Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

smile !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• smile !

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...04503144_n.jpg

Mensen op de achtergrond hadden beter weggeshopt geweest, maar zonder photoshop is dit onmogelijke taak
    (mensen die hun geroepen voelen sturen maar pm)

teveel verscherpt ?

Laat de kritiek/verbeteringen maar komen !

-DR-
    Last edited by !Bart; 21 september 2012, 20:54. Reden: foto groter dan max toegelaten afmetingen
    Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

Re: smile !

leuk en die mensen horen erbij.
    vind alleen de kleuren vreemd/fel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben het eens met bouk, en welk programma heb je dan? Gimp goed gratis alternatief van photoshop...
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

@ bouk: kleuren waren idd heel fel, een heel klein beetje meer verzadiging gegeven.
        @jill.tje: voorlopig werk ik enkel met LR
        Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

Comment

Ah dan is het tijd om iets anders te proberen? Ken Lightroom niet hoor, kan enkel zeggen dat Gimp zowat hetzelfde of evenveel kan als photoshop? Denk ik toch haha. Ik ben er zeer tevreden van.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deiter Bekijk bericht
            @ bouk: kleuren waren idd heel fel, een heel klein beetje meer verzadiging gegeven.
            @jill.tje: voorlopig werk ik enkel met LR
            maar als de kleuren al heel fel waren waarom doe je er dan nog extra verzadiging bij%? dan worden uw kleuren toch alleen maar feller?
            denk dat je hier best eens opnieuw vertrekt van het origineel.

Grtz david

Comment

Leuk moment : net of ze gaan elkaar opeten. Tja de liefde hé : vroeger zag ik m:ijn vrouw zou graag dat ik haar had kunnen opeten. Nu heb ik spijt dat ik het niet gedaan heb.
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

Comment

eskimo's

Leuke foto.
                De kleuren moet je niet 'meer verzadigen', maar 'minder' hé

greetz
                Cheeta
                Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                flickr

Comment

op te lossen met LR en tamelijk eenvoudig.
                  Tone Curve (kleurtintcurve) aanpassen.

groetjes
                  JC
                  kijk door de zoeker en je ziet het terug.
                  Nikon D5100 AF-S nikkor 18-55 mm, 55-300 mm, 40mm 1:2,8G

Comment

Vind persoonlijk de kleine extra verzadiging wel leuk!
                    Waarom zou je de kleuren minder verzadigen? Ze heeft precies net een expressieve kleur gekozen voor het kleed, waarom niet net iets nader benadrukken?
                    of zie ik het totaal verkeerd ?

Comment

Kleuren vind ik ok maar bij je witbalans het schuivertje wat meer naar de magenta kant schuiven. Is volgens mij te veel groen.
                      If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Vind persoonlijk de kleine extra verzadiging wel leuk!
                        Waarom zou je de kleuren minder verzadigen? Ze heeft precies net een expressieve kleur gekozen voor het kleed, waarom niet net iets nader benadrukken?
                        of zie ik het totaal verkeerd ?
                        Door de verzadiging van de kleuren lopen die ineen (men noemt dit ook uitgebrand. Je het dan het resultaat dat de details verdwijnen. je ziet nog wel de donkere en lichtere partijen maar het detail is eruit. Het beste zie je dat bij de bloemen.
                        Felle kleuren nog wat verzadigen is gevaarlijk. Doordat het felle kleuren zijn zitten ze al dicht bij het uitbranden.
                        Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

klopt maar op deze foto zijn de bloemen maar bijzaak! hoofdonderwerp zijn toch de mensen en denk dat deze er toch vrij scherp opstaan met het nodige detail ... Daarom dat ik dat ook minder belangrijk vond.

Comment

klopt maar op deze foto zijn de bloemen maar bijzaak! hoofdonderwerp zijn toch de mensen en denk dat deze er toch vrij scherp opstaan met het nodige detail ... Daarom dat ik dat ook minder belangrijk vond.
                            Dit is te symplistisch reageren.
                            De foto is een geheel. Uw denken volgend moet je alleen maar pasfoto's maken. Door al deze onvolmaaktheden die u niet belangrijk vindt wordt de aandacht weggetrokken van het onderwerp. Juist wat je niet wilt.
                            Als je naar een restaurant gaat wil je ook dat het plaatje klopt. Dan wil je ook een goede bediening, propere borden, een net interieur, hygienische omstandigheden waarin het eten wordt gemaakt. Dan zeg je ook niet "de friet met biefstuk is goed en de rest kan mijn niets schelen".
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Vind ook dat de mensen in de bg erbij horen, over de kleuren is reeds genoeg gezegd, aan jou de eer!
                              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
                              X