Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'boeregat ruddervoorde' :)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 'boeregat ruddervoorde' :)

gisternmorgen gaan wandelen, 431 foto's genomen... toch ènkele 'betere'
    ik ben benieuwd wat jullie van deze vinden, 't is niet makkelijk !!!
    ik heb al veel gelezen je je diafragma moet toenijpen om meer dieptezicht te bekomen, bij deze ook geprobeerd.
    compo kan misschien nog véél beter, ook op gelet, maar vooral op de exif waarden

f/22
    1/90
    iso 280

de 'schaduw-verjagende' update

de 'rechtzettende' update : maar ik verlies veel scherpte vind ik vooral in de bomen, nog wat naverscherpt

bedankt om te kijken groetjes, jill.
    Last edited by jill.tje; 9 juni 2012, 22:59.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Re: 'boeregat ruddervoorde'

diafragma dichtknijpen om alles scherp te krijgen klopt! Ik denk echter dat je met f16 wel voldoende zal hebben. Vind de bomen een beetje aan de donkere kant.

Comment

persoonlijk zou ik hem rechtzetten,
      hij lijkt bij mij naar rechts af te hellen,
      diafragma iets verder open zetten of iso een beetje verhogen om toch een beetje meer licht toe te laten.
      je kan altijd proberen de belichting nog 1 stop te verhogen, gaat hij vanzelf al lichter worden.
      Nikon D90 (vroeger D60), Nikkor 18-105mm 5.6g ,nikkor 35mm 1.8g, nikkor 55-200mm 5.6g, Nikon SB600 en enkele filters
      Portfolio Robin V.S.

Comment

ewel ja als ik hem rechter zet staan de bomen schuin... het waaide, maar nu ook niet zoveel haha !!
        het stuk land ging inderdaad wel bergopwaars...
        ik zal er toch es een update van plaatsen ok?
        groetjes
        facebook
        Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

vind ik persoonlijk veel beter en aangenamer om naar te kijken, de iets schuine bomen storen mij niet, maar het schuine veld stoorde mij wel een beetje.

voor mij nr 2
          Nikon D90 (vroeger D60), Nikkor 18-105mm 5.6g ,nikkor 35mm 1.8g, nikkor 55-200mm 5.6g, Nikon SB600 en enkele filters
          Portfolio Robin V.S.

Comment

ivm het schuine, jij weet hoe het eruit zag ! Liep het veld af, stonden de bomen scheef?
            Jij trekt de foto en geeft ze weer zoals jij ze het beste vind. Mijn eerste reactie eerlijk gezegd was ook , die staat scheef, maar als ik dan de tweede zie......vind ik de eerste beter.
            ivm de exifs is er al gereageerd maar jou foto krijg je beter doo in PSE de schaduwen op te lichten en nog een 5% te verscherpen. Voor mij ziet hij er dan zeer mooi uit .
            mvg Bruno D.G.
            Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

inderdaad, het veld liep schuin. ik vind 1 ook beter of 2 maar es proberen kan ook geen kwaad he!
              wel ik werk in gimp...is dat dan hetzelfde zoals met helderheid-contrast werken?
              groetjes
              facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door R_d60 Bekijk bericht

vind ik persoonlijk veel beter en aangenamer om naar te kijken, de iets schuine bomen storen mij niet, maar het schuine veld stoorde mij wel een beetje.

voor mij nr 2
                hihi, ik hou 1 en jij mag 2 hebben maar ik begrijp wel als je het veld niet gezien hebt in 't echt je het wat storend vind
                facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  inderdaad, het veld liep schuin. ik vind 1 ook beter of 2 maar es proberen kan ook geen kwaad he!
                  wel ik werk in gimp...is dat dan hetzelfde zoals met helderheid-contrast werken?
                  groetjes
                  AWH, ik ken gimp niet, werk er niet mee. dus helaas antwoord schuldig. Maar dat moet er wel opzitten vermoed ik hoor.
                  mvg Bruno D.G.
                  Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                    AWH, ik ken gimp niet, werk er niet mee. dus helaas antwoord schuldig. Maar dat moet er wel opzitten vermoed ik hoor.
                    zal es google'n bedankt
                    facebook

Comment

Dit is het resultaat van 15% hooglichten naar beneden halen " ja naar beneden", geeft bij mij iets meer drama.
                      Schaduwen 12% lichter gemaakt ( hangt van je eigen keuze af natuurlijk ).
                      EN zoals gezegd 5% verscherpt .
                      dan heb je dit
                      mvg Bruno D.G.

Comment

Dit is het resultaat van 15% hooglichten naar beneden halen " ja naar beneden", geeft bij mij iets meer drama.
                        Schaduwen 12% lichter gemaakt ( hangt van je eigen keuze af natuurlijk ).
                        EN zoals gezegd 5% verscherpt .
                        dan heb je dit
                        oei dan heb ik je verkeerd begrepen of niet? haha ben nu niet meer mee
                        schaduw oplichten: ik heb net in gimp dus, via 'niveaus' opgelicht, maar weet niet met hoeveel percent weet ik niet, kan je niet zien, verscherpen had ik er voor al gedaan, mooie update, 'k weet gelijk niet meer welke te kiezen
                        groetjes
                        facebook

Comment

Je schaduwverjagende is voor mij een goeike zene
                          mvg Bruno D.G.

Comment

Je schaduwverjagende is voor mij een goeike zene
                            thànks !!
                            content dat er tussen de 431 toch nen goeien tussenzit hihihi
                            facebook

Comment

Voor mij de schaduw-verjagende update.

Comment

Working...
                              X