Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor je eerste heel goed, zou inderdaad als voorbeeld van HDR kunnen dienen, maar :
- ik zie niet in waarom er hier een HDR nodig was ?
- waarom je de foto zo scheef plaatst (zie de waterlijn en de lantaarnpalen) maar ja, wellicht komt er weer een reactie van iemand dat het niet echt stoort of zo .... benieuwd.
Ik heb deze HDR uitgeprobeerd omdat we dat met mijn cursus in deze module gaan krijgen... dus het was echt voor mezelf vast een oefening.
De donkere delen zoals bijv in de boeien van het gele bootje komen worden veel beter in deze foto, daarnaast ook de uitgebrande delen van de witte boten en gedeelte lucht, dat is nu ook veel beter weergegeven.
Ik heb de foto rechtgetrokken op basis van de bomen en de weerspiegeling in het water.
Ik heb intussen de palen rechtgezet en een update geplaatst.
Ik heb deze HDR uitgeprobeerd omdat we dat met mijn cursus in deze module gaan krijgen... dus het was echt voor mezelf vast een oefening.
De donkere delen zoals bijv in de boeien van het gele bootje komen worden veel beter in deze foto, daarnaast ook de uitgebrande delen van de witte boten en gedeelte lucht, dat is nu ook veel beter weergegeven.
Ik heb de foto rechtgetrokken op basis van de bomen en de weerspiegeling in het water.
Ik heb intussen de palen rechtgezet en een update geplaatst.
Aha, voor de oefening dus, dat verklaart reeds veel. Goed gelukt in elk geval.
Welke HDR heb je toegepast : uitgaande van drie originele (bracketing) of van één originele drie andere belichtingen gemaakt ?
Bedankt voor de fijne commentaren.
Dit is een HDR van 3 originele foto's gemaakt via het statief waarbij ik elke foto met verschillende diafragma's heb gemaakt F 5.6, F 16 en F 22.
Vervolgens bewerkt via het HDR programma van Photoshop CS5.
Bedankt voor de fijne commentaren.
Dit is een HDR van 3 originele foto's gemaakt via het statief waarbij ik elke foto met verschillende diafragma's heb gemaakt F 5.6, F 16 en F 22.
Vervolgens bewerkt via het HDR programma van Photoshop CS5.
Hier ga je wel effe de mist in man HDR word niet gemaakt met verschillende diafragma maar met verschillende belichting of bracketing , Onderbelichting gewone belichting en overbelichting . het diafragma blijft het zelfde .
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Hier ga je wel effe de mist in man HDR word niet gemaakt met verschillende diafragma maar met verschillende belichting of bracketing , Onderbelichting gewone belichting en overbelichting . het diafragma blijft het zelfde .
Merci Joeri.. dan heb ik toch weer iets geleerd
Zoals ik zei.. ik heb maar wat geoefend maar moet de lessen (uitleg) nog krijgen.
3: ISO 100 of lager als dat mogelijk is zo vermijd je ruis
4: Zet uw toestel op AEB Auto Exposure Bracketing stel deze in op +/-2 EV voor het beste effect
5: Gebruik nooit een flash !!!
6: Stel uw toestel in op Continu shooting H of normaal
7: Klap je spiegels op dus Live view , tegen trillingen
8: Gebruik een draadontspanner of als je er geen hebt de zelfontspanner 10” dan ben je zeker dat je toestel stilstaat
9: One shot dit word meestal gebruikt voor onderwerpen zonder beweging
10: Blijf altijd bij je zelfde diafragma keuze tijdens de AEB reeks . Je diafragma keuze liefst zo groot mogelijk dit hangt natuurlijk af van de hoeveelheid scherptediepte je zelf wil
11: Werk als je kan in RAW ik zelf gebruik altijd RAW +L
12: Zet de ruisreductie van je toestel aan hoe minder ruis hoe beter je kan bewerken nadien
13: Als je een IS of VR (beeldstabilisator) op je lens hebt zet je die af dit komt de kwaliteit van je foto ten goede
14: Gebruik van zonnekap altijd het blijf nog altijd gewone fotografie
Mvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Comment