Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eén die gelóóft + Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eén die gelóóft + Update

    .
    .
    .
    versterkt contrast (S-curve) met beetje extra schaduw:
    .
    .
    Last edited by Plaatwerker; 21 augustus 2012, 08:29.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: Eén die gelóóft

    Mooie foto van een lelijk beest!
    Persoonlijk had ik misschien mijn diafragma waarde verhoogt zodat alle details van dit beest duidelijk zichtbaar en scherp weergegeven worden.
    Maar dat zijn details

    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

    Comment


    • #3
      Re: Eén die gelóóft

      "Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik."
      Dit is dus genieten!
      mvg Bruno D.G.
      Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

      Comment


      • #4
        Re: Eén die gelóóft

        Mooie foto van een lelijk beest!
        Mooie foto : ja
        Lelijk beest : nee
        Touch the Earth...Gently
        www.passionsenfrance.com

        Comment


        • #5
          Re: Eén die gelóóft

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Mooie foto : ja
          Lelijk beest : nee
          De Gustibus et coloribus non disputandum est
          “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

          Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

          Comment


          • #6
            Re: Eén die gelóóft

            Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
            De Gustibus et coloribus non disputandum est
            Pkmgjmjqawwwatte? Haha.
            Vind deze ook wel mooi, jaa mocht misschien wel helemaal scherp maar da's inderdaad detail en iets wat de persoon achter het fototoestel beslist he.
            Wat een rare blik hebben die beesten...
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: Eén die gelóóft

              Volg Jill.tje,en in kleur???
              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

              Comment


              • #8
                Re: Eén die gelóóft

                Prachtige foto van een mooi en ondergewaardeerd dier.
                Voor mij had de F-waarde zeker niet hoger gemoeten dan, word voor mij de foto te scherp.
                Vind hem prima zo.

                En ja in kleur???
                drugstore-onlinecatalog.com

                Comment


                • #9
                  Re: Eén die gelóóft

                  Mooi vastgelegd maar voor mij mankeert deze foto contrast, hij is te grijs(niet genoeg z/w).
                  Als je een lichte S maakt met de curves is hij volgens mij al veel beter.
                  mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eén die gelóóft

                    Met aandacht heb ik de voorstellen gelezen en ook uitgeprobeerd (zowel contrast toevoeging als werken met curven of verscherpen, nadien vergeleken) maar een echt groot verschil met oorspronkelijk foto was er eigenlijk niet, tenzij je echt overdreef maar dan ging je immers alle bochten uit en was voor mij de schildpad niet zo mooi meer.
                    Dus ga ik ervan uit dat de bewerkingen, meer een kwestie van persoonlijke smaak is.

                    Wat meer mijn aandacht opriep is, de betiteling en de foto die ons voorgelegd werd. Want daar gaat het eigenlijk om.
                    Eén die geloofd.
                    Dus dat waren ze niet, allemaal. En bovendien krijgen we een gelovende schildpad voorgeschoteld. Trok meteen mijn aandacht.
                    Wat is de bedoeling ? Wat houdt dat geloof wel in ?
                    Durf, uitdaging, misschien ook een beschermende schild, een plaats om zich terug te trekken…
                    Nu komt die schildpad wel degelijk over, wat die anderen betreft, ze lagen misschien te slapen, of waren ze minder uitdagend ? In ieder geval, ééntje viel op ten opzichte van al de anderen.
                    Maar je kunt ook verder kijken, het geloof (je kan in alles en nog wat geloven) en de schildpad kan ook symbolisch bekeken worden, maar daarvoor moet je voor mij tevens, diezelfde kenmerken bezitten.

                    Tot slot : Een mooie geslaagde, inhoudsvolle foto is mijn oordeel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eén die gelóóft

                      Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                      Mooi vastgelegd maar voor mij mankeert deze foto contrast, hij is te grijs(niet genoeg z/w).
                      Als je een lichte S maakt met de curves is hij volgens mij al veel beter.
                      mvg,
                      Eddy
                      Geen idee hoe ik dat moet doen in PS-E v9 maar ik ben wel nieuwsgierig
                      of dat ook kan. Daarnaast wil ik graag jouw opvatting zien. NIET achter
                      een link dit keer maar in het commentaar zodat we er allemaal van kunnen leren.

                      Ook kan ik zo onderzoeken of ik datzelfde kan bereiken op een andere manier
                      dan met de S-bocht.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eén die gelóóft

                        mooi shot maar had beeldvullend mogen zijn.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eén die gelóóft

                          Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                          Pkmgjmjqawwwatte? Haha.
                          Vind deze ook wel mooi, jaa mocht misschien wel helemaal scherp maar da's inderdaad detail en iets wat de persoon achter het fototoestel beslist he.
                          Wat een rare blik hebben die beesten...
                          De Gustibus et coloribus non disputandum est -> Over smaken en kleuren valt niet te twisten.

                          Vind hem goed in beeld gebracht. hij moet niet geheel scherp zijn naar mijn smaak.

                          Mvgr
                          Rinaldo
                          Canon eos 60D, EF 85mm f1.8USM ,EF-S18-200mm f/3.5-5.6 IS
                          Digital arts photography Rinaldo Gisquiere
                          Slashdesign

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eén die gelóóft

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Geen idee hoe ik dat moet doen in PS-E v9 maar ik ben wel nieuwsgierig
                            of dat ook kan. Daarnaast wil ik graag jouw opvatting zien. NIET achter
                            een link dit keer maar in het commentaar zodat we er allemaal van kunnen leren.

                            Ook kan ik zo onderzoeken of ik datzelfde kan bereiken op een andere manier
                            dan met de S-bocht.
                            PS-9 ken ik niet dus kan niet antwoorden.
                            Foto's van iemand anders zal ik na bewerken nooit open in het topic plaatsen, achter een linkje na toestemming wel.
                            Ik zet dus 2 bewerkingen achter een link die zoals ik al schreef volgens mij (persoonlijke smaak) meer z/w zijn
                            mvg,
                            Eddy
                            S vorm maken met curves en contrast algemeen verhogen
                            Last edited by eddy007; 18 augustus 2012, 08:24. Reden: tikfout
                            Smaken verschillen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eén die gelóóft

                              Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                              PS-9 ken ik niet dus kan niet antwoorden.
                              Foto's van iemand anders zal ik na bewerken nooit open in het topic plaatsen, achter een linkje na toestemming wel.
                              Ik zet dus 2 bewerkingen achter een link die zoals ik al schreef volgens mij (persoonlijke smaak) meer z/w zijn
                              mvg,
                              Eddy
                              S vorm maken met curves en contrast algemeen verhogen
                              Evengoed zeer bedankt voor jouw bewerkingen.

                              Na verschillende andere mogelijkheden te hebben geprobeerd heb ik
                              binnen PS-E9 toch ook de curves kunnen vinden. Nu nog eens daarmee
                              werken om daarin enige handigheid te krijgen. Het zit - voor andere
                              PSE-ers - achter Enhance->Adjust color->Adjust color curves en het
                              komt overeen met de voorkeuze 'increase contrast' maar het kan ook
                              met de schuifjes worden gedaan en gewijzigd.
                              Van waardering geniet ik.
                              Van kritiek leer ik.

                              Comment

                              Working...
                              X