Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog altijd in Damme

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nog altijd in Damme

maar dan een maandje terug, op fotografiewandeling met school.
    Eens langs de andere, minder bekende kant van Damme geweest.
    HDR uitgeprobeerd

(en ja, er staat ook een fietser op en een jogger,
    t'is niet de bedoeling om na te apen;
    stond gewoon als volgende foto op 'm'n lijstje'
    Ik probeer chrologisch te werk te gaan - uitzonderingen zoals die nachtfoto zijn er )

deze zonder HDR, de 'gewone' foto van de 3 bracketing

ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Re: Nog altijd in Damme

leuk leuk, ma 't is niet zo scherp he ?

hdr is mooier door de lucht !
    Last edited by jill.tje; 19 juni 2012, 15:56.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

merci,
      die onscherpte is wss door de HDR: 3 dezelfde foto's maar met waaiend gras en waaiende bladeren. Die fietser en jogger zullen wss ook niet 'ge-surplaced' hebben
      ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        merci,
        die onscherpte is wss door de HDR: 3 dezelfde foto's maar met waaiend gras en waaiende bladeren. Die fietser en jogger zullen wss ook niet 'ge-surplaced' hebben

aja, nog niet zover gedacht ! inderdaad dan leg je lagen op elkaar zeker? daardoor dus?
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Neen NoenkelMi, bij de eerste is de luchtkleur wel goed, maar de ander kleuren een beetje té, en bij de tweede is de lucht niet goed en de andere kleuren wel. Scherpte laat bij allebei te wensen over, maar we weten hoe dit komt.
          HDR van buitenopnamen, ik heb het ook reeds geprobeerd en het blijft moeilijk (allee voor mij toch).
          Groetjes

Comment

krijg goesting om daar eens te fietsen!
            Mooie diepte
            Touch the Earth...Gently
            www.passionsenfrance.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Neen NoenkelMi.......
              mee eens.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

moet daar dringend eens naar toe! mis hier wel het'hartige' of ben ik nog niet goed wakker?
                vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Doet me zo een beetje denken aan een schilderij.

Comment

Michel, ik moet me aansluiten bij bovenstaande commentaren. De kleuren in de lucht van de HDR zijn goed. Op de andere foto zijn de andere kleuren goed. Ik vind het ook moeilijk om een goede HDR van een landschap te fotograferen omdat je steeds met bewegende elementen (zoals bomen, bladeren,...) zit. Maar ja, oefening baart kunst he...
                    De scherpte kan ook beter. Ik denk dat dit vnl. aan het gebruikte diafragma ligt. Je hebt F22 gebruikt (en daarbij een sluitertijd van 1/20). Bij F22 zou je denken dat je alles scherp hebt, maar je zit hier al redelijk op de limiet van je lens (denk ik toch) en daardoor wordt alles weer wat onscherper. Ook aangezien je met een iets langere sluitertijd zit, waardoor beweging in het gras, de bladeren,... ook op de foto kan staan. (Ik weet natuurlijk niet hoeveel wind er op dat moment was). Als je een landschapsfoto wil nemen met zowel voor- als achtergrond scherp, kun je beter een diafragma rond F9 à F13 nemen. Dan zal zowel voor- als achtergrond scherp zijn. Je sluitertijd zal dan ook korter worden. Allé, zo werkt het toch perfect voor mij...
                    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                      Michel, ik moet me aansluiten bij bovenstaande commentaren. De kleuren in de lucht van de HDR zijn goed. Op de andere foto zijn de andere kleuren goed. Ik vind het ook moeilijk om een goede HDR van een landschap te fotograferen omdat je steeds met bewegende elementen (zoals bomen, bladeren,...) zit. Maar ja, oefening baart kunst he...
                      De scherpte kan ook beter. Ik denk dat dit vnl. aan het gebruikte diafragma ligt. Je hebt F22 gebruikt (en daarbij een sluitertijd van 1/20). Bij F22 zou je denken dat je alles scherp hebt, maar je zit hier al redelijk op de limiet van je lens (denk ik toch) en daardoor wordt alles weer wat onscherper. Ook aangezien je met een iets langere sluitertijd zit, waardoor beweging in het gras, de bladeren,... ook op de foto kan staan. (Ik weet natuurlijk niet hoeveel wind er op dat moment was). Als je een landschapsfoto wil nemen met zowel voor- als achtergrond scherp, kun je beter een diafragma rond F9 à F13 nemen. Dan zal zowel voor- als achtergrond scherp zijn. Je sluitertijd zal dan ook korter worden. Allé, zo werkt het toch perfect voor mij...
                      (ook) danke vo de tip
                      facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                        Michel, ik moet me aansluiten bij bovenstaande commentaren. ........zijn. Je sluitertijd zal dan ook korter worden. Allé, zo werkt het toch perfect voor mij...
                        merci
                        Zal ik onthouden
                        normaal gebruik ik meestal rond F 11 daarvoor. Maar iemand ('k weet niet meer wie) zei me om meer rond de 22 te gaan
                        ik probeer...

Comment

Tis gek, maar ik zie geen fotookes meer... kan da?
                          Heb nog zoveel te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sproet Bekijk bericht
                            Tis gek, maar ik zie geen fotookes meer... kan da?
                            dropbox is blijkbaar bezig met "service"
                            ik probeer...

Comment

Working...
                            X