Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

straatportret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • straatportret



    Snel genomen portret op straat waarbij er geen tijd is om na het opliften van de camera nog instellingen te wijzigen.
    Genomen in P met enkel manuele instelling ISO.
    (Canon 7D, f5.6, 1/80sec, ISO200, 250mm, spotmeting licht en focus)

    Graag jullie commentaar omtrent instellingen in dit soort gevallen en omtrent de omzetting naar Z/W en contrast en zo
    Alvast bedankt
    Bart

  • #2
    Re: straatportret

    Ik vind het héél goed. Mooie DOF, mooie compo, scherp en mooie zw/w omzetting.
    Een beetje muggenziften.... er had misschien iets meer ruimte in de kijkrichting gemogen.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: straatportret

      De scherpte ligt op de muts, maar toch is hij niet mis hoor.
      Voor mij wel wat te donker.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: straatportret

        leuke straatfoto
        al had ik graag iets meer van z'n -ongetwijfeld zeer fotogeniek - gezicht willen zien
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: straatportret

          Ben het met de meeste comments wel eens, maar een straatportret geef je de waardering in de volledige portretstand, en ik zou deze dus nooit vierkant snijden. Voor mij een gedeeltelijke expressie die mij helaas wat minder aanspreekt. Toffe poging Misschien eens proberen om er wat meer contrast in te leggen(donkere originele kleuren tov lichte) zodat het z/w wat meer wordt benadrukt, want niet alle z/w foto's hoeven mooi in het histogram te liggen

          Comment


          • #6
            Re: straatportret

            Niet slecht. Wel een beetje spijtig dat het gezicht niet scherp is.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: straatportret

              Bedankt voor de vele opmerkingen. Hier heb ik echt iets aan. Misschien had ik het lef moeten hebben om wat geld in z'n potje te gooien en te vragen om enkele foto's te mogen maken. Dan had ik wat tijd voor kaderen en scherpstellen.
              Op naar de volgende poging! De man/vrouw in de straat is echt mijn ding. Geen geposeer, geen gemaakte situaties.

              Comment

              Working...
              X