Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
zonder kerncentrale
Collapse
X
-
-
-
Re: zonder kerncentrale
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichtietse meer contrast en
Mvg.
Comment
-
idd sien, iets meer contrast zodat de wolken wat meer tot hun recht komen en je hebt hier een hele mooie foto, met een zalige compo.
mss heel mss zou ik zelfs durven de mensen wegpoetsen als je er wat overweg mee kan, maar niet tegenstaand een heel mooie foto, vind het 1 van je beste foto's.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk berichtidd sien, iets meer contrast zodat de wolken wat meer tot hun recht komen en je hebt hier een hele mooie foto, met een zalige compo.
mss heel mss zou ik zelfs durven de mensen wegpoetsen als je er wat overweg mee kan, maar niet tegenstaand een heel mooie foto, vind het 1 van je beste foto's.
bedankt hoorvriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment
-
Ik weet het niet hoor Sien, maar ik heb steeds de indruk bij jouw foto's dat er iets loos is met de kleuren. Hier ook weer. Ondanks sommigen lovende commentaren hierboven ben ik het er toch niet mee eens.
Praktisch als jouw foto's zijn zo'n beetje in het zelfde bedje ziek. Misschien verkeerd verwoord, maar geef mij hier 10 landschapsfoto's met één er tussen van jou, en ik haal hem er gegarandeerd uit.
Vraag me echter niet wat er exact verkeerd is, het kan een instelling zijn die verkeerd staat, de body die een foutje in zich heeft, je lens...... ik weet het echt niet.
Maar 100 % natuurlijk komen je foto's/kleuren niet over. Het lijken voor mij precies allemaal lichte HDR's.
Ik ben benieuwd naar andere commentaren.
GroetjesLast edited by Guest17; 10 juli 2012, 07:50.
Comment
-
-
Compo goed ,maar volg djivan wat kleur betreftHij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door riha Bekijk berichtVoor mij ergens tussen 1en 2. Anders wel een mooie foto :
grt. Riavriendelijke groeten, Sien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk berichtIk weet het niet hoor Sien, maar ik heb steeds de indruk bij jouw foto's dat er iets loos is met de kleuren. Hier ook weer. Ondanks sommigen lovende commentaren hierboven ben ik het er toch niet mee eens.
Praktisch als jouw foto's zijn zo'n beetje in het zelfde bekje ziek. Misschien verkeerd verwoord, maar geef mij hier 10 landschapsfoto's met één er tussen van jou, en ik haal hem er gegarandeerd uit.
Vraag me echter niet wat er exact verkeerd is, het kan een instelling zijn die verkeerd staat, de body die een foutje in zich heeft, je lens...... ik weet het echt niet.
Maar 100 % natuurlijk komen je foto's/kleuren niet over. Het lijken voor mij precies allemaal lichte HDR's.
Ik ben benieuwd naar andere commentaren.
GroetjesPhotography is an art of observation.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk berichtIk volg Djivan, spijtig dat je nooit de exif meepost. In je landschapsfoto's mis ik ook altijd wat scherpte, het is ook niet mogelijk het scherpstelpunt te vinden. Welke lens gebruik je ? Camerainstellingen ???
canon 550d 38mm-f9-1/250s-iso 100
tamron 18-200mmvriendelijke groeten, Sien
Comment
-
-
Je laatste update zou ergens tussen 1 en 2 liggen.
Volgens mij heeft de laatste het minste contrast ... kijk maar eens naar de wolken.
Volgens mij ligt het probleem bij je scherpstelling.
Je landschapsfoto's (met grotere diepte) zijn zelden scherp en ik vermoed dat je ze probeert scherper te krijgen door het contrast (te veel) op te trekken.
Ik las dat je ondertussen wat lessen had over PS en bewerking.
Je hebt dus de schuivertjes gevonden. Goed zo.
Het komt er nu op neer om bij iedere verplaatsing van zo'n schuivertje te checken of het resultaat een verbetering is voor je foto.
De 'helderheid' of 'contrast' verhogen, betekent niet dat je deze onmiddellijk op '100' moet zetten.
Bekijk het resultaat bij iedere handeling en stel jezelf de vraag : 'Is dit nu beter ?'
Trouwens, ik zie ook geen exif-gegevens in je foto's.
greetz
CheetaLight travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
flickr
Comment
-
dumpen die Tamron Sien..
waarom denk je dat dezelfde lens van Canon bijna het dubbele in prijs is.
als je die 18-200mm een lekker lens vind om mee te werken, koop dan een Canon 18-200mm.
dit(deze Tamron) is echt geen goeie lens.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Sien je hebt hier idd een hele mooie foto van compo, ik zie dat je met f9 hebt gewerkt, een goeie tip voor landschappen, werk met een statief en ga tot een f 16, je beelden gaan hier al een stuk scherper door worden, zo hoef je veel minder na te verscherpen en gaat je resultaat er veel natureller uit zien. Je laatste update vind ik de mooiste, in de tweede heb je een beetje teveel geschoven met de curven en daardoor krijg je van die rare kleuren, zie je gele grassen. Soms is het ook beter om selectief aan te passen en zo je lucht en je voorgrond apart te behandelen.Grtjes FrancineZo veel mensen, zoveel meningen
Groetjes Francine
Comment
Comment