vraagje
heeft die onschuldige voorbijganger toestemming gegeven voor foto
Hoeft niet voor privégebruik.
Over de foto zelf: Ik vind het wel een mooie, zeker de crop. Maar ik zou toch ook iets meer zwart, iets meer contrast willen zien.
Het is misschien een klein beetje jammer dat je hem meer van linksachter hebt dan van linksvoor, maar op zich vind ik hem zeker mooi.
Mooi scherp, en die neus staat leuk afgelijnd tegen de muur!
Forum voor alles over (digitale) fotografie, maar wat niet in de overige forums past. Voor onderwerpen die niets met fotografie te maken hebben, kun je het forum Chit Chat gebruiken.
vraagje
heeft die onschuldige voorbijganger toestemming gegeven voor foto
Hoeft niet. Bij elke evenement van de gemeente hier loopt een fotograaf rond. 's Anderendaags zie je op de website honderden foto's van de aanwezige mensen staan. Is dus zelfs niet voor privégebruik maar voor openbaar gebruik. Die man/vrouw zou nogal te doen hebben om telkens te vragen "mag ik een foto nemen". Mij mogen ze altijd en overal fotograferen (al ben ik niet fotogeniek ) want ik kom niet op plaatsen waar ik niet mag zijn en ik doe geen zaken die niet mogen......
Er worden zelfs misdaden opgelost dmv foto's of bewegende beelden die al dan niet stiekem genomen worden/werden, dus waarom niet, hoe meer camera's hoe liever. Velen zijn er tegen, tot ze ze zelf nodig hebben om één of andere niet koosjere zaak proberen op te lossen.
Hoeft niet. Zelfs niet voor privégebruik maar voor openbaar gebruik.
Inderdaad. Niet-commercieel gebruik was duidelijker geweest. Geen advertenties, bijvoorbeeld.
Het "slachtoffer" loopt op een openbare plaats, de fotograaf ook. Geen probleem. Je kunt het natuurlijk wel altijd vragen, voor of na het nemen van de foto.
Persoonlijk gooi ik de foto weg als iemand duidelijk maakt dat die er liever niet op wil staan. Een beetje andersom dus.
Comment