Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De omhelzing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De omhelzing

    Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
    Prima Johan Laat maar staan. Dank jullie wel voor de reacties en tips Ik ga het eens even vergelijken naar mijn pogingen Waarschijnlijk weer teveel in twijfel gehangen
    Gisteren had ik veel haast, en dus snel even de foto aangepast en geplaatst. Zelf vind ik dat het niet zo hoort, en daarom heb ik de foto vervangen door een link. Dat geeft je(mocht je daar behoefte aan hebben) de ruimte om eventueel zelf een update te plaatsen.
    Hoe ben ik tot deze witbalans gekomen : Eerst de methode WB dmv gemiddelden in PS. Dat werkt meestal zeer effectief.(helaas in dit geval niet) Toen de witbalans wat verschoven van blauw naar geel.
    Ik weet uiteraard niet hoe je witbalansinstelling op je camera heeft gestaan, maar het is raadzaam om in dit soort situaties, de WB op schaduw te zetten.
    Groeten,
    Johan
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #17
      Re: De omhelzing

      Na het zien van het kleurenorigineel begrijp ik niet hoe je de ZW-versie
      zelf hebt kunnen accepteren. Ik meen begrepen te hebben dat je beschikt
      over PS-E. Als ik daarmee de kleurenversie bewerk tot ZW (Convert to
      Black and White) dan is bijna elke voor-instelling al beter dan de getoonde ZW.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #18
        Re: De omhelzing

        ik vind het een leuke foto
        misschien mocht 't zwart wit iets beter (ik ben maar een beginner en moet ook mog veel uit proberen)

        vriendelijke groetjes Fernand
        " Leer van gisteren, droom van morgen en leef vandaag"

        Comment


        • #19
          Re: De omhelzing

          Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Na het zien van het kleurenorigineel begrijp ik niet hoe je de ZW-versie
          zelf hebt kunnen accepteren. Ik meen begrepen te hebben dat je beschikt
          over PS-E. Als ik daarmee de kleurenversie bewerk tot ZW (Convert to
          Black and White) dan is bijna elke voor-instelling al beter dan de getoonde ZW.
          Ben het er ook helemaal mee eens. Blijf in dat opzicht wat kleuren betreft bij mij natuur/mossen/paddenstoelen een twijfelaar. Dank voor de tip naar zwart wit, en dat rijmt ook nog

          Comment


          • #20
            Re: De omhelzing

            Zwart wit vind ik hier ook niet mooi. Maar de kleurenversie dan weer te flets.
            De link van Johan vind ik heel erg mooi, veel beter, volgens mij maak je hem met iets meer contrast af.
            Maar 'ik' zou bij zo'n mooie natuurwondertjes nooit zwartwit verkiezen...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment

            Working...
            X