Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Spijtig van het touw, anders zou ik het een heeeeeeel lieve foto gevonden hebben. Het touw maakt er een beetje een gedwongen liefde van, al zal dat wel niet zo zijn. Nu vindt ik het een lieve foto.
Scherpte, contrast, zw,
Mooie foto, ook al heb je een drukke achtergrond
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
merci
ik heb gekozen voor die harde en drukke achtergrond wegens de eenvoudige reden dat dit een harde veemarkt is.
Ik heb foto's met haar (mooie) gezichtje, maar deze hier vond ik zo ... euh... ja ...
merci
ik heb gekozen voor die harde en drukke achtergrond wegens de eenvoudige reden dat dit een harde veemarkt is.
Ik heb foto's met haar (mooie) gezichtje, maar deze hier vond ik zo ... euh... ja ...
Wat de meesten hier bedoelen (denk ik) is dat je achtergrond vooral zo druk is door de lelijke bokeh van je lens.
En dat is iets waar jij vermoedelijk niet bewust hebt voor gekozen...
Hoe je het ook draait of keert, de foto was stukken beter indien die drukke achtergrond niet zo opvallend was geweest.
Best wel jammer want de zwart-wit omzetting vind ik wel heel knap gedaan. En los van die storende achtergrond is dit echt wel een heel sterke en emotievolle foto.
hey noenkel.
ik vind het een hele mooie en goeie foto, knappe omzetting.
ik heb zo een groot vermoeden dat je silver efex van nik hebt gebruikt
net zoals ik voor mijn reeksje over ww2 re-..
je heb kennelijk de zelfde fout gemaakt.
zo eb ik er ook enkele in mijn reeksje zitten.
teveel structuur geeft vertekening (vreemde halo) in de BG,
maar het is natuurlijk wel heel mooi op het onderwerp.
groetjes
renske
Last edited by bleuspics; 22 september 2012, 01:25.
Ik begin dit meer en meer geen lieve foto te vinden nu ik weet dat dit een veemarkt is.
Dit kan evengoed een zeer dramatische foto zijn van een meisje die haar paard hier moet achterlaten.
De zw en achtergrond maken dit nog dramatischer.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
hey noenkel.
ik vind het een hele mooie en goeie foto, knappe omzetting.
ik heb zo een groot vermoeden dat je silver efex van nik hebt gebruikt
net zoals ik voor mijn reeksje over ww2 re-..
je heb kennelijk de zelfde fout gemaakt.
zo eb ik er ook enkele in mijn reeksje zitten.
teveel structuur geeft vertekening (vreemde halo) in de BG,
maar het is natuurlijk wel heel mooi op het onderwerp.
groetjes
renske
Als die (té) drukke achtergrond een gevolg is van een bewerking dan kan dat toch gemakkelijk voorkomen worden?
(masker, selectie, laag...mogelijkheden genoeg)
Of dan kan je de achtergrond na die bewerking toch terug herstellen? (history brush en eventueel vervagen...).
Ik begin dit meer en meer geen lieve foto te vinden nu ik weet dat dit een veemarkt is.
Dit kan evengoed een zeer dramatische foto zijn van een meisje die haar paard hier moet achterlaten.
Robby BB
Robby BB
Dit was precies het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag. Dat maakt het geen minder mooie foto, wel een foto met een pakkend verhaal. Maar dan past de titel niet meer zo
Als die (té) drukke achtergrond een gevolg is van een bewerking dan kan dat toch gemakkelijk voorkomen worden?
(masker, selectie, laag...mogelijkheden genoeg)
Of dan kan je de achtergrond na die bewerking toch terug herstellen? (history brush en eventueel vervagen...).
Comment