Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
fabriekje hdrtje
Collapse
X
-
-
-
Re: fabriekje hdrtje
Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk berichten waarom een HDR?
In de Urbexwereld zijn er veel die ALLES in overdreven HDR doen, ik ken er zelfs één die zijn HDR's maakt uit telkens 9 foto's.
Comment
-
Ik ben zelf niet zo'n fan van HDR.
Zeker niet in een situatie als deze waar het (in mijn ogen) geen echte meerwaarde geeft...
Ik zou ook de blaadjes links boven weg doen
Gijs
Comment
-
HDR heeft in dit geval geen meerwaarde, integendeel. Je zit met halo's ( witte lijnen ) rond je elementen wat toch afbreuk doet aan je foto. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de originele goed belichte foto.
Ook zou ik inderdaad dat takje linksboven weg doen.
Mvg John
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk berichtHDR heeft in dit geval geen meerwaarde, integendeel. Je zit met halo's ( witte lijnen ) rond je elementen wat toch afbreuk doet aan je foto. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de originele goed belichte foto.
Ook zou ik inderdaad dat takje linksboven weg doen.
Mvg John
Volgens mij zijn die halo wel te vermijden als je de radius/ bereik slider in de gaten houdt
en 100% inzoomt op de dakranden.
Maar er gaat wel heel veel tijd in het bewerken van beelden zitten.
De bedoeling van HDR is in mijn beleving dat je in de hooglichten en schaduwen nog mooie details of door tekening hebt. dat je in een foto niet voor elkaar krijgt.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtInderdaad dat takje moet weg.
Volgens mij zijn die halo wel te vermijden als je de radius/ bereik slider in de gaten houdt
en 100% inzoomt op de dakranden.
Maar er gaat wel heel veel tijd in het bewerken van beelden zitten.
De bedoeling van HDR is in mijn beleving dat je in de hooglichten en schaduwen nog mooie details of door tekening hebt. dat je in een foto niet voor elkaar krijgt.
Persoonlijk erger ik me te pletter als ik met de schuivertjes begin, ik weet maar half wat ik doe en dan dat gevoel : is dit nu beter of niet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk berichtAkkoord.
Persoonlijk erger ik me te pletter als ik met de schuivertjes begin, ik weet maar half wat ik doe en dan dat gevoel : is dit nu beter of niet ?
Leg beide foto`s eens naast elkaar. en zoek de verschillen
En kijk dan of er nog elementen zijn die je blik van het onderwerp afwenden.
Je kan beter de nieuwe bewerkingen vanaf de originele uitvoeren en een nieuwe HDR maken.
Maar dat is mijn bescheiden mening
Er bestaan natuurlijk ook veel boeken die een uitleg geven wat de diversen schuifjes doen.
Er zal ook wel op internet veel te vinden zijn.Last edited by jessey; 22 juni 2012, 13:17.
Comment
-
Comment
-
Nou, als je de originele rechtzet en een beetje oplicht heb je imho al vast een beter resultaat als je eerste hdr opname!
Gijs
Comment
-
-
Zeer mee eens, ik heb de luxe van een groot scherm maar je moet eens kijken naar die HDR lucht. 15 jaar geleden zou ik gezegd hebben : 1600 ASA analoog.
Origineel is veel beter, alleen nog een beetje opwerken, de schoorstenen rechtzetten.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk berichtde originele is idd veeeele beter wi !!!
en je mag je onbewerkte foto (dus 'update' ) onder je originele (HDR) zetten in je 1e post. Dat kijkt gemakkelijker
(via)
Comment
-
Yep, mits wat aanpassingen, al hoger genoemd , is de originele de betere hoor.
Mvg John
Comment
Comment