Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflectie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reflectie

    Dag iedereen,
    voor mijn cursus dig. fotografie (module 2) twijfel ik tussen 2 opnames.... Graag jullie voorkeur en indien mogelijk ook waarom of waarom niet...
    Met dank
    Groeten
    Danny


    F16 - ISO 200 - 1/160 sec.

    of

    f16 - ISO 200 - 10 sec.

  • #2
    Re: Reflectie

    Foto 1 lijkt me wat psychedelisch, niet echt mijn ding. Veel reflectie dat wel, maar ik vind hier geen rust in de foto.--
    In foto 2 zie ik echter geen reflectie of is heel de foto de reflectie misschien? Het is me niet echt duidelijk waar ik de reflectie moet zoeken.

    Tot mijn spijt hadden ze het thema reflectie bij ons eruit gehaald vorig semester (CVO Leuven).

    Je moet bij dit weer als het goed geregend heeft eens de stad intrekken bij avondlicht : reflectie genoeg te vnden op de natte grond.
    Fotografie is leren kijken.
    http://johanluyckx.weebly.com

    Comment


    • #3
      Re: Reflectie

      foto 1 is me inderdaad met teveel reflecties en is erg rusteloos.
      foto 2 : is verrassend, je inderdaad af hoe die reflectie tot stand is gekomen. Vermoed dat linkerkant de reflectie is van de rechter. Je hebt de juiste positie weten te vinden om het beeld spannend en boeiend te maken.

      Comment


      • #4
        Re: Reflectie

        Na een beetje kijken vond ik de reflexie haha!
        Vind je tweede wel leuk, mooie kleuren ook, echt hoe je ze ziet, ik toch met mijn bril.
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

        Comment


        • #5
          Re: Reflectie

          Inderdaad.... bij de tweede foto is het voorste deel van de linker wand een glazen wand die de etalage aan de rechterkant reflecteert... Wat ik er zelf mooi aan vind, het zijn precies 2 wegjes maar aanhet einde, aan de overkant van de straat zie je links en rechts dezelfde etalage maar dan gespiegeld ten opzichte van elkaar.

          Comment


          • #6
            Re: Reflectie

            2 is knap gezien!!!
            mvg Wilfried

            7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

            Comment


            • #7
              Re: Reflectie

              Oorspronkelijk geplaatst door Widescreen Bekijk bericht
              Inderdaad.... bij de tweede foto is het voorste deel van de linker wand een glazen wand die de etalage aan de rechterkant reflecteert... Wat ik er zelf mooi aan vind, het zijn precies 2 wegjes maar aanhet einde, aan de overkant van de straat zie je links en rechts dezelfde etalage maar dan gespiegeld ten opzichte van elkaar.

              ik kan u hier in volgen en dit was ook mijn gedacht toen ik de foto zag, voor mij was het iig duidelijk wat de bedoeling was, vind de foto wel mooi en creatief.

              foto 1 daarentegen is voor mij veel te chaotisch.

              je hebt hier idd een reflectie te pakken maar hier zit (zoals eerder angemeld door mijn voorgangers) totaal geen rust in, je vind er geen rustpunt in waar je je ogen kan laten rusten en genieten.
              had in deze foto nu een vrouw aan1 van die tafeltjes gezeten, of een man die in de reflectie passeerde dan was dit een totaal andere foto.

              belichting en kleuren + kadrage is voor mij wel goed.


              hoop dat je der iets aan hebt, Grtz david

              Comment


              • #8
                Re: Reflectie

                De eerste is op de dijk in Oostende gemaakt... jullie weten wel, in zo een aquarium-terras.... en zo zijn er daar misschien wel een tiental van, allen netjes naast elkaar op een rij. Heb er met mijn camera gewoon los erdoor een foto gemaakt...
                Groeten
                Danny

                Comment


                • #9
                  Re: Reflectie

                  Na enkele keren gekeken te hebben naar de 2e foto zie ik het ook. Het is een niet voor de hand liggende reflectie, maar wel een goede.
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reflectie

                    tweede is heel goed gedaan en over nagedacht.
                    maar de eerste vind ik ook heel goed.
                    een keuze.....nee sorry ik kom er niet uit.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reflectie

                      Hier zeker de tweede !
                      Mvg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reflectie

                        Bedankt iedereen voor jullie inbreng... ga straks nog een nieuwe poging doen, dan gaat het over "Ritme"
                        Prettig Weekend
                        Groeten
                        Danny

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reflectie

                          zeker de 2e hoor!
                          je moet er goed voor kijken en een beetje over nadenken, maar
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reflectie

                            Ik vind ze ook alle 2 héél sterk! Een keuze maken is moeilijk maar omwille van mijn achtergrond kies ik als grafisch ontwerper voor foto 1. Grafisch een zeer interessant beeld!
                            “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                            Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reflectie

                              Heel knap gezien hoor!
                              Groetjes,
                              Dominic

                              Comment

                              Working...
                              X