Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een bloem en wat vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Een bloem en wat vraagjes

hey shana,
    eventjes corrigeren maar op de foto van de hod is er wel geflitst geweest

Flash {0x9209} Flash fired, compulsory flash mode <==== komt uit de exifgegevens van uw foto.
    en zoals er hier al enkel gezegd hebben, blijf weg van een watermerk/handtekening, toch zeker zolang je er niet professioneel mee bezig bent of je echte topfoto's neemt die in boeken en dergelijke komen.

eerst leren gaan en dan leren lopen

dat je zo vroeg begint met fotografie is zeker al een goed punt, jong geleerd is oud gedaan, mijn zoontje van 9 begin toont ook enorm veel interesse en die zal er binnenkort ook mogen mee beginnen van mij.

over de eerste foto...
    hijs niet goed, het licht is veel te hard op uw bloem, ik zou zowiezo al zoveel mogelijk wegblijven van de ingebouwde flitser tenzij het echt en echt nodig is.
    ingebouwde flitsers hebben niet zo'n goede naam omdat ze nogal de neiging hebben om alles te platflitsen zoals in uw eerste foto gebeurd is.
    daarbij komt nog eens dat frontaal licht ook niet echt mooi is in een foto tenzij het echt met een bedoeling is.

wat je vb wel kunt doen (aangezien je jong bent en nog niet veel geld hebt) is vb als je moet flitsen er een wit blad papier voor houden ofzo, dat zal uw licht veeeeeel zachter maken.
    alsook maak je er een grotere lichtbron van.

kleine lichtbron = hard licht
    grote lichtbron = zacht licht.

je kan vb ook enkel gebruik maken van natuurlijk licht en met een zelfgemaakt reflectiescherm werken.
    vb een stuk wit karton of dergelijke, zolang het maar licht reflecteert.

ik hoop dat je er wat aan hebt.
    er zullen vast en zeker nog tips volgen.

grtz david

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
      Hey Shana, ik vind het ook wel tof dat je zo bezig bent ermee. Jong geleerd....
      Maar waarom eerst zorgen voor een handtekening? Zou je je niet beter eerst met je foto's zelf bezighouden?
      Allee ja, is maar een gedacht he. En beetje zagen aan je ouders, 't is bijna de periode om wat centjes te ontvangen...
      hey

shana, welkom on BD (belgiumdigital)
      pas op want je geeft zelf al aan dat fotografie je passie is, wel dan zou dit forum wel eens verslavend kunnen werken.
      maar buiten een verslavende werking heeft dit forum heel veel te bieden (lees leren ivm fotografie)
      ik volg jill.tje wat de handtekening betreft. dit is bijzaak.
      focus je eerst op je foto's
      kijk hier eens goed rond, erd staan hier verschillende pareltjes van fotos's zonder handtekening.
      pas op soms zet ik ook wel eens een handtekening in mijn foto's maar dan heeft dit eerder te maken met het fijt dat ik mijn foto's gratis aan een organisatie schenk voor op hun website, of ik er vrijwel zeker van ben dat deze gaat gebruikt worden door anderen ook al hebben ze daar geen toestemming voor gevraagd.

wat je fot betreft: ga ik even hard zijn als bij de andere forumers.
      dit wil zeggen dat ik je zeker niet wil ontmoedingen maar het enkel door eerlijk te zijn dat we van elkaar kunnen leren.
      mijn woorden zijn ook geen waarheid iedereen heeft hier een andere mening en ziet de dingen anders. zo ga jij ook je weg ( eigen stijl) moeten vinden.

als dit een foto van mij zou zijn vliegt ie in de prullenmand.
      waarom: je foto is overbelicht, dit zie je duidelijk op de bloem, het geel is op plaatsen wit geworden en geheel wit bevat geen informatie meer. je moet je bedenken dat als je deze foto zou printen kan je printer op die plaatsen even goed geen inkt spuiten want je blad is toch al wit (dit is nu heel simpel uitgelegd)
      je hebt hier idd met een invulflits gewerkt wat je beeld meestal plat flitst en lelijke scvhaduwen geeft.
      als ik je mag een tip geven, laat de flits voorlopig nog maar af staan, leer te kijken naar het licht of beter hoe het licht valt op je onderwerp dat je wil fotograferen, heb je hard of zacht licht en wat die doen op foto.
      zet eens de bloemetjes van mama buiten op een zonnige dag en zet die zelfde bloemetjes eens buiten op een heel bewolkte dag.

