Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rugzak

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rugzak

Voor mij heeft het niets te maken met welke manier van focus je gebruikt.
    Zelfs met het meest geavanceerde toestel was dit gebeurd.
    In de schrijnwerkerij is er een gezegde dat zegt "meten is weten", Hier zou ik zeggen "controleren is weten"
    Het is nodig om de foto's terplaatse te controleren via het schermpje. Wanneer je dit niet doet heb je dit voor.
    Robby BB
    Last edited by robbydorine; 7 augustus 2012, 07:59.
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
      Het is nodig om de foo's terplaatse te controleren via het schermpje. Wanneer je dit niet doet heb je dit voor.
      +1 Ik doe dit ook altijd (als ik er de tijd voor heb), ik vertrek nooit voor ik een haarscherpe foto heb gezien
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Het zou tof zijn als onze digitale camera's binnenkort worden uitgerust met de 'Lytro’s focus-shifting capabilities'.

Dan kun je eindelijk je foto nemen en nadien zelf bepalen waar je de focus in je foto wilt hebben. Zou handig zijn voor de mensen, zoals ik, die in de viewfinder niet kunnen zien of de foto nu scherp is op de juiste plaats of niet. Zelfs op het schermpje zie ik het niet altijd. Ik moet altijd wachten tot ik de foto op het grote scherm thuis zie voor ik weet of mijn focus nu juist was of niet.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Spijtig van de onscherpte.
          Qua compositie: uitstekend! De rugzak staat op de juiste plaats

den_Beire
          Nikon Z7ii - NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 S - NIKKOR Z 85mm f/1.8

Don't lead me into temptation, I can find the way myself.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            Zelfs op het schermpje zie ik het niet altijd. Ik moet altijd wachten tot ik de foto op het grote scherm thuis zie voor ik weet of mijn focus nu juist was of niet.
            Je bent de enige niet... ik moet mijn bril afdoen en mijn oog een cm van het schermpje zetten haha. Zielig vind ik het !
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
              Je bent de enige niet... ik moet mijn bril afdoen en mijn oog een cm van het schermpje zetten haha. Zielig vind ik het !
              Zegt meer over uw ogen dan over het schermpje
              Robby BB

Comment

Waarvoor hebben ze de autofocus en de spotmeting uitgevonden ?
                Alleen maar om de handleiding een beetje te vullen ?
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Echt jammer vind ik het bommasien... je scherpte...
                  Je scherpte is vaak een probleem in je foto's en ik denk dat je echt eens moet gaan kijken waarom het misloopt. Probeer zeker de tips eens die je gegeven zijn.
                  Ipv elke dag een foto te posten, misschien even gaan verdiepen in het AF-systeem of in scherp stellen.

Op naar de volgende...een scherpe hoop ik.

Het was anders wel een fijn beeld geweest. Mooie diepte.
                  Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik heb een ander probleem: ik kijk op het scherm en vergroot zo ver ik kan en dan lijkt alles scherp en op het scherm is het nooit scherp genoeg naar mijn goesting.
                    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                      Waarvoor hebben ze de autofocus en de spotmeting uitgevonden ?
                      Alleen maar om de handleiding een beetje te vullen ?
                      Haha, zeg. Nee hoor, maar ik heb hier al veel gelezen dat je beter handmatig scherpsteld. Dat probeer ik nu ook zoveel mogelijk te doen, maar ik had het over de foto achterna controleren of bekijken via het live-view schermpje. Ik vind dat persoonlijk wat klein om het goed scherp te zien dat lukt mij beter op de pc.
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Zegt meer over uw ogen dan over het schermpje
                        Robby BB
                        Tja ik denk het ook maar kan er niet echt iets aan doen zeker dan te brillen haha. Nog een goeie hoop, ben bijziend dus dat gaat met ouder te worden weggaan. Blijven geloven he. Heb nu een nieuwe dus dat gaat al stukken beter !!! Mijn vorige was echt wel heel erg versleten haha.
                        facebook

Comment

Haha, zeg. Nee hoor, maar ik heb hier al veel gelezen dat je beter handmatig scherpsteld. Dat probeer ik nu ook zoveel mogelijk te doen, maar ik had het over de foto achterna controleren of bekijken via het live-view schermpje. Ik vind dat persoonlijk wat klein om het goed scherp te zien dat lukt mij beter op de pc.
                          Dat handmatig scherpstellen is gewoon stoer doen en opschepperij. Geen
                          van de foto's die ik hier op BD heb vertoond, is handmatig scherpgesteld.
                          Het is een hoop gedoe en het kost tijd en je wordt er onzeker van.

OK, er zijn situaties en camera's waarbij je er in bepaalde gevallen niet
                          onderuit kan; maar dat merk je wel als de gewone autofocus methode niet werkt.
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

Comment

Het gaat ier niet over de scherpte van de foto maar waar die scherpte (DOF) zich bevind.
                            Volgens mij is het verschil in scherpte tussen de rugzak en de scherpe voorgrondv voldoende om het verschil te zien
                            Robby bb

Comment

Working...
                            X