Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginners foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginners foto's

Beste,

ik heb me een paar dagen geleden een canon EOS 550D aangekocht, nu ik ben een totale leek in het maken van foto's, maar wou hier toch al eens een paar foto's plaatsen, zodat ik er uit kan leren

zwart wit foto van 1 van ons britskortharen

en enkele buiten foto's

het is allemaal nog wat nieuw voor mij maar leer graag bij

grtz

Beste,

Ik heb uw foto's achter een linkje geplaatst.
    Dit doordat hij de max toegelaten afmetingen ( 900 pixels langste zijde ) overschreden.
    2.4. Maximale afmeting van een foto: 900x900 pixels

Zodra u de afmetingen hebt aangepast, mag u de foto's terug zichtbaar maken.

Indien u nog verdere vragen heeft, mag u mij gerust contacteren.

Mvg,
    Mod-!Bart
    Last edited by montana; 10 juli 2012, 21:05. Reden: foto's groter dan max toegelaten afmetingen
    Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Re: beginners foto's

foto 1 vind ik wel leuk, jammer z'n oortje er niet opstaat, ik zou toch z'n oogjes nog wat opfrissen, ben wel benieuwd naar de kleurenversie, mooie poes waarschijnlijk !!
    foto 2 vind ik iets te druk, had mooier geweest was de achtergrond waziger, maar je bij staat er toch redelijk scherp op, dus zo'n leek ben je nu ook weer niet
    foto 3 kon scherper

groetjes !!
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

bedankt voor uw reactie, ja het is allemaal nog wat nieuw, en heb voorlopig nog maar 1 lens de 18/55
      de foto 2 zou dus de achtergrond zoals op foto 3 moeten zijn?

grtz
      Canon eos 550d + kitlens EF-S 18-55mm IS II + EF 50mm f 1.8 II + EF 85mm f 1.8 USM. 2x 430EX II

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
        de foto 2 zou dus de achtergrond zoals op foto 3 moeten zijn?
        jep, dat bedoeld zij (geloof ik ).

Ik vind foto 2 niet slecht, alleen vind ik dat er wat meer aandacht naar het hoofd kon gaan door deze centraler te zetten.
        Foto 2 inderdaad iets te druk, maar qua scherpte niets op aan te merken
        Bij foto 3 ligt de focus wat te veel naar voor, het had mooier geweest als het midden van de bloem scherp was geweest.
        Nu ja, ik fotografeer zelf ook nog maar een half jaartje dus neem wat ik zeg maar met een korrel zout
        Last edited by Michiel.; 5 juli 2012, 05:40.
        NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
        https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

1 : kapotte oortje is jammer + de antenne die uit zijn kopje groeit. Ik vind het wel leuk dat zijn staartje er helemaal op staat.
          2 : scherp is hij wel. Misschien minder scherptediepte (zo klein mogelijk f-getal) zodat de achtergrond rustiger wordt. Ik vermoed met de kitlens dat dat 3,5-4,5 zal zijn ? Of gewoon croppen ?
          3: Jammer dat hij niet scherp is... voor de rest, mooie foto.
          Canon 40D - Lenzen : Canon 70-200 2.8 - Sigma 18-200mm OS f3.5-5.6 - Sigma Macro 50mm f2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
            jep, dat bedoeld hij (geloof ik ).

Ik vind foto 2 niet slecht, alleen vind ik dat er wat meer aandacht naar het hoofd kon gaan door deze centraler te zetten.
            Foto 2 inderdaad iets te druk, maar qua scherpte niets op aan te merken
            Bij foto 3 ligt de focus wat te veel naar voor, het had mooier geweest als het midden van de bloem scherp was geweest.
            Nu ja, ik fotografeer zelf ook nog maar een half jaartje dus neem wat ik zeg maar met een korrel zout
            hihihi, ik ben een 'zij'

@ montana: wel ja, ''moeten'' zijn, het is mooier toch he, nu wordt je aandacht wat weggezogen door de andere bloemen he, maar niets moet
            ik heb voorlopig ook enkel die lens hoor, maar kan je toch al heel wat mee !!!! 't is goed om te oefenen en zo vind ik, ik vind hem zeker dik ok dat lensje, al begin ik nu wel, naarmate meer te willen fotograferen, te verlangen dat mijn verlanglijstje eens begint in te korten eh hihi
            groetjes
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Foto #1 vertoont opvallend weinig ruis voor de 3200 ISO waarmee deze is opgenomen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                hihihi, ik ben een 'zij'
                mijn excuses, bij deze ook aangepast
                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L

Comment

zeer wel bedankt voor jullie reacties, het is nog wat zoeken met de sluitertijd enzo maar al doende leert men é

Comment

idd
                    al doende leert men.
                    Hier veel posten, kan je uit de commentaren veel leren.
                    Ook volg ik (en vele anderen) avondschool fotografie, leer je ook veel uit.
                    Ik heb ook jaren foto's genomen met m'n 18-55 hoor. Ik heb pas sedert deze week de 17-55.

1. zou ik graag eens de kleurenfoto ervan willen zien; deze is iets te grijs. Wel mooi scherp op de oogjes
                    2e foto is te druk, je had beter een meer vrijstaande distelbloem uitgekozen.
                    3. had ik idd de scherpte meer op de volledige bloem gezien. Ik zou links een stukje afcroppen, zodat die bloem niet zo in het midden staat.
                    ik probeer...
                    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

het probleem nu is dat ik niet meer weet op welke stand en welke sluitertijd ik heb gebruikt bij de 3e foto en op hoeveel mijn diafragma en iso stond. want het lukt mr niet meer om zo een foto te maken

ps: ik zal morgen eens een kleurfoto plaatsen van de eerste foto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door montana Bekijk bericht
                        het probleem nu is dat ik niet meer weet op welke stand en welke sluitertijd ik heb gebruikt bij de 3e foto en op hoeveel mijn diafragma en iso stond. want het lukt mr niet meer om zo een foto te maken

ps: ik zal morgen eens een kleurfoto plaatsen van de eerste foto
                        klik es met rechtermuisknop op je foto en ga naar eigenschappen, daar vind je de exif gegevens, daar staat alles in qua sluiter-iso...
                        zowieso kan je niet altijd de exacte waarden gebruiken om je foto te hernemen he, de lucht alleen al maakt zoveel verschil...een zuchtje wind of zo nog erbij...
                        gewoon doen !
                        facebook

Comment

die roos is heel mooi! Is die ingeflitst?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                            klik es met rechtermuisknop op je foto en ga naar eigenschappen, daar vind je de exif gegevens, daar staat alles in qua sluiter-iso...
                            zowieso kan je niet altijd de exacte waarden gebruiken om je foto te hernemen he, de lucht alleen al maakt zoveel verschil...een zuchtje wind of zo nog erbij...
                            gewoon doen !

beste, ik heb dit gedaan maar ik krijg geen exif gegevens te zien

grtz

Comment

ik heb ergens gelezen dat ik de exif gegevens terug kan vinden met irfanview maar ik weet niet waar, kan iemand mij dit zeggen hoe ik dit doe?

grtz

Comment

Working...
                              X