Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

debuut...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• debuut...

hey,

ne shoot tijdens een optreden van een collega... soul confusion
    vond het moeilijk
    - qua positionering (tov publiek / andere fotografen en camera's) tov 'groep', vanwege lichtomstandigheden -
    heb uiteindelijk bewust voor z/w gekozen - maar veel hebben gebrek aan scherpte - hier een aantal die aanvaardbaar zijn : tips ivm 'cadrage of andere zijn zeker welkom - mercikes - zodat ik hun een volgende keer meer eer kan aan doen want was wel leuk en goei ambiance ...

exif : f5.3 - 1/40 s - iso 1000 - -1,7 stop 62 mm

exif : f5.6 - 1/13 s - iso 1000 - -1,7 stop 42 mm

exif : f5.3 - 1/60 s - iso 800 - 56 mm

bedankt
    Last edited by cbr_lady; 18 november 2012, 17:00.
    http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

Re: debuut...

niettegenstaande 1 donker is, vind ik het wel een toffe concertfoto
    2 is te onscherp
    en 3 is voor mij nix: afgekapt gezicht, platgeflitst, totaal geen concertgevoel

zijn dit sensorvlekjes op die foto's?
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Tips naar instellingen toe :
      * sluitertijd iets korter nemen, nu zet je op waarde die bijna uit de vrije hand niet hanteerbaar zijn wil je geen onscherpte bekomen. Dit in combinatie met je brandpuntsafstand. Door de sluitertijd korter te maken, kan je de beweging beter " bevriezen ".
      * diafragma nog groter maken, is natuurlijk afhankelijk van de soort lens die je hebt. Als je kan gaan naar F4 - F2,8 dan vang je al veer meer licht.

Foto's zelf
      * bij 1 loopt de foto teveel dicht. Alles van het hemd en de hemdsmouw is zwart, zonder detail; Misschien nog eens de bewerking nakijken en iets minder donker zetten ?
      * bij 2 is het licht mooi gevangen op het gezicht en zie je duidelijk dat het over een optreden gaat met die twee in de achtergrond
      * bij 3 werd er te rechtstreeks geflitst. Gewerkt met flits op toestel of externe flits ? Indien je over deze laatste beschikt, kan je proberen om je licht te laten " botsen " op een " witte " wand naast of achter je. Dat licht kan dan terecht komen op de persoon in kwestie. Door hier bv je diafragma nog groter te maken, kreeg je een beperktere scherptediepte en was je op die manier al een stukje af van die rommelige achtergrond.
      Misschien ook verticale stand genomen, op die manier kreeg je er ook al wat storend materiaal vanaf .

Makkelijk schrijven natuurlijk hier vanachter mijn bureau En soms moet je echt roeien met de riemen die je hebt en af en toe ook ervaren dat het niet altijd mogelijk is met de middelen waarover je beschikt.

groeten,
      deka
      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Ik volg Deka, met 1/60 sec zit je zowat aan de grens van wat uit de hand haalbaar is, iso omhoog dus. Je had daar nog wat ruimte voor want er is weinig ruis in de foto's. Voor concert: gebruik geen flits maar het bestaande licht.
        Photography is an art of observation.

Comment

mercikes allemaal :

- sensorvlekje ? neen gaten in het stukwerk (hoop ik)
          - tot hoeveel iso hadden jullie dan opgetrokken ? 3000 ?
          - flits (toestel) normaal 'geblokkeerd' maar mss is die dan toch afgegaan - zit nog wat te zoeken met al mijn knoppekes en instellingen....
          http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

Comment

Working...
          X