Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Het is idd. met een groot diafragma dat je die beperkte DOF bereikt maar het moet wel scherp zijn op het beestje.
Ik zie ook veel ruis, is dit een crop ?
mvg,
Eddy
ik vond de scherpte goed na getwijfeld te hebben, maar niet dus
die ruis had ik wel duidelijk gezien maar dit is geen crop, alleen stukje eraf gedaan. Wel op iso 400, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn !?
de foto was wel donkerder en ik heb bij de raw omzetting de belichting omhoog gezet,. Kan ik zo de ruis veroorzaakt hebben?
Opzet, compo, idee van voorstelling, het wazige, vind ik wel goed. Beestje had iets prominenter in beeld mogen zijn.
Had je niet iets dichter kunnen komen om alzo je onderwerp iets meer in de lichtbron te krijgen?
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
ik vond de scherpte goed na getwijfeld te hebben, maar niet dus
die ruis had ik wel duidelijk gezien maar dit is geen crop, alleen stukje eraf gedaan. Wel op iso 400, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn !?
de foto was wel donkerder en ik heb bij de raw omzetting de belichting omhoog gezet,. Kan ik zo de ruis veroorzaakt hebben?
Je 2de foto is idd. beter van scherpte maar kan nog scherper (in deze fotografie moet het zéér scherp zijn)
De compo vind ik OK en je BG is véél beter (rustiger), de 1ste BG was te wit.
De ruis komt zeker van het oplichten, dit geeft snel ruis.
Je techniek is correct, nog enkele keren vroeg opstaan en er komt zeker een mooie aan.
PS: De waterdruppels lokaal oplichten maken deze ook mooier.
Succes.
mvg,
Eddy
Opzet, compo, idee van voorstelling, het wazige, vind ik wel goed. Beestje had iets prominenter in beeld mogen zijn.
Had je niet iets dichter kunnen komen om alzo je onderwerp iets meer in de lichtbron te krijgen?
ja ik kon dichter bij komen; maar ik wilde leren dromerige macro's maken en het waren de eerste foto's . Het is voor mij nog heel wat vallen en opstaan in de fotografie !!
Comment