontaal) is natuurlijk niet de bedoeling. Dat bekijk ik straks nog eens!

Comment

Op het eerste zicht een waw-foto voor mij. Het standpunt is leuk gekozen en de vertekening van het grote gebouw neem ik er dan maar bij, past ook wel vind ik.
              Het gebouw links is net iets erover en doet je plaatje niet echt goed.
              De kleuren vind ik dan weer prachtig.
              Toch een zeer sterk beeld voor mij.
              Groetjes,
              Dominic

Comment

Toch mooi ook door de vervorming.
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Voor de liefhebbers heb ik 'm even rechtgetrokken. Goed gelukt, of helemaal niet ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
                    Voor de liefhebbers heb ik 'm even rechtgetrokken. Goed gelukt, of helemaal niet ?
                    Wel, ik zou er dit van hebben gemaakt:
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

yep, ik reageer omdat PW uw oefening maakt, anders niet, dit moet je toch zelf zien
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Wel, ik zou er dit van hebben gemaakt:
                        https://lh4.googleusercontent.com/-7...8_b%2520PW.jpg
                        Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                        yep, ik reageer omdat PW uw oefening maakt, anders niet, dit moet je toch zelf zien
                        Bedankt voor de extra moeite, Plaatwerker! Die ziet er inderdaad veel "rechter" uit dan de mijne.
                        Maar ik had hem ook zo, na in ShiftN de automatische correctie toe te passen, en eerlijk gezegd vind ik daar iets in wringen.
                        Om de een of andere reden lijkt hij deels te kloppen, deels voorover te vallen, en deels opzij. Of het komt omdat ik een perspectiefvertekening verwacht,
                        of gewoon omdat het nog niet 100 procent is, zou ik niet weten. Maar hij valt bij mij minder in de smaak.
                        Vandaar ook mijn update, die er een beetje tussenin valt. Maar naar wat ik begrijp, gaat die niet ver genoeg voor de mensen die hem liever recht zien,
                        en is niet nodig voor mensen die de originele beter vonden...

Comment

Working...
                        X