Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Lonely Fisherman

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• The Lonely Fisherman

f/8
    1/400
    ISO-1800
    300mm
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Re: The Lonely Fisherman

Mooie compo
    Heb je ook een foto dat wij zijn aangezicht kunnen zien?
    Die plaat zou ik wegclonen.
    iso lager houden ?
    De kleuren zijn aangenaam.
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Re: The Lonely Fisherman

Spijtig genoeg niet nee. Ik heb daar ongeveer 1 à 2 minuten staan kijken, maar hij bleef maar aan die haak friemelen en toen heb ik uiteindelijk deze foto maar genomen. (Had ik meer tijd gehad, had ik zeker gewacht tot hij terug aan het vissen was.)

Een aantal meter verder begonnen trouwens die hoge struiken en het gras van de vorige foto die ik heb laten zien. Ik kon hierdoor ook niet dichter gaan en moest ik deze op 300mm nemen. Ik moest het dan ook op 1/400 houden en de f/8 om de scherpte in mijn lens te houden. Normaal kan ik een groter diafragma kiezen, maar ik weet uit ervaring dat de scherpte dan afneemt met mijn lens op 300mm, zijn beste resultaten liggen normaal tussen de 150 en 200mm. Soms moet je keuzes maken en een hogere ISO was hier voor mij de beste oplossing, gelukkig kan de D5100 goed overweg met die hogere ISO's.

Een statief neem ik voorlopig nog niet mee op mijn wandeltochten, omdat ik het gewicht dat ik meeneem nog probeer te beperken. Ik zit nu op ongeveer 10km wandelen voordat ik het begin te voelen in mijn benen. Toen ik in juni begon hiermee, was ik na zo een 4km al helemaal uitgeteld. Zodra ik 15km kan wandelen zonder problemen, dan wordt het tijd om extra materiaal mee te sleuren. Nu is mijn fototoestel met de 55-300mm lens en een fles water al genoeg voor mij.

Een voordeel van dit alles is dat ik wel ondertussen zo een 13kg ben afgevallen, dus ik zit op de goede weg. Waar een hobby opnemen als fotografie al niet allemaal goed voor is.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Working...
      X