Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De belichting met het histogram aangepast in Lightroom en de kleuren, voormamelijk blauw en groen zijn veel beter dan de eerste foto. Veel natuurlijker en zoals ik ze zelf zag tijdens de opname. Wat ik nu zie in de beginnerhoek van BD is dat de kleuren van de update heel anders en niet naar me zin overkomen dan dat ik zou willen. Het blauw is geen echt blauw meer van de lucht en het groen komt veel bleker over en niet mooi meer. Dat valt me tegen. Ik werk met een goed scherm dat gekalibreerd is met spider 4. Wat moet ik nu doen om dat recht te trekken ?
Ik ga voor de originele. De kleuren ogen veel natuurlijker.
PS In verband met de sensorvlekken of - vlekjes en andere onregelmatigheden in een foto, heb ik nog een tip als je PS gebruikt.
Open je foto in PS, en ga naar 'afbeelding' - 'aanpassingen' - 'egaliseren' en dan worden alle sensorvlekjes en andere hoe klein ook héél duidelijk weergegeven, zodat je ze makkelijker kan verwijderen
Bij de betreffende foto ziet dit er zo uit. Ik heb ze eventjes rood omcirkeld.
héééééél mooi
kleuren, tja, start nog eens vanaf je raw
kwa kompo: zou ik wel durven om de horizon volledig in het midden te zetten, dat past hier wel.
Ook eens kijken wat er gebeurd indien je de golfbreker vanuit de onderhoeken laat vertrekken
(heb hier geen fotobewerkingsprogramma bij de hand)
Comment