Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fontein

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fontein

vandaag eens een test gedaan met een lange en korte sluitertijd. graag jullie mening hierover.
    grtz

F / 4,5
    iso 100
    sluitertijd 1/2000

F / 22
    iso 100
    sluitertijd 1/30

de kabel in de lucht zou wel beter zijn moest deze weg zijn maar weet niet hoe ik dit kan doen, dus als er mensen zijn met tips.
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Re: fontein

Je moet toch eerst eens iets gaan lezen over diafragma en sluitertijd want deze test dient tot niets.
    Lees dan eens iets over compositie. De kabel dat zie je zelf wel.
    Nadien neem je wat foto's en velen zullen je hier goede tips geven.
    Doe eerst eens deze inspanning, je gaat meer plezier beleven aan je fotografie.
    Mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

Comment

Dus ben ik beter om geen foto's nemeer te plaatsen tot ik een volwaardige fotograaf ben?

Ik ben nu op reis dus heb ik nu niet de de tijd om alles te gaan lezen over diafragma enzo. Dus de foto's zijn totaal niet goed?
      Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Comment

Foto 1, sluitertijd kan veel korter, bijvoorbeeld 1/500.

Foto 2: je gebruikt het grootste f getal, beter is om kleinere f getallen te gebruiken.

Als de fontein 's avonds verlicht is (indien je er nog bent op deze locatie) is het leuk om met lange sluitertijden te werken van een aantal seconden (op statief en afstandsbediening indien je dit hebt).

Het is een kwestie van veel uitproberen en de combinatie van diafragma en sluitertijd ten opzichte van elkaar in te stellen.

Kabel kan weggewerkt worden in een bewerkingsprogramma, door de retouch knop te gebruiken en over de kabel heen te gaan. Zoals ik gedaan heb (als hij weg moet zeg het maar)

http://dl.dropbox.com/u/37423216/Bel...al/fontein.jpg
        Last edited by RIEK; 28 juli 2012, 20:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
          Dus ben ik beter om geen foto's nemeer te plaatsen tot ik een volwaardige fotograaf ben?

Ik ben nu op reis dus heb ik nu niet de de tijd om alles te gaan lezen over diafragma enzo. Dus de foto's zijn totaal niet goed?
          Je moet vooral veel oefenen(fotograferen) maar toch weten wat een sluitertijd is, wat een diafragma is, wat iso betekent en wat scherptediepte is.
          Dit is basis en daarop moet je veel oefenen. Door maar lukraak te schieten ga je veel minder bijleren (zoals hier f4,5 en dan f22)
          Mijn reactie komt ook van naar je andere foto's te kijken.
          Ik bedoel het goed en wil je alleen maar helpen om sneller meer plezier te beleven aan je fotografie. Een troost voor jou "we moeten allemaal door die periode"
          Ik beschouw mezelf nog als een beginneling (ben 2,5j bezig) maar tijdschriften, boeken, internet en BD helpen me vandaag nog.
          Mvg,
          Eddy
          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
            Je moet vooral veel oefenen(fotograferen) maar toch weten wat een sluitertijd is, wat een diafragma is, wat iso betekent en wat scherptediepte is.
            Dit is basis en daarop moet je veel oefenen. Door maar lukraak te schieten ga je veel minder bijleren (zoals hier f4,5 en dan f22)
            Mijn reactie komt ook van naar je andere foto's te kijken.
            Ik bedoel het goed en wil je alleen maar helpen om sneller meer plezier te beleven aan je fotografie. Een troost voor jou "we moeten allemaal door die periode"
            Ik beschouw mezelf nog als een beginneling (ben 2,5j bezig) maar tijdschriften, boeken, internet en BD helpen me vandaag nog.
            Mvg,
            Eddy
            Kan ik alleen maar beamen.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

ik heb vandaag eens de tijd genomen om dit te lezen

en ik denk toch al iets wijzer geworden te zijn, maarja dat zal de praktijk wel uitwijzen. hoop ik toch

Comment

Uiteraard mag/moet je hier blijven plaatsen!(lees:beginnershoek) Je kan hier alleen maar bijleren. Je moet er wel de soms botte opmerkingen bijnemen. Wat je foto betreft zijn de kleuren wel mooi en Zuiders, je onderwerp ; de fontein plaats je beter/mooier niet zo centraal in het midden. De ontsierende kabel had je kunnen vermijden door door je knieen te gaan en aldus een lager camerastandpunt in te nemen. Nog veel oefenplezier want al doende....
                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  De ontsierende kabel had je kunnen vermijden door door je knieen te gaan en aldus een lager camerastandpunt in te nemen.
                  Denk dat je hierdoor een foto had gekregen waar de kabel door de fontein ( waterstraal ) had gelopen. Tenzij de kabel effectief voor de fontein loopt.
                  Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

ik heb vandaag eens de tijd genomen om dit te lezen

en ik denk toch al iets wijzer geworden te zijn, maarja dat zal de praktijk wel uitwijzen. hoop ik toch
                    Proficiat met je positieve ingesteldheid en goede reactie. Succes.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RIEK Bekijk bericht
                      Foto 1, sluitertijd kan veel korter, bijvoorbeeld 1/500.

Foto 2: je gebruikt het grootste f getal, beter is om kleinere f getallen te gebruiken.
                      @ riek, ik heb deze foto's genomen op de tv stand. Foto 2 heeft idd een hoog F getal maar dit kan bij tv niet instellen, enkel de sluitertijd en iso. Of moest ik bij foto 2 mss mijn sluitertijd wat hoger gezet hebben? B.v.b 1/100 ofzo?
                      Grtz
                      Last edited by montana; 30 juli 2012, 16:04.

Comment

Ik heb gisteren nog eens geprobeerd om met een lange sluitertijd de fontein te trekken maar dan krijg ik telkens een hoog diafragma, en mits ik dit doe op de stand TV kan ik dit niet appart instellen. Iemand tips?
                        Grtz

Comment

Ik heb gisteren nog eens geprobeerd om met een lange sluitertijd de fontein te trekken maar dan krijg ik telkens een hoog diafragma, en mits ik dit doe op de stand TV kan ik dit niet appart instellen. Iemand tips?
                          Grtz
                          Op stand M proberen, kan je zelf alles regelen, diafragma, sluiter, iso en niet te vergeten witbalans. Echt leuk om dit zelf te proberen en helemaal als het resultaat dan zo als je verwacht is!

Comment

Voor mij mag de kabel weg, maar voor de rest een mooie foto

Comment

Working...
                            X