Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio test

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Studio test

Voor de eerste keer wat gerommeld met een studioflitser.
    Hier is een flitser gebruikt in combinatie met een reflectiescherm.

Heb nog zoveel te leren

Re: Studio test

Dag Sproet,

Studiofotografie is niet zo eenvoudig zie je wel. Voor de eerste keer? Ik lees niet in je aankondiging of je commentaar wil op 'eventuele' foutjes? Wat vind je er zelf van, als ik vragen mag?
    Last edited by purmer; 10 oktober 2012, 20:59.

Comment

Vanuit mijn buikgevoel vind ik dit een mooie!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
        Vanuit mijn buikgevoel vind ik dit een mooie!
        Wel ik ook!!!!!!!
        Die ogen
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

Comment

model wat verder van je achtergrond plaatsen, sluitertijd op 1/80 mss zelfs 1/100 om achtergrond wat meer zwart te maken.

voor de rest beetje jammer van de schaduw op haar schouder.
          verder een mooi portret.

grtz david

Comment

toch al een leuk resultaat

model inderdaad verder van achtergrond zodat je licht daar niet opvalt

Comment

Van studiobelichting heb ik geen verstand.

Het portret komt voor mij wat stijfjes over.
              Laat de geportretteerde eens communiceren met de lens en blijf zelf ook
              verbaal in contact en laat terugpraten. Dat gaat veel indringender
              portretten opleveren.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht

voor de rest beetje jammer van de schaduw op haar schouder.

grtz david
                Ben geen portrettist, maar het was ook het eerste wat me opviel.
                Anders wel mooi, goed scherp, mooie kleuren....
                En zeg ne keer aan die madam dat ze heel mooie ogen heeft..... of dat heb je misschien reeds gedaan .
                Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                  Dag Sproet,

Studiofotografie is niet zo eenvoudig zie je wel. Voor de eerste keer? Ik lees niet in je aankondiging of je commentaar wil op 'eventuele' foutjes? Wat vind je er zelf van, als ik vragen mag?
                  Inderdaad is studiofotografie niet eenvoudig. Daarom zit ik ook op een cursus (niet enkel studiofotografie) waarbij ik hoop wat te kunnen opsteken.. en dat lukt heel goed tot op heden.
                  Daarnaast plaats ik foto's hier op dit forum zoals de meesten om een feedback te kunnen krijgen zodat ik en ook anderen er iets van kunnen leren.

Verder iedereen bedankt voor het kijken en reageren.
                  Duidelijk is nu voor mij dat het model te dicht bij de achtergrond zat.. daar zal ik de volgende keer zeker aan denken.

De schaduwpartij was mijzelf ook opgevallen, dat is dus ook een punt om de volgende keer mee te nemen.

De mooie blauwe ogen zijn van een medecursist.. enne ik zal de boodschap doorgeven Djivan
                  Heb nog zoveel te leren

Comment

Ben benieuwd naar de beoordeling van de foto door de docenten. Dank voor je reactie en succes met de cursus

Comment

beetje te gemaakt geposeerd, buiten de schouder is de belichting mi goed
                      mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Bedankt Wilfried.
                        Het ging mij om de belichting... de rest komt vanzelf, was voor ons echt de eerste keer... dus alles nieuw en ook om even model te spelen!

Ik heb er in ieder geval veel van geleerd. Zoals beter opletten ivm de belichting en schaduwpartijen.
                        Heb nog zoveel te leren

Comment

De schaduw aan de neus stoort mij ook wat. Misschien het model eens naar de andere kant draaien en naar de camera laten kijken om een mooie Rembrandt-belichting te maken.

Comment

Ik zal hier geen commentaar geven omdat ik zelf nog erg aan het zoeken ben. Dus zal ik alle portretten met ingehouden kritisch oog bekijken. Maar met interesse zal ik ze volgen Sproet.
                            @ Leonide : toen je die opmerking maakte i.v.m. schaduw aan de neus, dacht ik in eerste instantie, zou de neus niet altijd een schaduw werpen ? Maar na enig denken, vermoed ik dat je dat met de reflectiescherm kunt behelpen. Is mijn denken juist ?
                            Die Rembrandt-belichting zou ik ook eens willen zien. Lijkt me goed.
                            Spanned Sproet dat jij dat nu allemaal kunt uitproberen.

Comment

Met een reflectiescherm kun je schaduwen wel verzachten, maar bij Rembrandt-belichting (om een voorbeeld te noemen) heb je geen storende schaduw van de neus.

Comment

Working...
                              X