Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

landschap

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• landschap

nog een landschapje van op vakantie

ik hoor graag wat er goed is en wat er beter kan
    (ik twijfel nu erg of ik die boom rechts wel zo had mogen afsnijden)

update kleur!

update kleurzweem weg

bedankt om langs te komen
    Last edited by onsis; 3 augustus 2012, 19:46. Reden: update 2

Re: landschap

De compo vind ik best goed maar de blauwzweem !!!!
    Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
      De compo vind ik best goed maar de blauwzweem !!!!
      oei . Ik zie zoiets dus duidelijk niet! ik heb de foto bewerkt in Ps om hem levendiger te maken, 't zal weer misgelopen zijn. Ik bewerk hem opnieuw en ik hoop dat je straks nog eens wilt komen kijken en je mening geven.

bedankt voor je reactie want hierdoor leer ik bij !!!

Comment

ok, bij nader inzien en terug herwerken van de foto zie ik nu ook dat hij bijna licht geeft in het donker

ik heb de foto opnieuw omgezet via raw en dan gestopt met bewerken
        ik hoor graag of dit al goed oogt en hoe ik nu verder moet!
        (ik volgde reeds lessen in Ps maar daar kwam raw en fotobewerking niet echt aan bod. Hoe kan ik de juiste werkflow leren om ook zo'n schitterend eindresultaat te krijgen!)

bedankt

Comment

Update is beter maar de blauwzweem zit er nog steeds. Dat is ook moeilijk te verwijderen, er zijn wel tips te vinden op het forum. Ik weet het zelf ook niet precies hoe het moet
          Photography is an art of observation.

Comment

kleurwarmte moet omhoog om de blauwe zweem weg te krijgen (althans zo doe ik het).

ik vind de update minder goed aangezien de voorgrond hier te donker is en de blauwzweem nog altijd aanwezig is...
            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Ik werk met PSE en om een kleurzweem te verwijderen ga je naar Verbeteren => kleur aanpassen => kleurzweem verwijderen, en dan met het pipetje in de GRIJZE wolkjes klikken en je hebt een heel ander foto
              grt. Ria

Comment

Mooie opname,volg voorgangers met blauwzweem,en heb weeral wat bij geleerd PSE van Riha,
                Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

super dat jullie me helpen; Pixxel, Michiel,riha en Jozef bedankt voor jullie reactie

ik heb nu de kleurzweem verwijderd in Ps Ik doe dit zoals in de tutorial van GameBE, die ik gevonden heb op het forum. Werkt prima, maar ik moet het natuurlijk eerst zien in de foto.

Opmerkingen blijven uiteraard welkom, zodat ik verder kan leren.

Dankjewel

Comment

Working...
                  X