Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Voor mij een goed foto, je belichting kan nog wel een beetje meer hebben.
Er zitten ook nog een paar zwarte puntjes in de lucht, blijkbaar mini vogeltjes.
Laat die zwarte puntjes maar zitten (waarschijnlijk de in die streken veel
voorkomende puntvogel).
Kijk nog eens naar het histogram, links en rechts ontbreekt een stukje en
dat maakt deze foto net wat grauw.
Als ik in PS-E bij het histogram de autoknop gebruik, wordt het licht en de
belichting veel mooier. Wil je nog verder gaan? Dan ook nog even de shadows
oplichten (circa 25%) naar smaak. Van de scherpte ben ik niet echt kapot.
Qua landschappelijk schoon mag deze er zeker zijn, maar vooral de onscherpte valt hier in negatieve zin op.
Mij lijkt het alsof de scherpte enkel op de waterrimpels vooraan ligt, en de rest onscherp is.
Verder ben ik het eens met Plaatwerker wat betreft de belichting. Ik heb er hier ook reeds een paar gepost, genomen op een heel heldere dag (wat zo te zien hier ook het geval was) en die wat somber oogden.
Bij deze is het ook het geval.
Groetjes
Laat die zwarte puntjes maar zitten (waarschijnlijk de in die streken veel
voorkomende puntvogel).
Kijk nog eens naar het histogram, links en rechts ontbreekt een stukje en
dat maakt deze foto net wat grauw.
Als ik in PS-E bij het histogram de autoknop gebruik, wordt het licht en de
belichting veel mooier. Wil je nog verder gaan? Dan ook nog even de shadows
oplichten (circa 25%) naar smaak. Van de scherpte ben ik niet echt kapot.
Goed merci, zal ik vanavond eens voor zorgen. En het zijn zwaluwen hoor.
Qua landschappelijk schoon mag deze er zeker zijn, maar vooral de onscherpte valt hier in negatieve zin op.
Mij lijkt het alsof de scherpte enkel op de waterrimpels vooraan ligt, en de rest onscherp is.
Verder ben ik het eens met Plaatwerker wat betreft de belichting. Ik heb er hier ook reeds een paar gepost, genomen op een heel heldere dag (wat zo te zien hier ook het geval was) en die wat somber oogden.
Bij deze is het ook het geval.
Groetjes
Over die onscherpte : als ik de foto ga uitvergroten tot 100%, staat het brugje in de verte er haarscherp op. Hoe komt het dan dat de rest onscherp is? Ben beetje in de war hoor.
Last edited by marie-anne; 7 augustus 2012, 17:50.
marie-anne, de scherpte was niet de grote boosdoener. Wat onscherpte in de foto maak de foto mysterieus en vooral het zachte wordt benadrukt. Het is vooral datgene wat je innerlijk zelf tonen wil dat van belang is. Het sfeervolle is foto 1 met de nodige oplichting.
Het scherpere geeft gewoon weer wat je ziet.
Als het aan mij ligt en ik moet kiezen tussen je beide foto's bovenaan kies ik nog steeds foto 1. Ook al is het nog niet opgelicht.
Is een kwestie van smaak en wat de fotograaf uiteindelijk wil tonen.
Uitgenomen de onscherpte waar je nu niets meer aan kan veranderen, vind ik je update wel een mooie foto. Veel frisser!
Ik vind deze lucht echt een meerwaarde in je foto.
facebook
Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.
Comment