Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

truckrun 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • truckrun 2012

    eerste foto's die in raw zijn getrokken en bewerkt
    wat vinden jullie er van
    1


    2


    3

  • #2
    Re: truckrun 2012

    misschien niet de beste ras foto d

    Comment


    • #3
      Re: truckrun 2012

      de laatste vind ik het mooist ook omdat nr1 en 2 zo scheef zijn. (dat vind ik niet zo mooi)
      Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

      Comment


      • #4
        Re: truckrun 2012

        foto 1 & 2 vallen voor mij af omdat ze beiden een halo bevatten en het past niet bij de foto`s (Mijn mening)

        De 3e foto heeft het mooiste beeld

        Comment


        • #5
          Re: truckrun 2012

          Voor mij ook #3: mooi van kleuren. Aan #1 en 2 is nog wat werk (meer horizontaal zetten, wegwerken van halo, e.d.)
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: truckrun 2012

            De derde is ook voor mij de beste. De eerste heeft heel sterke halo's en één truck staat er maar half op, en in de tweede is het contrast een beetje te fel verhoogd (denk ik), waardoor het allemaal wat vreemd lijkt.
            Maar in de derde klopt toch ook iets niet met de kleuren. Dat verkeersbord ziet er erg vreemd uit, net als die gele bestelwagen.

            De derde is wél een mooie compositie, en mooi avondlicht. Die vind ik dus zeker wel geslaagd, en meer dan de moeite waard om nog een beetje aan te sleutelen.

            Comment


            • #7
              Re: truckrun 2012

              Ik ga er mee akkoord dat de derde de 'beste' is, aangezien de halovorming bij de twee eerste de dooddoeners zijn.
              Ook eens een betere locatie (zonder al de draden) zoeken bij het nemen van dergelijke foto's.
              Ik vind het wel raar dat niemand iets schreef over de vele sensorvlekken, waarvan een deel gegroepeerd in de linkerbovenhoek.
              Ik dacht vroeger wel eens aan regendruppels op de lens (hier zou dit ook gekund hebben zo te zien), maar sedert een paar weken heb ik een paar foto's genomen in de regen en nu weet ik heel goed hoe regendruppels op een lens er uit zien.... helemaal anders als sensorvlekken in ieder geval.
              Een kuisbeurt van je sensor dringt zich dan ook op.
              Groetjes

              Comment

              Working...
              X