je gaf aan dat je nog maar met een coolpix werkt, wel ik had die nog niet toen ik twaalf was;-)
      maar de camera is je gereedschap het is het mannetje er achter die het moet zien en doen.
      ok er zal meer ruis in je foto's zitten en .... maar als je steeds bij je foto's de exif (dit zijn de eigenschappen van de foto, iso waarde, sluitertijd en diafragma, of je aldan niet geflitst hebt,........) bij geeft als ook met welke camera je de foto hebt gemaakt zullen we hier wel rekening mee houden ( hoop ik toch)

nog een dingentje dat ik wil meegeven, blijven doorgaan en niet opgeven.kan kunnen we hier nog veel van jou verwachten.
      de weg naar pracht foto's is soms lang, maar hoe langer die is hoe meer je kal leren;-)
      ps ik zou niet durven kijken naar de foto's die ik maakte toen ik jouw leeftijd had;-)

groetjes
      renske

Comment

Hoi bedankt voor de tips enzo. Ik laat me zeker niet ontmoedigen en maak soms ook foto's in de buitenlucht maar ik ben iemand die zo graag de dingen fotografeer in close-up.
        Omtrent van dat watermerk. Ik had hier in de regels gelezen dat er iets op moest staan ofzo waardoor je kan merken dat hij van jouw is en daar was hij voor gepast vond ik.
        En ik wou niet meteen al van in het begin op mijn donder krijgen van dit moet er op en dat moet er op enzo. En daarom dat ik hem erop had gezet. Die flits van op mijn hond was waarschijnlijk een vergissing want ik had er een gemaakt met en een zonder ook ongeveer in dezelfde positie maar op een andere dag en ik heb de verkeerde genomen.
        Dat van een coolpix. Ik heb hem gekregen voor mijn plechtige communie en was aangezet door mijn mama om ook te willen beginnen fotograferen en daarom had ik er eentje gevraagd en heb ik die ook gekregen.

Comment

Allee, je bent vast en zeker de jongste telg hier. Hopelijk volhard je, en zien we je hier nog terug he! Je komt leergierig over vind ik toch. Goed zo, tot de volgende he.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Ik denk het wel. En ja ik ben leergierig.
            Heb trouwens gisteren een foto getrokken van een mandarijn zonder flits en die is wel redelijk goed gelukt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shana2902 Bekijk bericht
              Ik denk het wel. En ja ik ben leergierig.
              Heb trouwens gisteren een foto getrokken van een mandarijn zonder flits en die is wel redelijk goed gelukt.
              Laat maar eens zien dan in een nieuwe discussie.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Ja zeker in een nieuwe discussie

Comment

Plaatbewerker bedoeld, een nieuw topic, zoals je deze opende met je foto, maar dan een ander, een nieuw.
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                    Plaatbewerker bedoeld, een nieuw topic, zoals je deze opende met je foto, maar dan een ander, een nieuw.
                    Inderdaad, BD noemt dit officieel een 'Discussie'.
                    Kijk maar eens goed: ik gebruikte de knop (+ Reageren op discussie).
                    Van waardering geniet ik.
                    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Inderdaad, BD noemt dit officieel een 'Discussie'.
                      Kijk maar eens goed: ik gebruikte de knop (+ Reageren op discussie).
                      Ja ik bedoel er niets persoonlijks mee, maar als je hier nieuw en nog maar 12 jaar bent... Zou dat misschien wel wat moeilijker kunnen zijn?
                      Daarmee dat ik dat zei.
                      facebook

Comment

Dat heb ik al door gehad hoor.
                        Ik zit namelijk ook op een ander forum en daar is het altijd reageer op dit topic en hier is het reageren op discussie en zo snap ik het wel.
                        Ik ben iemand die redelijk snel iets doorheeft

Comment

Working...
                        X