Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zonder kerncentrale

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: zonder kerncentrale

Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
    uw bijdrage is welkom op rekeningnummer van gedupeerde : .....
    een tweedehands werkt ook hoor (mijn 17-55 2.8 die ik vorige week gekocht heb, is ook een occasie)
    mag ik hier mijn IBANnr ook bij geven, voor een (tweedehands) 70-200 F4 (heb zondag gewerkt met een geleende F2.8: véél te zwaar om lekker mee rond te wandelen
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
      Sien je hebt hier idd een hele mooie foto van compo, ik zie dat je met f9 hebt gewerkt, een goeie tip voor landschappen, werk met een statief en ga tot een f 16, je beelden gaan hier al een stuk scherper door worden........
      canon 550d 38mm-f9-1/250s-iso 100
      is op zich voor dit beeld een goede camera instelling hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Eeen mooie foto en goede compo.
        Mijn eerste indruk van de foto's leek het me ook een HDR-opname te zijn.
        Mvg,
        kvole
        Canon EOS 550 D + Canon EF 24-105 mm IS L + Canon EF 100 mm macro IS L + Canon 100-400 mm IS L

Comment

BommaSien, je heb als ik het me goed herinner CS5 niet ? Nou dat kan ik je even helpen. Ga naar afbeelding, aanpassen, niveau je zult zien dat het schuivertje rechts op 255 staat. Zet hem op 239. Dan wordt je foto opeens heel helder, maar neem dan het middenste schuivertje en zet die op bv 0,51 je zult zien je beeld wordt heel anders. Je wolken zijn supper.
          Je mag het middenste ook op een ander getal naar wens zetten. Wat ik je nu even aangeef is een voorbeeld. Je kunt de schuiverkes nog op een ander getal plaatsen. Maar 255 is te fel.
          Succes ermee.

Loeky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            BommaSien, je heb als ik het me goed herinner CS5 niet ? Nou dat kan ik je even helpen. Ga naar afbeelding, aanpassen, niveau je zult zien dat het schuivertje rechts op 255 staat. Zet hem op 239. Dan wordt je foto opeens heel helder, maar neem dan het middenste schuivertje en zet die op bv 0,51 je zult zien je beeld wordt heel anders. Je wolken zijn supper.
            Je mag het middenste ook op een ander getal naar wens zetten. Wat ik je nu even aangeef is een voorbeeld. Je kunt de schuiverkes nog op een ander getal plaatsen. Maar 255 is te fel.
            Succes ermee.

Loeky
            bedankt! ik kende de werking vd niveau's nog niet,ik bleef er dus maar af. Bij deze weer wat bijgeleerd waarvoor dank.
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

bedankt! ik kende de werking vd niveau's nog niet,ik bleef er dus maar af. Bij deze weer wat bijgeleerd waarvoor dank.
              't Moet wel met de paplepel, hé.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Succes ermee.

Loeky
                Je kan inderdaad niveaus aanpassen - toepassen via het menu Afbeelding.

Het nadeel van deze werkwijze is dat je destructief te werk gaat. Je wijzigt je originele foto. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Vandaar dat je niveaus beter kan gaan toepassen door gebruik te maken van een aanpassingslaag.
                Houd dan de Alt -toets ingedrukt en verschuif je linker en/of het rechter pijltje tot je wit beeld met je linkerpijltje of je zwart beeld met je rechterpijltje een verandering geeft. Moeten dus op de rand zitten en ook wit en/of zwart blijven. Nooit je middenste pijltje gebruiken. Of je linker en/of rechter pijltje zetten op de rand van het zwarte gedeelte van je histogram.
                Test maar even.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  't Moet wel met de paplepel, hé.
                  we kunnen niet allemaal jouw 'niveau' aan natuurlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                    Je kan inderdaad niveaus aanpassen - toepassen via het menu Afbeelding.

Het nadeel van deze werkwijze is dat je destructief te werk gaat. Je wijzigt je originele foto. Dit kan nooit de bedoeling zijn. Vandaar dat je niveaus beter kan gaan toepassen door gebruik te maken van een aanpassingslaag.
                    Houd dan de Alt -toets ingedrukt en verschuif je linker en/of het rechter pijltje tot je wit beeld met je linkerpijltje of je zwart beeld met je rechterpijltje een verandering geeft. Moeten dus op de rand zitten en ook wit en/of zwart blijven. Nooit je middenste pijltje gebruiken. Of je linker en/of rechter pijltje zetten op de rand van het zwarte gedeelte van je histogram.
                    Test maar even.
                    dank u ga ik zeker doen!

Comment

we kunnen niet allemaal jouw 'niveau' aan natuurlijk!
                      Wat ik bedoel is, dat je nu al 1,5 jaar adviezen krijgt die je maar gewoon
                      langs je heen laat glijden en dat is voor adviseurs erg ontmoedigend. Voor
                      mij nu het beste om je een tijdje te laten sudderen.

Met enige inspanning had je mijn niveau al lang kunnen hebben.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                        Wat ik bedoel is, dat je nu al 1,5 jaar adviezen krijgt die je maar gewoon
                        langs je heen laat glijden en dat is voor adviseurs erg ontmoedigend. Voor
                        mij nu het beste om je een tijdje te laten sudderen.

Met enige inspanning had je mijn niveau al lang kunnen hebben.
                        Wat een flauwekul weer zeg! Ik heb mijn fotoshop nog geen 1,5 jr hoor. Ik volg steeds de adviezen ! Waar haal jij het lef vandaan , ik pas ervoor om jouw 'niveau' te halen hoor! Of kan jij 1 voorbeeld aanhalen waarin ik 'het' advies niet volgde!?
                        Wat mankeert jou toch?
                        Last edited by bommasien; 10 juli 2012, 20:45.

Comment

de regen komt hier nu met bakken naar beneden.
                          riolering begint ook weer te borrelen.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                          X