Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfststrandwandeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Herfststrandwandeling

    Dag Sien,

    Vind het een mooie foto maar zou er ook een andere bewerking aan geven, heb mij er eens aan gewaagd, indien je wenst verwijder ik de link onmiddellijk;

    Mvg,

    http://www.silencior.be/BD/other/IMG_8727-2.jpg
    Facebook Silencior Landscapes
    500px

    Comment


    • #17
      Re: Herfststrandwandeling

      Oorspronkelijk geplaatst door be__silencior Bekijk bericht
      Dag Sien,

      Vind het een mooie foto maar zou er ook een andere bewerking aan geven, heb mij er eens aan gewaagd, indien je wenst verwijder ik de link onmiddellijk;

      Mvg,


      http://www.silencior.be/BD/other/IMG_8727-2.jpg

      Nee hoor laat maar staan, hou wel van deze verschillende visie's!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #18
        Re: Herfststrandwandeling

        Sien, je zit al met een klein beetje clipping in je hoge lichten..je zit al met een klein beetje clipping in je donkere tinten...(eigenlijk, feitelijk kan je enkel maar een goede foto verkrijgen in deze via blending). Of het zou moeten zijn dat je via bewerking, deze fouten verkregen hebt.

        Hoge tonen ietwat laten zakken (of bijstellen). De middentonen een beetje naar boven halen (die clipping in de zwarte krijg je toch niet meer weg)

        Als de hoge tonen-clipping weg is kan je nog ietwat bij verscherpen, maar niet als die hoge al veel te hoog zitten, dan krijg je zeker oververscherping.

        Het beeld zelf is goed.
        Jij hebt het in jou (de ene ziet het, de andere niet..en jij hebt de feeling) om mooie beelden met goeie compos's te maken..maar je mist ofwel de eigenkritiek, of lessen in nabewerking. Maar ik gok op het eerste (bijna zeker).
        Vriendelijke en goedbedoelde reactie hoor.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #19
          Re: Herfststrandwandeling

          Oorspronkelijk geplaatst door Runnerken Bekijk bericht
          en ik snap al helemaal niet waarom ge uw fotos achteraf moet gaan "bewerken". Das toch uw eigen beliegen? Mij doet het denken aan een halve goal maken op het veld en hem thuis op play station afmaken.

          Ik ben er nog altijd niet uit of ik dat later uberhaupt wel wil gaan doen, die nabewerking. 't Wringt een beetje. Met de rollekes vroeger was er geen nabewerking mogelijk en op de cursus die ik volg nu komt de vraag steeds meer en meer weer terug naar de analoge fotografie.
          Enfin, naief of ouderwets zeker?


          Goeie foto Sien
          Dan moet je vooral bij je mening blijven. Geen mens die je kan verplichten nabewerking toe te passen op je foto's.
          Alhoewel ik er toch ook niet veel hun computer zie buiten gooien en/of weer met paard en kar gaan rijden hoor (met uitzondering van de Amish). Maar elk zijn mening hierover zeker. Als ouderwets zou ik je niet gaan betitelen, want je werkt blijkbaar wel met een computer, maar naïef.... zeker wel .
          Ben dus heel benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden .
          Groetjes

          Comment


          • #20
            Re: Herfststrandwandeling

            hier volg ik Djivan, vroeger in de doka, waar ik mezelf ook aan gewaagd heb,
            werd er niets anders gedaan dan bewerkt, korrel, doordrukken, contrast, tegenhouden, werken met sjablonen, verschillende soorten papier enz
            bewerking is zo oud als de fotografie

            ot, de eerste met de snede van de tweede
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #21
              Re: Herfststrandwandeling

              Ik vind beide foto's mooi. Met of zonder paaltjes. Met bewerken moet je wel heel voorzichtig zijn he Sien (je moet het zien alsof je de soep op smaak zet, met wat peper en zout). Je maakt mooie vorderingen.
              @ Runnerken : ja ik heb ook vragen met je beweringen dat bewerken. Heb je dan nog nooit achteraf de scherpte, rechtzetten, hooglichten of schaduwen aangepast ? Werk je dan enkel met Jpeg bestand ? Raw bestanden vragen immers om bewerkingen. Ik denk dat hier dan niet veel foto's op het forum of zelf in HOF het zouden overleven, als je daarmee grote kuis zou doen. Maar je hebt photoshoppen en serieus photoshoppen. Als ik serieus ga photoshoppen dan maak ik het liefst mijn eigen creaties. Zichtbaar gemanipuleerde foto's. Ik maak echt een verschil tussen deze en mijn andere foto's.
              Zal je nog iets vertellen in een of ander fotomagazine was er zelfs een fotograaf die de raad gaf alles automatisch te kieken en achteraf naar wens te photoshoppen. Nou... ik denk dat iedereen zijn eigen ding moet uitzoeken en meer het eindresultaat moeten beoordelen. Daar gaat het toch om.

              Comment


              • #22
                Re: Herfststrandwandeling

                De 2de is teveel verscherpt.
                Mijn voorkeur gaat ook naar de eerste, met de paaltjes erbij.
                Heb nog zoveel te leren :)

                Comment


                • #23
                  Re: Herfststrandwandeling

                  ga ook voor de eerste.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #24
                    Re: Herfststrandwandeling

                    de 1e is het mooist met alles wat erop staat hoor sien.
                    de 2e te scherp lucht ruisig (klikje voor minder ruis) moet het weg aub zeg het.

                    groetjes
                    Last edited by Sportsterpeke; 16 november 2012, 10:34.
                    Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                    Comment


                    • #25
                      Re: Herfststrandwandeling

                      Ik heb eventjes afgewacht wat de verschillende meningen zouden zijn, maar, los van het overscherpe van de update, is de eerste veruit de beste.
                      Volgens mij zorgen die paaltjes zelfs voor een soort evenwicht in de foto, dus het tegendeel van storen.
                      Maar dat is mijn mening hé.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #26
                        Re: Herfststrandwandeling

                        foutje 1x teveel geplaatst
                        Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                        Comment


                        • #27
                          Re: Herfststrandwandeling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Maar dat is mijn mening hé.
                          Groetjes
                          Wij zeggen altijd "een mening is net een kont iedereen heeft er 1''
                          Ik snap soms het ook niet waarom iemand iets vind van een foto terwijl ik een hele andere mening heeft en dat maakt het ook zo interessant.
                          Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                          Comment


                          • #28
                            Re: Herfststrandwandeling

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Ik heb eventjes afgewacht wat de verschillende meningen zouden zijn, maar, los van het overscherpe van de update, is de eerste veruit de beste.
                            Volgens mij zorgen die paaltjes zelfs voor een soort evenwicht in de foto, dus het tegendeel van storen.
                            Maar dat is mijn mening hé.
                            Groetjes
                            Ik was ook tevreden over de eerste maar wou toch eens uitproberen wat het gaf zonder de paaltjes en idd ik maakte de fout door na die crop terg wat na te verscherpen (dacht dat het nodig was!) dank u!
                            vriendelijke groeten, Sien

                            Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Herfststrandwandeling

                              Bedankt voor de reacties! Weer heel wat opgestoken, nu maar hopen dat ik het niet vergeet!
                              vriendelijke groeten, Sien

                              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Herfststrandwandeling

                                Ja, persoonlijk vind ik de eerste ook de leukste, zou zeker de palen laten staan. Zelf zou ik een stuk van de lucht wegdoen, om alzo het formaat te bekomen, van je 2° foto. Maar de paaltjes zou ik zeker laten staan. Enfin, ieder zijn mening.
                                BD1766BE

                                Comment

                                Working...
                                X