Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind het best een goeie beginnerspoging, paddenstoelen fotograferen is niet makkelijk.
Door gebruik van 17mm. geef je een groot deel van de natuurlijke omgeving, achter het onderwerp weer,
hetgeen ik persoonlijk een pluspunt vind.
Door gebruik van f4 is de scherptediepte, zo erg dun, dat het onderwerp de mist in gaat, en dit vind ik jammer.
Je kan het echter makkelijk verhelpen.
Zelf gebruik ik voor dit soort foto's, een kleiner diafragma, zo rond f11, dan is er meer scherptediepte, je onderwerp wordt scherper weergegeven, wat de bedoeling is bij dit soort foto's.
Kijk naar de paddenstoelen foto's van anderen,
kijk welke instellingen ze gebruiken, welke lens.
Gebruik statief, en ontspanner als je deze hebt.
Blijf oefenen, en leer van de kritiek die wordt gegeven, daar leer je door, en worden je foto's uiteindelijk beter.
Succes.
Ik vind het best een goeie beginnerspoging, paddenstoelen fotograferen is niet makkelijk.
Door gebruik van 17mm. geef je een groot deel van de natuurlijke omgeving, achter het onderwerp weer,
hetgeen ik persoonlijk een pluspunt vind.
Door gebruik van f4 is de scherptediepte, zo erg dun, dat het onderwerp de mist in gaat, en dit vind ik jammer.
Je kan het echter makkelijk verhelpen.
Zelf gebruik ik voor dit soort foto's, een kleiner diafragma, zo rond f11, dan is er meer scherptediepte, je onderwerp wordt scherper weergegeven, wat de bedoeling is bij dit soort foto's.
Kijk naar de paddenstoelen foto's van anderen,
kijk welke instellingen ze gebruiken, welke lens.
Gebruik statief, en ontspanner als je deze hebt.
Blijf oefenen, en leer van de kritiek die wordt gegeven, daar leer je door, en worden je foto's uiteindelijk beter.
Succes.
Kijk...Prachtig voorbeeld hoe je iemand helpt Alleen, doe er wat mee, en bij de volgende verwachten wij met al deze tips een 'plaatje' van je
Geeft een zaklamp geen heel erge gele kleurzweem???
Kijk eens in de handleidingen van camera en bewerkingssoftware naar
wat je met de witbalans kan doen. Heel leerzaam ! Experimenteer ook maar
eens met verschillende instellingen bij het maken van de foto's.
Kijk eens in de handleidingen van camera en bewerkingsoftware naar
tja...je kan experimenteren wat je wil, maar als er te weinig licht is lijkt mij extra licht in de vorm van een zaklantaarn bij dit soort opnamen toch handiger.
grt,bouk.
Succes.
Dat is wel mijn bedoeling om van de kritiek te leren. Bedankt.
en bij de volgende verwachten wij met al deze tips een 'plaatje' van je
Ik zal mijn best doen. Ik twijfel soms of de beperkingen aan mij liggen of aan mijn camera (Canon powershot SX20-is)
Kijk eens in de handleidingen van camera .....naar
wat je met de witbalans kan doen.
Die gedachte/vraag had ik ook al.
Ik heb het ook geprobeerd met flits, maar dat leek helemaal nergens op. Ik heb ondertussen ook wat bijgeleerd over flitsen (met dank aan Max Werkman) en heb dat toen nog niet toegepast. Als het tegenzit heb ik binnen kort meer tijd om met fotografie te oefenen. (even zonder project/werk)
Zoals een strijdbaar iemand ooit zei: I'll be back.
Kijk eens in de handleidingen van camera en bewerkingssoftware naar
Ja dat begrijp ik! Alhoewel ik er inderdaad meer mee moet experimenteren!
Maar juist ook omdat een zaklamp altijd een erg gerichte lichtstraal geeft; twee verschillende kleuringen in één foto lijkt me storend.
Comment