Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Zo lijkt het toch, al komt dit ook gewoon uit mijn camera gerold. Ik heb hem enkel wat bijgesneden, contrast een weinig opgeschroefd en kleurtemperatuur veranderd. Megaleuk!
Wel, ik heb een glazen ovenschotel genomen die ik gevuld heb met water (ongeveer 1 cm diep). In het water heb ik behoorlijk veel olijfolie gegoten, waardoor al die vreemde structuren ontstaan. De ovenschotel heb ik op een glazen salontafel geplaatst. Onder deze tafel heb ik een bouwlamp (spot) geplaatst die naar boven schijnt, richting onderzijde van de schotel. Om het licht wat diffuser te maken heb ik onder de ovenschotel kalkpapier gelegd (je ziet de structuur van het papier op de foto). Vervolgens is het even experimenteren met de juiste instellingen van je fototoestel. Door het felle licht van de spot kon ik gewoon met de losse hand fotograferen (iso100). Ik stond hierbij boven de ovenschotel, zo dicht mogelijk tegen het water en de olie (brandpuntsafstand 85mm).
Ja, ik vind deze ook beter qua compo. Een beetje jammer dat de structuur van het kalkpapier te zien is, al geeft dat aan de andere kant wel een beetje de indruk alsof het op canvas gemaakt is.
Comment