Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Rugzak
Collapse
X
-
-
Re: Rugzak
Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk berichtZo'n onscherpte is echt niet recht te zetten met software...
Deze bewerking zijn "vijgen na pasen".
meer controle van de foto's op het moment dat je ze maakt. Dit had je op uw scherm kunnen zien dat de rugzak niet scherp was.
Wat hier wel een oplossing was dat die rugzak veel verder in de foto zat, ook weliswaar onscherp, maar dan functioneel scherp.
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
Zoals de voorgangers, niet scherp
Maar moest de foto scherp geweest zijn was het zeker en vast een mooie foto!NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk berichtZoals de voorgangers, niet scherp
Maar moest de foto scherp geweest zijn was het zeker en vast een mooie foto!
Als je de voorgrond bekijkt dan is dit wel degelijk een scherpe foto, welliswaar met een beperkte DOF, maar het onderwerp is niet scherp.
Samengevat een scherpe foto kan wel een onscherp onderwerp hebben (zoals hier), maar een onscherpe foto kan geen scherp onderwerp hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtAls je de voorgrond bekijkt dan is dit wel degelijk een scherpe foto, welliswaar met een beperkte DOF, maar het onderwerp is niet scherp.
Ik bedoelde dus: 'indien de rugzak scherp zou zijn....'
Ik wil trouwens ook eens (proberen weliswaar) de foto op andere dingen te beoordelen zodat bommasien hier ook andere dingen uit leert dan dat ze moet letten op de scherpteNEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk berichtZelfs de voorgrond is voor mij niet echt haarscherp
Ik bedoelde dus: 'indien de rugzak scherp zou zijn....'
Ik wil trouwens ook eens (proberen weliswaar) de foto op andere dingen te beoordelen zodat bommasien hier ook andere dingen uit leert dan dat ze moet letten op de scherpte
Bij onscherpte van de foto, zullen de kleuren niet goed overkomen, zo ook met het contrast, de scherptediepte gaat achteruit, kijkt moeilijk waardoor er geen compo meer is enz
Dus bij een onscherpe foto, heeft het dan ook feitelijk weinig belang dat je over deze zaken iets zegt
Lees wel onscherpe foto en niet onscherp onderwerp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtScherpte is het begin van veel zaken in de fotografie.
Bij onscherpte van de foto, zullen de kleuren niet goed overkomen, zo ook met het contrast, de scherptediepte gaat achteruit, kijkt moeilijk waardoor er geen compo meer is enz
en wanneer het onderwerp ook nog zichtbaar genoeg is kan je toch ook zeggen of deze op de juiste plaats zit, of niet?
Natuurlijk zal het moeilijker zijn en minder aangenaam om naar te kijken, maar met een beetje moeite moet het toch mogelijk zijn om meer te zeggen dan 'de foto/ het onderwerp is onscherp'?NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
Comment
-
Maar belangrijker is voorkomen dat dit gebeurt. Er zijn 2 mogelijkheden:
- Handmatig scherpstellen.
- 1 focuspunt selecteren, en dat punt richten op het object.
Mijn vermoeden is dat Sien teveel op het AF-systeem heeft vertrouwd.
Groeten,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtMaar belangrijker is voorkomen dat dit gebeurt. Er zijn 2 mogelijkheden:
Groeten,
Johan
grtz david
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk berichtMaar belangrijker is voorkomen dat dit gebeurt. Er zijn 2 mogelijkheden:
Groeten,
Johan
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sven311 Bekijk berichtIk gebruik ook meestal mijn AF focus, is dit dan geen goed idee?
Mvg
door zeIf je focuspunten te kiezen besIis JIJ waar de focus moet Iiggen en niet de camera.
Comment
-
Omdat ik vermoed dat er een misverstand in het spel is, even voor de duidelijkheid :
OF handmatig scherpstellen. (dan ben je volledig de baas)
OF 1 focuspunt selecteren, en dat focuspunt op het onderwerp richten.(met AF)
Groeten,
JohanNikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
Vriendelijke groeten, Johan
Comment
Comment