Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zag de zon zakken in de zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zag de zon zakken in de zee



    Wat is er goed aan (hopelijk iets) en wat is er slecht aan (dat zal wel veel zijn) Dank voor het commentaar

  • #2
    Re: Ik zag de zon zakken in de zee

    Mooie zon en nog mooiere lucht!
    Ik vind de compositie alleen niet zo 'spannend'. De horizon op een derde (meer lucht of meer strand...) en de zon niet zo in het midden gecentreerd is misschien beter.

    gr,
    Damian

    Comment


    • #3
      Re: Ik zag de zon zakken in de zee

      Een verdienstelijke poging en een resultaat waar in post productie wel iets mee te doen valt.
      Laat ons eerlijk zijn, tegenwoordig moet je al erg straf uit de hoek komen indien je indruk wenst te maken met een zonsondergang.

      Kan je ons de exif gegevens meedelen, dat helpt vaak om advies te geven
      Wat ik goed vind aan deze foto is de lichte kleurtint in de lucht. De zon is niet uitgebrand, wat je vaak ziet bij dit soort shots, en dat creëert hier een rustige sfeer. Misschien had de compo beter geweest indien de strandlijn evenwijdig met de horizon liep. Nu loopt de strandlijn een beetje schijn t.ov. de horizon, maar niet schijn genoeg voor een interessante compo te krijgen. Ik zou proberen om een nog zachter effect te creëren door de voorgrond (strand) veel lichter te maken en door de donkere partijen in de zee te reduceren. Maar dat is persoonlijke smaak.

      Keep on shooting zou ik zeggen!
      “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

      Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: Ik zag de zon zakken in de zee

        Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
        Een verdienstelijke poging en een resultaat waar in post productie wel iets mee te doen valt.
        Laat ons eerlijk zijn, tegenwoordig moet je al erg straf uit de hoek komen indien je indruk wenst te maken met een zonsondergang.

        Kan je ons de exif gegevens meedelen, dat helpt vaak om advies te geven
        Wat ik goed vind aan deze foto is de lichte kleurtint in de lucht. De zon is niet uitgebrand, wat je vaak ziet bij dit soort shots, en dat creëert hier een rustige sfeer. Misschien had de compo beter geweest indien de strandlijn evenwijdig met de horizon liep. Nu loopt de strandlijn een beetje schijn t.ov. de horizon, maar niet schijn genoeg voor een interessante compo te krijgen. Ik zou proberen om een nog zachter effect te creëren door de voorgrond (strand) veel lichter te maken en door de donkere partijen in de zee te reduceren. Maar dat is persoonlijke smaak.

        Keep on shooting zou ik zeggen!
        Dat vul ik graag aan met een crop-advies:
        Boven en onder zoveel af dat lucht, zee en strand evenveel verticale ruimte krijgen.
        Daarna links nog zoveel af dat de zon ongeveer op zo'n 1/3de-punt komt te staan.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Ik zag de zon zakken in de zee

          ik volg beide voorgangers met hun uitstekend advies
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Ik zag de zon zakken in de zee

            dank voor de uitleg

            Comment


            • #7
              Re: Ik zag de zon zakken in de zee

              Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
              dank voor de uitleg
              dat mag je ook uitvoeren hoor
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

              Comment


              • #8
                Re: Ik zag de zon zakken in de zee

                Volg de voorgangers,
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                Comment

                Working...
                X