Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

simpel boompje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: simpel boompje

    Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
    Scherpte zit goed maar qua kleur zit er een serieuze donkere waas op het beeld. Als je dan toch in PS rommelt met dat beeld, rommel dan ook eens met de 'levels (onder 'image>adjustments'). Stel bvb eens in op: zwartwaarde 17; middenwaarde 1,13; en witwaarde 201. Als je het resultaat vergelijkt met je origineel zal je zien wat 'k bedoel...
    En ja, dat kader dateert nog uit de eighties: weg ermee.

    Veel succes,
    F.
    heb een nieuwe geplaatst met de settings die je aanhaalde.
    grtz Benny
    Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



    Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

    Comment


    • #17
      Re: simpel boompje

      Heilige bimbam... Jij neemt 't wel letterlijk op he Ik gaf je die instellingen zomaar gewoon door om je een aanduiding te geven van hoe je dat beeld wat kunt opklaren. Dat was ietwat een richtlijn voor mogelijke bewerking, geen zaligmakend cijferreeks he... De uiteindelijke instellingen, voor een update moet je uiteraard zelf, naar eigen smaak, gaan invullen he... Om hierna bvb de vibrance/saturation terug wat te temperen bijvoorbeeld... Als je die adjustments allemaal beetje bij beetje bijstelt kom je tot een goed resultaat. De aanpak met de levels heeft bvb de waas opgeklaard. Maar de saturatie moet dan wat teruggedrongen worden en dan moet op de color balance misschien wat geel of rood teruggenomen worden of blauw bijgestoken,... and so on, tot je tevreden bent van het resultaat. Snappie?
      Last edited by Fibonacci; 23 oktober 2012, 15:44.

      Comment


      • #18
        Re: simpel boompje

        Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
        Heilige bimbam... Jij neemt 't wel letterlijk op he Ik gaf je die instellingen zomaar gewoon door om je een aanduiding te geven van hoe je dat beeld wat kunt opklaren. Dat was ietwat een richtlijn voor mogelijke bewerking, geen zaligmakend cijferreeks he... De uiteindelijke instellingen, voor een update moet je uiteraard zelf, naar eigen smaak, gaan invullen he... Om hierna bvb de vibrance/saturation terug wat te temperen bijvoorbeeld... Als je die adjustments allemaal beetje bij beetje bijstelt kom je tot een goed resultaat. De aanpak met de levels heeft bvb de waas opgeklaard. Maar de saturatie moet dan wat teruggedrongen worden en dan moet op de color balance misschien wat geel of rood teruggenomen worden of blauw bijgestoken,... and so on, tot je tevreden bent van het resultaat. Snappie?
        Als je dergelijke precieze cijfers in een reactie plaatst, in Beginnershoek, dan vind ik het ook maar heel logisch dat TS deze cijfers hanteert bij zijn bewerking.
        Vooral als ze van beroepsfotograaf komen als U......
        U vergeet blijkbaar dat we hier in de hoek der beginners zitten, waar ik mij na 50 jaar hobbyfotograferen ook nog steeds bij reken.
        Groetjes

        Comment


        • #19
          Re: simpel boompje

          Tja die settings zijn allemaal heel mooi en ze zullen de foto technisch heel zeker verbeteren,
          helaas vindt ik dat de "sfeer" eruit is maar dat is mijn eigen gevoel
          grtz Benny
          Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas



          Fuji S3 pro, SB600 en wat glas

          Comment


          • #20
            Re: simpel boompje

            En daar heb je gelijk in. Die settings waren enkel een aanduiding (lees: richtlijn) van hoe je de donkere waas ietwat kon opruimen. Die konden ook deels (of gradueel) toegepast worden. Hoe dat wordt uitgevoerd zou ons te ver brengen. Enkel met de aanpassing van de levels is het een zeer gesatureerd en hard belicht beeld geworden. Blijkbaar was mijn eerdere input niet 100% duidelijk qua bedoeling.

            Sorry...
            F.

            Comment

            Working...
            X