Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vlak als een biljart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vlak als een biljart


    Jullie commentaar is welkom.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

  • #2
    Re: vlak als een biljart

    Ik vind hem wel zeer donker. Dat kader vind ik nu eens niet storend si, 't is net een oude filmscene.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

    Comment


    • #3
      Re: vlak als een biljart

      Zo'n biljart zal ik niet op willen spelen hoor

      Wordt deze niet veel mooier als je de somberheid achter je laat en kiest
      voor een volledige benutting van de histogramruimte ? Met een beetje
      oplichting van de schaduwzijde komt het zwarte silhouet van het schip
      ook nog beter uit.

      Als fotografie schrijven met licht is waarom zit vrijwel iedereen hier met
      halflege pennen ?
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: vlak als een biljart

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Als fotografie schrijven met licht is waarom zit vrijwel iedereen hier met
        halflege pennen ?
        Haha, inkt droogt soms op he ! Goed schudden dus.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: vlak als een biljart

          Vind ik een zeer mooie, inclusief kader. Ben er zeker van dat ie nog mooier kan.
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: vlak als een biljart

            Persoonlijk zou ik hem laten zoals hij is ... Je kan inderdaad gaan oplichten, maar dan kan je hierdoor soms ook wel eens de sfeer die er was bij de opname verbreken.
            groeten,
            deka
            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

            Comment


            • #7
              Re: vlak als een biljart

              Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
              Persoonlijk zou ik hem laten zoals hij is ... Je kan inderdaad gaan oplichten, maar dan kan je hierdoor soms ook wel eens de sfeer die er was bij de opname verbreken.
              groeten,
              deka
              En toch vind ik de versie waarbij je, zoals Plaatwerker aangeeft, het histogram eens op 'automatisch' een tik geeft, veel beter.
              Misschien heeft het met smaken en goestingen te maken.
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: vlak als een biljart

                Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                En toch vind ik de versie waarbij je, zoals Plaatwerker aangeeft, het histogram eens op 'automatisch' een tik geeft, veel beter.
                Misschien heeft het met smaken en goestingen te maken.
                Groetjes
                En daar ben ik het helemaal mee eens. Ik ik heb dit eens gedaan en ja, dat oogt een stuk mooier. Maar ja, de een houdt van donker en de ander dan weer niet. Fotograaf mag hier uiteindelijk kiezen

                Comment


                • #9
                  Re: vlak als een biljart

                  mooi vind ik m.
                  kader is ook zeer goed bedacht idd net een film.
                  je zou er nog van die negatieven gaatjes blokje in kunnen maken.
                  Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

                  Comment


                  • #10
                    Re: vlak als een biljart

                    Bedankt aan alle voor hun comment.
                    De ene zegt houden zo, de andere zegt oplichten.
                    Ieder zijn meug. Goesting is koop.
                    Maar ik kan moeilijk (misschien ben ik wel mis, daar niet van) van een foto die genomen is om 22u10
                    een foto maken alsof het klaarlichte dag is. De sfeer weet je wel.

                    En wat de histogrampiepers betreft, dat zegt niet altijd alles (er zit zelfs al een beetje overbelichting in het zongedeelte)
                    Toch bedankt.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: vlak als een biljart

                      Hmm, ben zelf even naar je histogram gaan kijken ( dus ook zo'n pieper), overbelichting in zon is geen sprake van.
                      EN hij wordt wel kleurrijker, voor mij zonder verlies van sfeer, maar dat is mijn mening en ik respecteer die van jou .
                      mvg Bruno D.G.
                      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: vlak als een biljart

                        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                        Bedankt aan alle voor hun comment.
                        De ene zegt houden zo, de andere zegt oplichten.
                        Ieder zijn meug. Goesting is koop.
                        Maar ik kan moeilijk (misschien ben ik wel mis, daar niet van) van een foto die genomen is om 22u10
                        een foto maken alsof het klaarlichte dag is. De sfeer weet je wel.

                        En wat de histogrampiepers betreft, dat zegt niet altijd alles (er zit zelfs al een beetje overbelichting in het zongedeelte)
                        Toch bedankt.
                        Om 22.00 was de zon al onder maar misschien stond de camera nog niet
                        op zomertijd. Dat daargelaten, niemand vraagt u een aanpassing naar
                        klaarlichte dag. Dat is een overdrijving die onnodig is. Zelf voel ik de vrijheid
                        om een genomen foto dusdanig te bewerken dat er een fraai beeld ontstaat.
                        Zoals dit: https://lh3.googleusercontent.com/-d...144%2520pw.jpg
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vlak als een biljart

                          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Om 22.00 was de zon al onder maar misschien stond de camera nog niet
                          op zomertijd. Dat daargelaten, niemand vraagt u een aanpassing naar
                          klaarlichte dag. Dat is een overdrijving die onnodig is. Zelf voel ik de vrijheid
                          om een genomen foto dusdanig te bewerken dat er een fraai beeld ontstaat.
                          Zoals dit: https://lh3.googleusercontent.com/-d...144%2520pw.jpg
                          Wel je kleurzweem nog wegwerken. Je weet wel hoe.
                          mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

                          Comment


                          • #14
                            Re: vlak als een biljart

                            Sorry plaatwerker, maar jouw bewerking spreekt me niet aan.
                            Laat je link gerust staan hoor, geen probleem, anderen kunnen er wat aan hebben.
                            perman
                            canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                            Comment


                            • #15
                              Re: vlak als een biljart

                              om te kunnen volgen en om te leren heb ik ook eens met je foto gespeeld. UIteindelijk kom je zoveel versies uit dat je het noorden kwijt raakt.
                              Dus kies ik gewoon wat ik het mooist vind : de originele foto

                              Comment

                              Working...
                              X