Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de 7 bruggen van amsterdam

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: de 7 bruggen van amsterdam

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Neen hoor, heb hier reeds meermaals geschreven dat ik olifantenvel heb.
    Gewoon mijn-recht-voor-de-raap-mening neergeschreven.
    Of vindt U dat het zinnetje "foto staat niet recht" TS veel vooruit helpt ?
    Groetjes
    Als je nu even wat minder opgefokt je mening schrijft, zal ik je verklaren waarom de foto niet rechtstaat
    Het standpunt ligt hier schuin ten opzichte van de brug. Waar de meesten de fout in maken is om de foto dan te gaan rechtzetten op de brugpeiler(of in dit geval de betonnen muurondersteuning rechts).
    Waar je altijd in dit geval naar moet kijken zijn de paaltjes van de brugleuning boven in de foto. Die worden altijd, of ze nu schuin naar beneden lopen, verticaal rechtgezet. Sta je schuin ten opzichte van je object, dan is dit altijd een uitgangspunt om je foto recht te zetten. Van daaruit kun je ook het verticaalperspectief controleren. Ik heb hem rechtgezet, maar totdat TS toestemming geeft, plaats ik geen link.

    Mijn korte reactie op voorgaande was, omdat er al zoveel over geschreven was, dat het mij overbodig leek om nog toevoegingen te plaatsen, temeer omdat TS hier al knappe foto's heeft geplaatst, waardoor zij m.i. deskundig genoeg lijkt om een kleine correctie in inzicht te kunnen uitvoeren.
    Hopelijk heb ik je even weer kunnen bedaren en zit je weer ontspannen in je bureaustoeltje achter de comp. Verder mag je een mening hebben, zolang die voor mij maar niet schreeuwerig overkomt, en dat is nu mijn mening op een hele aardige manier bedoeld
    Last edited by purmer; 10 november 2012, 15:48.

    Comment


    • #17
      Re: de 7 bruggen van amsterdam

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Mooie foto, al had ik verwacht hier 7 bruggen te zien en ik tel er maar 5
      Hij 'voelt' inderdaad niet recht aan. Is volgens mij hier zeer moeilijk na te gaan. Ik heb hem eens 0,4° naar links gedraaid en 'voelt' imo rechter aan.


      zijn er echt wel 7 hoor..ga maar de lichtslierten tellen en bij de laatste zie je net nog de rode boog.

      [QUOTE=purmer;3712429]Als je nu even wat minder opgefokt je mening schrijft, zal ik je verklaren waarom de foto niet rechtstaat
      Het standpunt ligt hier schuin ten opzichte van de brug. Waar de meesten de fout in maken is om de foto dan te gaan rechtzetten op de brugpeiler(of in dit geval de betonnen muurondersteuning rechts).
      Waar je altijd in dit geval naar moet kijken zijn de paaltjes van de brugleuning boven in de foto. Die worden altijd, of ze nu schuin naar beneden lopen, verticaal rechtgezet. Sta je schuin ten opzichte van je object, dan is dit altijd een uitgangspunt om je foto recht te zetten. Van daaruit kun je ook het verticaalperspectief controleren. Ik heb hem rechtgezet, maar totdat TS toestemming geeft, plaats ik geen link.


      ja ik heb m op de waterlijn geprobeert recht te zetten..en in Amsterdam staat volgens mij niets meer waterpas.. ik had m uit de rondvaart genomen dus was niet veel tijd voor een goed standpunt te nemen
      en ja hoor iedereen mag van mij achter een linkje plaatsen hoe hij dan wel recht moet staan geen probleem

      grt ingrid,
      Niet geschoten is altijd mis!

      Comment


      • #18
        Re: de 7 bruggen van amsterdam

        [QUOTE=braxsata;3712439]zijn er echt wel 7 hoor..ga maar de lichtslierten tellen en bij de laatste zie je net nog de rode boog.

        Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
        Als je nu even wat minder opgefokt je mening schrijft, zal ik je verklaren waarom de foto niet rechtstaat
        Het standpunt ligt hier schuin ten opzichte van de brug. Waar de meesten de fout in maken is om de foto dan te gaan rechtzetten op de brugpeiler(of in dit geval de betonnen muurondersteuning rechts).
        Waar je altijd in dit geval naar moet kijken zijn de paaltjes van de brugleuning boven in de foto. Die worden altijd, of ze nu schuin naar beneden lopen, verticaal rechtgezet. Sta je schuin ten opzichte van je object, dan is dit altijd een uitgangspunt om je foto recht te zetten. Van daaruit kun je ook het verticaalperspectief controleren. Ik heb hem rechtgezet, maar totdat TS toestemming geeft, plaats ik geen link.


        ja ik heb m op de waterlijn geprobeert recht te zetten..en in Amsterdam staat volgens mij niets meer waterpas.. ik had m uit de rondvaart genomen dus was niet veel tijd voor een goed standpunt te nemen
        en ja hoor iedereen mag van mij achter een linkje plaatsen hoe hij dan wel recht moet staan geen probleem

        grt ingrid,
        Dank Ingrid Komt eraan Het is niet veel zoals Zibro al schreef, klik hier
        Last edited by purmer; 10 november 2012, 16:26.

        Comment


        • #19
          Re: de 7 bruggen van amsterdam

          Van mij mag er onderaan wat water af, dat overheersend blauw gaat met veel aandacht lopen.
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #20
            Re: de 7 bruggen van amsterdam

            update geplaatst.

            grt Ingrid,
            Niet geschoten is altijd mis!

            Comment


            • #21
              Re: de 7 bruggen van amsterdam

              update: mag iets meer water hebben onderaan
              op 't eerste zicht staat ie recht
              toffe foto
              zou dit 's avonds lukken?
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #22
                Re: de 7 bruggen van amsterdam

                Oorspronkelijk geplaatst door braxsata Bekijk bericht
                ..en in Amsterdam staat volgens mij niets meer waterpas..
                maar het water toch wel hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  maar het water toch wel hoor.
                  grt,bouk.
                  Dat is dan ook het enige bouke

                  Vriendelijk groet ,
                  Jessey

                  Comment


                  • #24
                    Re: de 7 bruggen van amsterdam

                    Ingrid, ik ga toch voor je eerste met meer water.
                    Kijkt voor mij prettiger
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #25
                      Re: de 7 bruggen van amsterdam

                      [QUOTE=purmer;3712451][QUOTE=braxsata;3712439]zijn er echt wel 7 hoor..ga maar de lichtslierten tellen en bij de laatste zie je net nog de rode boog.



                      Dank Ingrid Komt eraan Het is niet veel zoals Zibro al schreef


                      mooi gedaan hoor..ik heb nu het idee dat hij weer wat meer naar lings hangt nu..ik denk dat het een hele bedriegelijke foto is..omdat die bruggen allemaal weer anders lopen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      update: mag iets meer water hebben onderaan
                      op 't eerste zicht staat ie recht
                      toffe foto
                      zou dit 's avonds lukken?
                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      maar het water toch wel hoor.
                      grt,bouk.
                      Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                      Ingrid, ik ga toch voor je eerste met meer water.
                      Kijkt voor mij prettiger


                      ik vind het ook met meer water..meer dieptie hebben,maar dat had ik al gezien met de foto wat te bewerken.

                      grt Ingrid.
                      Niet geschoten is altijd mis!

                      Comment

                      Working...
                      X