Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wat baten kaars en bril waneer den uil niet zienen wil
Re: Wat baten kaars en bril waneer den uil niet zienen wil
jammer van het boek waar de hoek afgesneden.
scherpte lig niet echt lekker ook voor mij (kaars onscherp)
je hebt ook banding (denk dat het zal komen door de grootte van uw foto) mss betere parkeerplaats zoeken, heb hier al verschillende foto's gezien op shoot waarvan de kwaliteit serieus achteruit gaat.
mss ook een ouderwetse houten tafel gebruiken ofzo zodat het geheel er wat ouder en rustieker uitziet.
het idee is goed maar ik mis vooral afwerking.
hoop dat jer wat mee bent.
PS: de exif gegeven szijn ook uit de foto verdwenen.
Het boek en de onscherpte van de kaars heb ik moedwillig gedaan het focus punt staat op de bril.
De exif gegevens zijn weg egens fotoshop denk ik.
ik zal eens zoeken waar ik de foto's kan plaatsen of heb jij een plaats waar ik dat zou kunnen doen
Ik zal ook weer een nieuwe foto maken met de hoek er op en een kleiner diafragma, dan is er meer scherpte in de foto.
Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas
Het boek en de onscherpte van de kaars heb ik moedwillig gedaan het focus punt staat op de bril.
De exif gegevens zijn weg egens fotoshop denk ik.
ik zal eens zoeken waar ik de foto's kan plaatsen of heb jij een plaats waar ik dat zou kunnen doen
Ik zal ook weer een nieuwe foto maken met de hoek er op en een kleiner diafragma, dan is er meer scherpte in de foto.
heb je een Dropbox account?
Picasa is ook goed en er zijn er zo nog.
blijf in ieder geval weg van Tinypic en imageshack want die doen jouw foto er net hetzelfde uitzien als op shoot.
Een goede poging. Jammer dat er buiten het kaarslicht nog ander licht aanwezig is, waardoor de sfeer wat uit de foto verdwijnt. De groene ondergrond vind ik ook niet zo goed gekozen.
neen dat is geen banding. ik denk dat het komt door de andere lichtbronen die ik gebruiktr, zoals Leonide al vermelde.
ik heb een nieuwe poging onder nomen de groene ondergrond weggedaan de andere verlichting uit en een kleiner diafragma voor de algemenen scherpte.
en last but not least...
beelden op een andere plaats geparkeerd.
ik probeer de foto die op dropbox staat hier in te zetten maar lukt dan maar via shoot.
De link werkt wel.
Ik zie nog wel licht van links komen dat op je boek valt, alsook merk ik daar precies een lichte groenzweem op.
ja dat groene klopt, waar dat vandaan komt weet ik echter niet. dat licht van links klopt ook. Ik dacht het te doen om de linkerkant van de bladzijden ook te belichten, maar dat valt eigenlijk een beetje tegen.
Misschien nog eens proberen zonder dat licht.
uiteindelijk met de hulp die ik hier krijg komt het nog goed
Art is not what you see, but what you make others see. Edgar Degas
Comment