Is dit een barst in een muur en dan extreem gefotoshopt? Persoonlijk niet echt mijn ding (puur qua smaak), maar ben wel benieuwd naar de oorsprong ervan.
Deze foto werd genomen met de Nikon 100 AW. Het is gewoonweg een barst in de weg die ik als close up gefotografeerd heb. Maar ik heb mijn instelling zo gezet dat ik overbelichting zou krijgen. Dat wou ik omdat ik wou zien wat mijn fototoestel daarmee zou doen. (geexperimenteerd )
Maar toen ik het zag vroeg ik me wel af het wel iets ging worden. Dus gooide ik het er niet uit. Vaak kan je mooie werkjes maken met allerlei rare dingen te doen met je fototoestel. Dus in photoshop geladen en de kleuren weer eens goed doorgedrukt. Dan kreeg ik dit. Zonder het mannetje.
Het mannetje heb ik er achteraf bijgezet met schaduw (om het af te werken). Nu lijkt hij te lopen op kleine wegen in een wild vreemd 'land' of op weg is naar het licht. Aangezien ik experimenteer met het licht past het hier ook heel goed. Maar ik wou die titel niet schrijven omdat ik vond dat jullie fantasie er wel iets van zou maken.
Dank voor je uitleg en in die zin goed te beoordelen. Heel inventief gedaan Al eens geprobeerd het beetje kleur op te waarderen en om te zetten in black?
Ja ik heb in eerste instantie wat geexperimenteerd met mijn klein toestelletje, omdat ik dat eens gelezen had dat je dat moest durven doen. (dus dapper, geexperimenteerd met toestel )Deze foto werd gemaakt met mijn Nikon 100 AW. Het is een barst op de weg. Dus geen muur. Maar ik heb hier mijn toestel zo in de stand geplaatst dat ik overbelichting kreeg. Dat wou ik ook zo om te zien wat zoiets zou geven. Nadien nam ik het mee om op groot scherm te plaatsen en goed te bekijken wat ik ermee kon doen.
De kleuren heb ik weer eens extra naar voren doen komen, maar het wit gedeelte bleef echter wit maar de wegen werden mooi duidelijk. De grassprieten waren dat ietjes minder duidellijk omdat ze ook erg klein waren, dus wat meer uitgetrokken met penseel. Ik kreeg een abstract iets. Maar vond het nog wat leeg dus plaatste ik een silhouette met schaduw. Het geeft een extra dimensie, vind ik aan dat beeld. Maar het kon ook zonder. (is meer een kwestie van smaak)
Nu voor de titel : ik wou eigenlijk er geen schrijven. Omdat ik jullie fantasievaardigheden wou benutten.
Dus schreef ik gewoonweg wereldvreemd, omdat het ook een vreemde wereld is dat voorgelegd wordt. Maar ik had een andere titel ook voor ogen. Maar die heb ik stilletjes verzwegen.
(en verzwijg het nog, omdat ik echt beroep doe op jullie fantasie).
@YoeriV : niet zooooo extreem bewerkt. Ik heb al ergere dingen gedaan.
Ik vind het vooral knap dat je het lef hebt om je creativiteit op ons los te laten. Daar zijn al meermaals verrassende plaatjes uit ontsproten. Ook deze vind ik weer tof, voor mij mag het gewoon de originele versie zijn.
Al eens geprobeerd het beetje kleur op te waarderen en om te zetten in black
een kleurtje opwaarderen heb ik nog nooit gedaan. Ik doe alles beetje bij beetje en oefen verschillende keren met het aangeleerde techniek om het te memoriseren zo zal ik het minder snel vergeten.
Ik black kan ik eens uitproberen. Kan ook erg mooi zijn.
Comment