Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret : big smile

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portret : big smile

Tweede serie : zw portretten, ik hou mijn iso zo laag om ruis tegen te gaan.

D5000
    FL 40 mm
    BT 1/45
    F 2.8
    iso 200

1.

2.

3. update zonder contrast verhoging, gewoon zwarte achtergrond en zelfde foto nr 1 zonder irisvervaging.

Last edited by Loeky; 27 juni 2012, 11:36. Reden: geen irisvervaging en contrast verhoging, zw achtergrond

Re: Portret : big smile

vind deze erg goed hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt Bouk, Voel me fier worden en vooral opgelucht voor de dame.

Comment

Heel mooi portret. Kijkrichting goed van ruimte.

Links kan opgeknapt worden door met wat PS-werk die planten weg te werken (liever
        helemaal donker dat randje in de bovenhelft. De scherpte lijkt wat abrupt te verlopen en ik
        zou niet te bang wezen voor een wat hogere ISO en het scherptedieptebereik wat opvoeren
        zodat ook de oorlel wat meer scherpte krijgt (in ieder geval een wat vloeiender scherpteverloop).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          .... De scherpte lijkt wat abrupt te verlopen en ik
          zou niet te bang wezen voor een wat hogere ISO en het scherptedieptebereik wat opvoeren
          zodat ook de oorlel wat meer scherpte krijgt (in ieder geval een wat vloeiender scherpteverloop).
          indedaad een puntje wat voor verbetering vatbaar is..
          grt,bouk.

Comment

Het lijkt wel alsof je die onscherpte zelf hebt toegevoegd? Het scherpteverloop klopt niet (cfr. haar haar rechtsboven en schouders linksonder)
            Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

ja jook dat heb je goed gezien, ik heb de irisvervaging toegepast in PS6. Maar ik ben er nog niet echt handig in. Dat merk ik ook aan de commentaren. Ik moet het nog goed leren gebruiken en de overvloeingen geleidelijk laten gebeuren maar ik heb het nog niet.
              Toch pols ik om te zien in hoeverre ik zondig.
              Nu heel erg nog.
              Maar bij de andere fotos die hier nog zullen verschijnen heb ik dat niet gedaan. Dus zal ik nog even in ps de achtergrond zwart maken.
              Dus nog wat werk he.
              Bij de volgende sessie zal ik rekening houden met iso en die even opdraaien.

Comment

Probeer je beter te worden in de bewerking of (ook) in het fotograferen zelf?

Ik denk dat de foto prima is zonder extra vervaging of planten wegshoppen. Het zal je foto misschien iets beter maken maar die trucjes maken er ook geen wereldplaat van.

Ik vind hem mooi, ik zou alleen wat meer contrast of wit willen zien maar dat is misschien persoonlijk
                Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

omzetting hier is véél beter
                  (over die kunstmatige dof zeg ik nix)
                  Dat gesprongen adertje in haar oog vind ik wel iets teveel opvallen (maar dat is sexen met mieren)
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Probeer je beter te worden in de bewerking of (ook) in het fotograferen zelf?
                    Ik werk aan beiden. Voor mij zijn ze niet te scheiden. Ze vormen samen wie ik ben, want beleef evenveel plezier aan het verwerken van een foto, als aan het kieken ervan.

Comment

ik heb een update geplaatst zonder irisvervaging, zw achtergrond en contrastverhoging.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                        ik heb een update geplaatst zonder irisvervaging, zw achtergrond en contrastverhoging.
                        beetje tè, maar vind hem toch beter.
                        grt,bouk.

Comment

de originele foto is goed van belichting, maar door de slecht toegepaste blur is die volledig de mist in gegaan. als je toch dat effect wil, zorg je ervoor dat je met je lens zo'n dof kan bereiken. in nabewerking leidt dat alleen maar tot gepruts.

de update vind ik niet goed hoor. veel te donker, te grauw. kijk eens naar de zijkanten van het haar: al het detail is weg...

Dat gesprongen adertje in haar oog vind ik wel iets teveel opvallen

dit is de playmate van juni 1963 niet hè.

Comment

Sorry, deze vind ik niet goed door de nabewerking. Volg voorganger en je moet proberen je dof inderdaad te halen met je instellingen tijdens het fotograferen. Alles start met het hebben van goede instellingen bij het fotograferen. En soms vraagt dat wat tijd als je een portret wil maken om de instellingen volledig goed te krijgen, maar eenmaal je die hebt, kan je aan de slag om het beste uit je model te halen.
                            Update vind ik niet geslaagd. In een vorige post gaf je aan dat dit een zachte dame was en dat je de dame zacht wil afbeelden. Deze omzetting kan ik zeker niet zacht noemen.
                            Misschien toch eerst eens proberen om je foto zo goed mogelijk te krijgen, zodat nabewerken dan nog minimaal moet gebeuren. Want het nabewerken op zich is ook een hele kunst, wat toch ook enige kennis vraagt.
                            Allez, nog veel succes en weet dat Rome en Parijs er ook niet op één dag waren . En je kan uit het oefenen alleen maar leren voor een volgende keer.
                            groeten,
                            deka
                            There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

nieuwe update geplaatst wel degelijk foto nr 1, zw achtergrond, geen contrast toegevoegd en gesprongen ader die op originele foto ook te zien is, bijgewerkt. Daar had ik eigenlijk niets aan gedaan dan gewoonweg puppil scherper gemaakt.
                              Het weinig verschil tussen de achtergrond en het haar was veroorzaakt door toevoeging van het contrast.
                              Denk dat deze nr 3 het moet worden.

Comment

Working...
                              X